פסוריאזיס

למחלת פסוריאזיס ששמה הנוסף הוא ספחת, ישנם תסמינים ידועים, כגון: פריחה על הגוף, גרוד כאשר על העור יש סימנים של קשקשת כסופה. ישנם השפעות על דימויי גוף, יחסים זוגיים ומצבי רוח. להלן דרכים להתמודדות.  ראשית, יש לציין,  כי מדובר על מחלה מערכתית שמלווה בתסמינים נוספים שאין להקל בהם ראש, כגון: דלקת פרקים פסוריאטית, סכרת ואפילו במקרים קיצוניים- שבץ.

ההמלצות של מומחים במחלת הפסוריאזיס, הינן: הימנעות מוחלטת מעישון, הקטנת צריכת אלכוהול {מה שעשוי להחמיר את התקפות הפסוריאזיס} כך שניתן  להשתמש בתרופות שחולה הספחת נוטל והן תוכלנה להשפיע עליו טוב יותר, הקטנה של רמות חרדה ודכאון ובקטנת סיכויים לחלות במחלות לב. יש להקפיד על ניטור לחץ דם  באופן קבוע וכן, לוודא כי הבדיקות השונות תהיינה  מעקב אחר רמות הסוכר בדם, שמירה על משקל תקין, מעקב אחר שומנים בדם וכן, בדיקות לגילוי סרטן. ההמלצה היא לעקוב אחר המחלה באופן קבוע אצל רופא עור.

תרופה חדשה לריפוי והקלה במחלת הפסוריאזיס

ישנם בארץ חולי פסוריאזיס במצב של בינוני עד קשה. כאלה אשר סבלו שנים רבות מהמחלה, חווים שיפור גדול במצבם מהרגע בו הם מתחילים לקבל תרופות ביולוגיות חדשניות. תרופות אלה, עשויות מחלבון שמופק בשיטת ההנדסה הגנטית. חלק מטיפולים ביולוגיים, כוללים נוגדנים שמעכבים באופן ממוקד, מרכיבים מסוימים במערכת החיסונים של הגוף בשונה מהתרופות הקונבנציונאליות כגון טבליות דרך הפה. יש לציין, כי לא כל חולי הספחת , יכולים לקבל את התרופות הביולוגיות, היות והן כלולות בסל התרופות של קופות החולים תחת קריטריונים מסוימים, אשר יש לעמוד בהם בכדי להיחשב כזכאים.

שינוי בתזונה והקלה בפסוריאזיס

שינוי בתזונה של חולי ספחת, עשוי להקל על תסמינים של המחלה ולכן, רפואה הומופאטית , הוכיחה את עצמה בקרב חולים שפנו לטיפול ברפואה אלטרנטיבית. ההמלצה היא  לאכול עלים ירוקים, כגון תרד, כרוב וברוקולי, מה שעשוי להקל על מערכת החיסון של חולי פסוריאזיס. אכילת מזונות מזינים, תסייע בהגנה מפני וירוסים לא רצויים, אבקות ותסמיני רעילות. יש להוסיף תבלינים כגון כורכום, שהוא ידוע לחיזוק מערכת החיסון בגוף.  הכורכום מסייע לתכונות אנטי דלקתיות ונוגדי חמצון בגוף.

ביטוח בריאות בעיות רפואיות בריאות הנפש דיאטה ותזונה הריון וילדים וטרינר כושר וספורט כללי לימודי רפואה מוצרי רפואה ובריאות רפואה אסתטית רפואה כירורגית ופנימית רפואה משלימה רפואת עיניים רפואת שיניים
המשך לעוד מאמרים שיוכלו לעזור...
איך להיגמל מהתמכרות לאוננות?
בדרך כלל ילדים מתחילים לצפות בסרטוני פורנו בגיל ההתבגרות ולאונן באותו שלב. לעתים קרובות ניתן לחזות...
קרא עוד »
יול 25, 2016
הדרך הטובה ביותר לצרוך סידן ומינרלים
כולנו יודעים כי הדרך הכי יעילה והכי טובה לצריכה של וויטמינים ומינרלים היא באמצעות אכילת מזונות...
קרא עוד »
אפר 24, 2019
מה זה רדיו כירורגיה?
רדיו כירורגיה, היא הליך המשתמש בקרינה ממוקדת מדויקת מאוד במינונים גדולים, זאת בכדי להרוג גידול...
קרא עוד »
ינו 29, 2021