לקחת מאמן כושר אישי אחרי הלידה?

יוגה

מה לעשות? לא כולנו רותם סלע או גל גדות שיום לאחר הלידה כבר מסתובבות בחוצות העיר כאילו כלום לא קרה שם בבטן במשך תשעה חודשים. הבטן מידלדלת, הקילוגרמים עודפים, ההורמונים מתחרפנים, החזה נוטף, וכל מה שבא לך זה להיוולד מחדש – בגוף שלך, כמו שאת מכירה וזוכרת אותו לפני הלידה. תראי, אין קסמים ואין שיטת פלא שתחזיר אותך בין לילה למידה 36 ולג'ינס מהתיכון. את צריכה סבלנות, נחישות ותושייה לשלב נכון בין תפריט תזונתי מאוזן לבין פעילות גופנית הדרגתית בהתאם ליכולות האישיות שלך.

קודם כל, בלי לחץ. תקשיבי לגוף שלך מותק ותני לו לחזור לעצמו בקצב שלו, זה משתנה מאישה לאישה. אם לחברה שלך זה לקח צ'יק צ'ק אל תילחצי למה לך זה לא קורה. גם זמן החזרה לפעילות גופנית אחרי לידה משתנה בהתאם לסוג הלידה שעבר על האימא הטרייה.

אם עברת לידה רגילה, ההמלצה היא לא לעסוק בפעילות גופנית מאומצת במשך חודש וחצי מרגע הלידה, כדי לתת לגוף להתחזק ולשוב לאיתנו.

אם עברת לידה קיסרית (לבנו אתך) ההמלצה היא לנהוג ביתר רגישות. מומלץ לתת לגוף לנוח כמו שצריך למשך זמן של חודשיים לפחות.

כמובן שהכוונה במנוחה היא לא לעשות עכשיו בטן גב ולא לזוז מהמיטה בכלל. אפשר בהחלט לעשות פעילויות שגרתיות ולטפל בתינוק החמוד, להרים אותו, לסחוב את העגלה, לעשות קניות בסופר, לתלות כביסה ושלל פעילויות אימהיות.

בתום תקופת המנוחה, אפשר בהחלט להתחיל לבצע פעילות גופנית, לבחירתך בהתאם אל מה שאת מתחברת. יש נשים שמעדיפות להתאמן עם מאמן כושר אישי שבונה להן תכנית אישית הדרגתית, יש נשים שבוחרות לעשות מנוי לחדר כושר, ויש כאלה שמבצעות עצמאית תרגילים בביתן הקט.

תוכלי להגיע לתוצאות המיוחלות – ירידה במשקל וחיטוב הגוף – אם תשלבי כיאות בין אימוני כוח שבונים את השיר לבין אימוני אירובי ששורפים קלוריות. אם תעשי רק אחד מן הדברים הללו, לא תשיגי את המטרה. חוץ מזה, שצריך גם לשמור על תזונה נכונה, ורצוי לטפח את עצמך, גם אם זה קשה כשאת מרוחה בהפרשות של תינוק ועסוקה בו יותר מאשר בעצמך.

עם מה כדאי למשל להתחיל? מילת המפתח היא הדרגתיות. אם נהגת לרוץ בעבר, אל תתחילי ישר להקיף את הפארק בריצות מרתון. תתחילי בהליכה מהירה. תעשי לעצמך מסלול קבוע של הליכה ואם את רואה שאת עומדת בזה תגבירי את קצב ההליכה בהתאם לתחושה הפנימית שלך מה נכון בשבילך. את יכולה גם לשלב את ההליכות עם זמן איכות ולסחוב תוך כדי את העגלה.

מאוד מומלץ כשאת מרגישה מוכנה לכך להירשם לשיעורי פילאטיס ויוגה, בשיעורים כאלה מעצבים את הגוף ומאריכים את השרירים. מנגד מומלץ לנסות שיעורי ריקוד, ספנינג וכל אימון אחר שמגביר את קצב הדופק.

יותר מכל והכי חשוב – תקשיבי לגוף שלך. אל תתאמצי שלא לצורך, כי זה יתיש אותך ולא יאפשר לך לעמוד במטרה שהצבת לעצמך. קבעי לעצמך יעדים קטנים וריאליים, כאלה שאת יכולה לעמוד בהם, מעין נקודות ציון בדרך אל הגוף הקודם והאהוב שלך. ומי יודע, אולי אם תעשי עבודה טובה, הדרגתית ונכונה, תחזרי לגוף אפילו חטוב וחתיכי יותר מכפי שהיה לך לפני הלידה?

ביטוח בריאות בעיות רפואיות בריאות הנפש דיאטה ותזונה הריון וילדים וטרינר כושר וספורט כללי לימודי רפואה מוצרי רפואה ובריאות רפואה אסתטית רפואה כירורגית ופנימית רפואה משלימה רפואת עיניים רפואת שיניים
המשך לעוד מאמרים שיוכלו לעזור...
בלט דיסק
בלט  דיסק היא מצב שבו הרקמה הרכה סביב אחת או יותר מחוליות עמוד השדרה נדחפה ממקומה. זה יכול לגרום...
קרא עוד »
אוג 10, 2022
טיפול בנחירות – מה מומלץ לדעת בנושא?
נחירות יכולות להוות מטרד לא רק לאדם הנוחר אלא גם לבן זוגו הישן. זה גם יכול לשבש את איכות השינה מה...
קרא עוד »
מרץ 23, 2023
אילו סגולות יש לתה ירוק?
תה ירוק הוא משקה שנצרך במשך מאות שנים בגלל היתרונות הבריאותיים שלו. זהו אחד המשקאות הפופולריים ביותר...
קרא עוד »
דצמ 07, 2022