סיבות לורידים בולטים

ורידים בולטים

הרבה פעמים אנחנו יכולים לראות, בעיקר אצל אנשים מבוגרים, ורידים בולטים. זו תופעה מוכרת לרוב אצל נשים, למרות שגם גברים מתמודדים עם בעיה זו. זו תופעה שיש לה משמעות גם אסתטית אך גם משמעות בריאותית.

אנחנו יכולים לזהות שיש לאנשים ורידים בולטים, בכך שנראה וריד כחול בצורה מודגשת מאוד ברגליים, בעיקר. כאמור, התופעה הזאת מוכרת גם לגברים, אך בעיקר היא מוכרת בקרב נשים. לא מעט מהן נאלצות להתמודד עם תופעה זו ככל שהן מתבגרות יותר, כאשר נשים רבות מעל גיל ארבעים-חמישים מוצאות את עצמן עם דליות שיכולות להשפיע בצורה משמעותית על האסתטיקה של הרגל וכן על תפקודה לאורך זמן.

אותם ורידים בולטים, הם למעשה ורידים שזרימת הדם בה איננה תקינה. זה יכול לקרות מכמה סיבות. זה קורה הרבה פעמים בגלל עמידה ממושכת, בגלל השמנת יתר, נשים רבות מתמודדות עם זה בגלל הריונות רבים, כמו כן זה יכול לקרות בגלל אי פעילות גופנית. לכך יש להוסיף גם עניינים גנטיים וביולוגיים שיכולים להשפיע.

על מנת להתגבר על הבעיה, כל מה שצריך לעשות זה, ללכת לטיפול אצל גורם מומחה, כירורג כלי דם, אשר יאבחן את המצב ויחליט כיצד יש לטפל בו. לרוב התהליך יתבצע דרך כניסה אל הוריד הסתום, על מנת לשחרר אותו, לא מדובר בתהליך מורכב אלא בתהליך מאוד מאוד פשוט, אשר לא דורש פעולות מסובכות מדי. אחרי הטיפול, עוד באותו יום, משתחררים הביתה ואפשר להמשיך כרגיל.

חשוב לציין, אם לא מטפלים בבעיה בהקדם, היא עלולה להחמיר ולהקשות מאוד בהתנהלות הרגילה, בין אם זה בביצוע תנועות או כל דבר אחר. כמו כן, אם לא מטפלים בבעיה אז צריך לקחת בחשבון שעם הזמן יהיה הרבה יותר קשה לטפל בה, יתרה מזו יהיה קשה מאוד ללכת או לעמוד בצורה נוחה.

כמו כן צריך לומר, אם מדובר בבעיה שנובעת כתוצאה ממשקל עודף, הרי שהטיפול חייב להיות משולב, כלומר גם בוריד עצמו וגם במשקל, אחרת זה לא יהיה אפקטיבי לאורך זמן והבעיה עלולה לחזור.

ביטוח בריאות בעיות רפואיות בריאות הנפש דיאטה ותזונה הריון וילדים וטרינר כושר וספורט כללי לימודי רפואה מוצרי רפואה ובריאות רפואה אסתטית רפואה כירורגית ופנימית רפואה משלימה רפואת עיניים רפואת שיניים
המשך לעוד מאמרים שיוכלו לעזור...
רשלנות רפואית בטיפולי אסתטיקה
מטרתם של כל הטיפולים האסתטיים הם לשפר את המראה שלנו לטובה. הרפואה היום מאפשרת מגוון של טיפולי אסתטיקה...
קרא עוד »
דצמ 21, 2017
תנוחות ישיבה אופטימליות לשימוש במחשב: טיפים מרכזיים לנוחות ובריאות
בילוי שעות ארוכות מול המחשב הפך לנורמה בעידן הדיגיטלי שלנו. בין אם זה לעבודה, לימודים או פנאי, שמירה...
קרא עוד »
ינו 17, 2024
שיקום גריאטרי
שיקום גריאטרי הינו, למעשה, שיקום המתבצע במצבים של מחלות הנגרמות בשל זקנה, כאשר אדם קשיש נחשב לאדם שעבר...
קרא עוד »
מרץ 15, 2016