תוספי מזון לספורטאים

תוספי מזון לספורטאים

לא פעם אנחנו שומעים את הביטוי תוספי מזון ואנחנו תוהים מי אמור לקחת אותם ומדוע. אנחנו יכולים למצוא רשימה ארוכה של תוספים אשר משמשים קבוצות שונות באוכלוסייה לצרכים שונים. בין היתר, אנחנו יכולים למצוא קטגוריה ייחודית שכוללת תוספי מזון לספורטאים.

לפני שנציג כמה דוגמאות של תוספים אלו, אנחנו נסביר בקצרה מדוע ספורטאים זקוקים לתוספים שכאלה.

יש לכך 3 הסברים עיקריים, הראשון, מאחר והספורטאים מבצעים פעילות גופנית בעצימות גבוהה הרי שהם צריכים כמות גדולה של מרכיבים מסוימים על מנת לבנות את השרירים ולשמור עליהם, לקבל אנרגיה וכן להתאושש אחרי כל אימון ותחרות. ההסבר השני הוא, שהם לא יכולים לצרוך את אותם מרכיבים דרך המזון עצמו, בין אם בגלל שברוב המקרים הוא לא נמצא שם בכמויות הנדרשות וכן זה ייאלץ אותנו לעלות במשקל. הסיבה השלישית היא, התוספים מגיעים בצורה נקייה בלי מרכיבים אחרים שעלולים להשפיע.

>>> בקרו באתר של בית טבע מומלץ https://www.bteva.co.il

אילו תוספי מזון קיימים לספורטאים?

אנחנו יכולים למצוא כמה סוגים של תוספי מזון. בין היתר כאלה שמכילים מספר מרכיבים וכן כאלה שמכילים מרכיב אחד בודד.

בין תוספי המזון שמכילים מספר מרכיבים אנחנו נמצא למשל בג'לים, משקאות איזוטוניים, חטיפים ועוד. צריך לומר, יש לא מעט אנשים שנוטים לחשוב שכל חטיף בריאות הוא תוסף מזון וכל משקה אנרגיה הוא משקה ספורט. זו טעות. מדובר בחטיפים ומשקאות שאינם עונים להגדרה זו ולכן גם לא מומלץ להשתמש בהם.

חלבונים שנמצאים באבקות חלבון, חומצת אמינו (אשר מגיעות לרוב במספר חומצות), קריאטין שעוזר לשריר להתאושש, ברזל, מגנזיום ועוד. מדובר בתוספי מזון שלוקחים אותם הרבה פעמים במטרה לעלות את הכמות הנדרשת של אותו מרכיב, מתוך נקודת הנחה שאין אותו מספיק בגוף ויש צורך בכמות גדולה יותר.

לצד התוספים הנ"ל, אפשר גם למצוא מלחים (נהוג לקחת אותם בעת פעילות ספורטיבית בעצימות גבוהה כמו למשל מרוצים), ויטמינים, וכן חומרים נוגדי חמצון.

לפני סיום צריך לומר, כל אחד מהמרכיבים הנ"ל, יש לקחת אותם, אך ורק אחרי התייעצות עם גורמי מקצוע ובהתאמה לסוג הפעילות ולתפריט.

ביטוח בריאות בעיות רפואיות בריאות הנפש דיאטה ותזונה הריון וילדים וטרינר כושר וספורט כללי לימודי רפואה מוצרי רפואה ובריאות רפואה אסתטית רפואה כירורגית ופנימית רפואה משלימה רפואת עיניים רפואת שיניים
המשך לעוד מאמרים שיוכלו לעזור...
מהי פסיכואנליזה
פסיכואנליזה הינה תאוריית אישיות המבוססת על התגליות של פרויד ועל התגליות של תלמידיו וממשיכי דרכו....
קרא עוד »
יול 05, 2020
השתלת קרנית מלאכותית, איפה עוברים את התהליך?
הקרנית, החלק הקדמי השקוף של העין, ממלאת תפקיד מכריע במיקוד האור ברשתית לראייה ברורה. עם זאת, מחלות,...
קרא עוד »
יונ 27, 2023
רופא עיניים
בתחום טיפול העיניים, רופאי עיניים עומדים בחזית, חמושים במומחיות ובידע לשמור על חוש הראייה היקר שלנו....
קרא עוד »
יול 11, 2023