עורכת דין רשלנות רפואית

עולם הרפואה המתפתח הביא אתו גם לא מעט סכנות פוטנציאליות אשר נגרמות בדרך כלל כתוצאה מהתערבות אנושית בתהליכים רפואיים. היות שכרגע מי שמטפל בנו הם רופאים שהם גם בני אדם לצורך העניין, גם הם אינם חפים מטעויות. עם זאת על הרופא מוטלת אחריות כבדה שכן הוא זה שיחליט באיזה הליך רפואי לנקוט, אל מי להפנות את המטופל ומה המינון של התרופות שעליו לקחת. הכבוד הרב אשר אנו רוכשים לרופאים לא אמור לפגוע בכושר השיפוט שלהם והם אמורים לטפל בכל מקרה לגופו (תרתי משמע) ולא לעבוד בצורה אוטומטית.

במקרים רבים הרופא כלל לא רואה את המטופל שיושב מולו אלא רק את כרטיס הפלסטיק הקשיח ושלל נתונים רפואיים אשר מרצדים אליו ממסך המחשב. השגרה היא אחד האויבים הגדולים וגם אחד הגורמים האפשריים להתרחשותה של רשלנות רפואית. כאשר אתם נקלעים למצב כזה נדרש טיפול של עורכת דין רשלנות רפואית. פניה לעורך דין שמתמחה בנושא היא הדרך הנכונה להבין האם ההליך שהתבצע הינו רשלני והאם ישנה עילה לתביעה.

רשלנות בתום לבעורך דין רשלנות רפואית

ישנן טעויות מסוגים שונים, וטעות כשמה כן היא לא מכוונת. אבל כאשר מדובר בחיי אדם כל טעות יכולה להיות קריטית וטענת תום הלב לא תמיד תתקבל בבית המשפט. שהרי רשלנות היא רשלנות ומי שמתרשל סופו לגרום לנזק כל שהוא לעצמו או לסביבה.

לעיתים החוק עצמו מכשיל את המטופל ודואג להגנה על הרופאים. לדוגמא לפני ניתוחים מקובל להחתים את המנותח על טופס אשר למעשה מוריד מהמנתח כמעט כל אחריות. הטופס הוא ארוך ומפורט וגם אנשים בריאים ורעננים יזדקקו לשעה קלה על מנת לקרוא אותו. מנותח לפני ניתוח הוא במקרים רבים מוטרד, ומטושטש והחתימה שלו לא ממש שווה את הנייר שהיא כתובה עליו.

אמנת הרופאים

כל רופא אשר מסיים את חוק לימודיו מכיר גם את האמנה אשר תחת שבועה הוא מתחייב לנסות להציל חיים, לא לגרום נזק לחולה, לנהוג בטוהר מידות ולשמור על סודיות רפואית. כל זה אמנם נשמע ארכאי במקצת אך עדין מחייב את הרופאים מבחינה מוסרית.

ביטוח בריאות בעיות רפואיות בריאות הנפש דיאטה ותזונה הריון וילדים וטרינר כושר וספורט כללי לימודי רפואה מוצרי רפואה ובריאות רפואה אסתטית רפואה כירורגית ופנימית רפואה משלימה רפואת עיניים רפואת שיניים
המשך לעוד מאמרים שיוכלו לעזור...
שכבות חיוניות נחשפו
חולצות תרמיות: התאמה צמודה מתחת לחולצה שומרת אותך מבודדת מבלי להוסיף משקל. מכנסי צמר: זוג מלוטש מציע...
קרא עוד »
דצמ 10, 2023
על מיגרנה – תסמינים שמדליקים נורה אדומה
סובלים מכאב ראש מוגבר לעתים תכופות אבל לא בטוחים אם זו בכלל מיגרנה? מי שחווה כאבי ראש או מיגרנה...
קרא עוד »
דצמ 03, 2019
רופא עיניים
בתחום טיפול העיניים, רופאי עיניים עומדים בחזית, חמושים במומחיות ובידע לשמור על חוש הראייה היקר שלנו....
קרא עוד »
יול 11, 2023