קשיי נשימה אצל ילדים

קשיי נשימה אצל ילדים

ילדים רבים נוחרים בשנתם, נשימתם כבדה ואפשר לראות תנועתיות של בית החזה העליון שלהם. פיהם פתוח תוך כדי שינה כיוון שהם סובלים ככל הנראה מהפרעת נשימה חסימתית בעת השינה. הפרעה זו עלולה לגרום לכך שהם יפסיקו לנשום במהלך שנתם לפרק זמן קצר, במשך כמה פעמים במהלך הלילה. תופעת הלוואי הנוספת לקשיי הנשימה, היא בעיות בהפרשת הורמון הגדילה שעלולות לגרום להפרעות בהתפתחותו של הילד.

להפרעת השינה קיימות גם השלכות על חיי היום יום של הילדים הללו באופן התפקוד ובהתנהגות הקוגניטיבית שלהם. עקב השינה שאינה סדירה הם למעשה לא ישנים מספיק טוב ולכן יש למיקצתם בעיות שונות של קשב וריכוז, הם נוטים להירדם במהלך השיעורים, התנהגותם היא היפר אקטיבית ורמת האינטליגנציה שלהם נמוכה מאלו של רוב חבריהם בגיל זהה.

מחקר רחב היקף שנערך בבריטניה ופורסם בשנת 2012 , עקב אחרי כ – 11,000 ילדים עם הפרעות נשימה לאורך שש שנים. המסקנות החד משמעותיות היו שאצל רוב הילדים בעלי בעיות הנשימה קיימת סבירות גבוהה לתופעות של התנהגויות אגרסיביות והיפר אקטיביות, קשה להם לקשור קשרים חבריים וייתכן שהכול נובע מהבעיות הנשימתיות בלילה כיוון שחל שיבוש באספקת רמת החמצן התקינה למוח וכך נוצרות לכך השלכות דווקא בשנות הצמיחה של הילדים.

גם במחקר שנערך ב-2004 בפקולטה לרפואה של הטכניון בחיפה, הראו התוצאות כי כ-55% מהילדים שהוגדרו כבעלי סוגים שונים של בעיות קשב וריכוז סובלים במקביל גם מהפרעות שינה.

שיטת בוטייקו להסדרת הנשימה אצל ילדים

לילדים הסובלים מקשיי נשימה העלולים לגרום הן לבעיות בריאותיות והן לתופעות הלוואי הקשורות להתנהגותם וליכולת הריכוז שלהם, מומלץ לטפל בשורש הבעיה שהיא קשיי הנשימה בעת השינה.

הסדנה על פי שיטת בוטייקו מלמדת את הילדים בעזרת תרגילים פשוטים לביצוע את נשימת הפה הנכונה. התרגול היום יומי שלהם לנשום בשיטה זו יוביל אותם לשינה נעימה ובטוחה הרבה יותר בלילות.

אין צורך לבצע את התרגילים באופן יזום בזמן מסוים או במקום מסוים אלא אפשר לבצע אותם תוך כדי פעילות רגילה כמו צפייה בטלוויזיה, הליכה, משחק או קריאה.

עוד מידע תמצאו בקישור כאן.

ביטוח בריאות בעיות רפואיות בריאות הנפש דיאטה ותזונה הריון וילדים וטרינר כושר וספורט כללי לימודי רפואה מוצרי רפואה ובריאות רפואה אסתטית רפואה כירורגית ופנימית רפואה משלימה רפואת עיניים רפואת שיניים
המשך לעוד מאמרים שיוכלו לעזור...
כדורי הרזייה – לא רק לבנות
כדורים מותאמים לגוף הגבר ולגוף האישה כאחד תראו! יש סטיגמה לא הגיונית שדיאטה נועדה בעיקר לנשים,...
קרא עוד »
אוג 31, 2020
תהליך קבלת אחוזי נכות בעקבות תביעות ביטוח לאומי
תהליך קבלת אחוזי נכות בעקבות תביעות ביטוח לאומי נחשב לתהליך לא פשוט, ולכן מומלץ לעבור אותו בליווי...
קרא עוד »
יול 29, 2018
עיסוי השרירים והעלמת שומנים
היום ניתן למצוא יותר ויותר אנשים, אשר בוחרים להשקיע בגוף שלהם. מדובר לרוב על אנשים אשר מוכנים להשקיע...
קרא עוד »
נוב 05, 2020