מה ההבדל בין הליכה בטבע לבין שימוש בהליכון?

הליכון

אם אתם אוהבים ללכת ולצעוד למען שיפור הכושר הגופני שלכם, אם אתם אוהבים לטייל בטבע, בעיקר במסלולים של מיטיבי לכת, ובכלל: נעזרים בפעילות זאת שנחשבת אירובית, ומעולה לניקוי הראש ולהעלאת מצב הרוח – הרי שאתם כבר נמצאים בדרך הנכונה שתאפשר לכם איכות חיים טובה יותר.

ובכל זאת, את ההליכה ברחוב, במסלולים טבעיים או עירוניים, מחליף לעיתים מכשיר כושר בשם "הליכון", כשבאמצעות הליכון אפשר ליהנות ממגוון יתרונות והבדלים, שלא תמיד ניתן למצוא בהליכה בטבע, או מחוץ לבית.

אז מהם היתרונות של הליכון?

מי שירצה להפעיל את ההליכון בדירה שלו או בחדר הכושר, כמו גם בחדר כושר ביתי –  יוכל ליהנות ממגוון יתרונות, כגון:

פעילות פיזית אירובית מטיבה

באמצעות הליכון, אפשר לבצע פעילות פיזית שעובדת על כל חלקי הגוף. הפונקציות במכשיר הכושר מאפשרות תכנון אוטומטי של תוכניות אימון, כמו הליכה במדרון, הליכה בעלייה קשה או קלה, כיוון משטח ההליכה למצב ריצה, ותכנות קצב ההליכה והפעילות בהתאם לצרכים שלכם.

מזג אוויר נוח, בכל זמן

זה נכון, הליכה בטבע, מקנה אוויר לנשימה ולנשמה, ובכל זאת, במזג האוויר הים תיכוני החם והלח שלנו – לא תמיד קל לצאת להליכה בטבע. לכן, מי שרוצה להתמיד בכושר גופני גם בחום וגם בקור: יוכל ליהנות מהליכה בבית על מכשיר כושר פרטי, עם מיזוג אוויר ברקע.

בטיחות

נהיגה פראית, זיהום אוויר, מסלולים עם צמחייה עבותה מלאת נחשים, כבישים לא מסודרים ומדרכות רעועות – כולם מהווים סכנה גדולה עבור מי שרץ או הולך ברחוב או בטבע. בכך הליכון מקצועי, מקנה בטיחות וסביבת אימון שאינה מסוכנת או משתנה.

חדר כושר ביתי או משרדי

מכשירי כושר הפכו בשנים האחרונות לפונקציונליים וחכמים יותר, בעוד שבכך אפשר לבחור את ההליכון המתאים, וזאת בהתאם לגודל הדירה, בהתאם לחדר הכושר הפרטי או אפילו למשרד. הטרנד של ביצוע פעילות גופנית במקום העבודה, חולש גם על ישראל, בעוד שרבים מוצאים במכשיר ההליכה אמצעי טוב ויעיל לביצוע פעילות גופנית במשרד.

מדרך נוח יותר לכף הרגל

רבים האנשים אשר יוצאים להליכה מהירה או ריצה, אשר מתלוננים לאחר זמן קצר, כי הם החלו לסבול מכאבים בברכיים או בכפות הרגליים. עם זאת, שימוש בהליכון, נחשב מיטיב יותר עבור גידי הקרסול, וזאת משום שמנח הרגל על המכשיר: מקנה מנח שטוח יותר ורך יותר. בכך אפשר לרוץ או ללכת, ללא כאבים. 

מכשיר כושר פרטי

אם עד כה נאלצתם לחלוק את מכשירי הכושר שלכם עם מנויים נוספים בחדר הכושר, הרי שבאמצעות רכישת מכשיר הליכה פרטי, או כל אביזר כושר אחר – תוכלו ליהנות מפרטיות, אסתטיקה ותרגול כושר גופני, בכל זמן שתרצו.

תוצאות טובות יותר

מי שיבחר במכשיר הליכה, על גבי ריצה או הליכה בטבע, יוכל להנות מתוצאות טובות יותר בשל העדר רוחות או מפגעים שמפריעים לאימון. בכך אפשר להנות מצריכת חמצן בקצב טוב יותר, שריפת קלוריות מרובה (בשל אימון ללא עצירות), והעלאת קצב הריצה על פי היכולות.

ביטוח בריאות בעיות רפואיות בריאות הנפש דיאטה ותזונה הריון וילדים וטרינר כושר וספורט כללי לימודי רפואה מוצרי רפואה ובריאות רפואה אסתטית רפואה כירורגית ופנימית רפואה משלימה רפואת עיניים רפואת שיניים
המשך לעוד מאמרים שיוכלו לעזור...
עקירה כירורגית – לא צריך לפחד
ניתן לבצע היום עקירה כירורגית בצורה חלקה לחלוטין וזאת תוך כדי שנעזרים בהרדמה מקומית, כך שהמטופל...
קרא עוד »
פבר 27, 2021
טיפולי שיניים בהרדמה מלאה- מה צריך לדעת
לא פעם בוודאי קראתם על טיפולי שיניים בהרדמה כללית. ניתן לראות כי בעשור האחרון הטיפולים בהרדמה מלאה...
קרא עוד »
ינו 15, 2020
השתלת שיניים – אפשר לעשות זאת ביום אחד
הודות להתקדמות טכנולוגית משמעותית בשנים האחרונות ושימוש באמצעי מחשוב חכמים ניתן לבצע היום השתלת...
קרא עוד »
מרץ 02, 2021