נחירות

טיפול בנחירות

לא מעט אנשים מתמודדים עם בעיה של נחירות בעת שינה, בין אם הם אלה שנוחרים ובין אם שוכבים לצד אנשים שנוחרים, מה שיכול להקשות עליהם לישון בצורה סדירה. על פי הערכות, קרוב לחמישים אחוז מהגברים נוחרים, המספרים לא נמוכים בהרבה ביחס לנשים.

ישנן סיבות רבות מדוע אנשים נוחרים. מדובר בתהליך טבעי של נשימה אשר מתרחש בזמן שינה. כשאנחנו במצב רגיל, קרי כשאנחנו במצב מנוחה, אז אנחנו יכולים להכניס ולהוציא אוויר באופן סדיר, כלומר בלי שאנחנו מפיקים קולות מיוחדים. אך בזמן שאנחנו שוכבים מדובר במאמץ פיזי מסוים, האוויר זורם במהירות מסוימת, גבוהה מהרגיל ועל כן זה יוצר תנודות מסוימות שמובילה להפקת קולות. לכך יש להוסיף שבזמן שאנחנו ישנים, האזור ממנו יוצא האוויר הוא צר בהשוואה למצב הרגיל שלו, קרי מצב של ערנות, זאת אף על פי שכמות דומה של אוויר זורמת פנימה והחוצה. כל זה מוביל בסופו של דבר להפקת קולות ברמות שונות.

ישנן סיטואציות מסוימות שגורמות להיצרות של אזור הלוע דרכו זורם האוויר, ישנן סיטואציות מסוימות שגורמות לשינוי בזרימת האוויר כתוצאה מגירויים שונים. למשל אלרגיות, צינון, הבדלי עונות ועוד. מדובר על תופעות שחלקן הן זמניות וחלקן לא. לכן גם לכל מקרה של נחירות יש להתייחס בצורה שונה.

כאן המקום להדגיש, במקרים מסוימים, ייתכן ורק ניתן בחלל האף יכול לשנות את המצב. למשל, אם יש שבר במחיצה שמפרידה בין החלל הימיני לשמאלי, הרי שרק מצב זה יכול לתקן את הבעיה. לעומת זאת, יש מקרים בהם ניתן לטפל במצב בצורות אחרות, בין אם זה באמצעות כדורים, תרופות, משחות ואלמנטים אחרים ועוד.

כמו כן, על מנת להקל על התהליך ולנחור פחות, יש לוודא שמפחיתים בשימוש באלכוהול ובחומרים אחרים שיכולים להיות מרדימים וכן לפגוע בתהליך זרימת האוויר.

נחירות, אף על פי שהן אינן מסכנות חיים, הן בהחלט לא דבר נעים, לא למי שנוחר ולא למי שנאלץ לשמוע אותן כך או אחרת. מן הסתם, יש להן אפקט נלווה וזה נדודי שינה לאורך זמן.

ביטוח בריאות בעיות רפואיות בריאות הנפש דיאטה ותזונה הריון וילדים וטרינר כושר וספורט כללי לימודי רפואה מוצרי רפואה ובריאות רפואה אסתטית רפואה כירורגית ופנימית רפואה משלימה רפואת עיניים רפואת שיניים
המשך לעוד מאמרים שיוכלו לעזור...
בדיקת דם אחרי שקיפות עורפית – מה זה?
היריון הוא תקופה מרגשת מאוד – אך היא מלווה גם בלא מעט לחצים. כאשר אנחנו מצפים לתינוק אנחנו מוכנים...
קרא עוד »
יונ 22, 2022
הרמת חזה
בשנים האחרונות, יותר ויותר נשים החלו להכיר ולהיחשף יותר לניתוחי הרמת חזה. ניתוחים אלה הם נחלתן של...
קרא עוד »
ינו 23, 2021
לימוד שחייה – כי אפשר להתחיל בכל גיל
הגעתם לגיל מבוגר, או אפילו חציתם את גיל ה-40? ככל שחולפים השנים כך משתנה הנפש שלנו ואנו הופכים לשקולים...
קרא עוד »
ספט 05, 2017