חזרתי לעבודה אחרי תאונת עבודה

"חזרתי לעבודה אחרי תאונת עבודה – מה מגיע?" זו שאלה שמטרידה רבים. תאונת עבודה הינה תאונה המתרחשת במהלך יום העבודה, או לחילופין, במהלך ההגעה או החזרה מהעבודה. כל עובד שעבר תאונת עבודה עשוי להיות זכאי לקבל דמי פגיעה מהביטוח הלאומי. המוסד לביטוח לאומי מבטח את כל העובדים הישראלים בארץ, עצמאיים ושכירים כאחד. אומנם התקנות מעט שונות לעצמאיים ולשכירים, אך במידה והביטוח הלאומי בחר להכיר בתאונה שלהם בתור תאונת עבודה, הם זכאים לקבל דמי פגיעה עד לתקופה מקסימלית של 91 יום. דמי הפגיעה תלויים בשכר העובד במשך שלושת החודשים שקדמו לפגיעה ומטרתם לפצות אותו על אובדן ההכנסה וכמובן לנצל את הזמן לצורך שיקום והחלמה. במידה והעובד לא הצליח להחלים ולהשתקם, הוא זכאי לתבוע מהביטוח הלאומי קצבת נכות. אך במידה והוא הצליח להשתקם, הוא אמור לחזור למעגל העבודה.

צריכים עזרה עם קבלת קצבת נכות כללית? פנו אלינו >>>

חזרה לעבודה לאחר תאונת עבודה – היבטים שונים ששווה להכיר

לאחר שהעובד החלים מתאונת העבודה הוא אמור לקבל אישור לכך מהרופא התעסוקתי אך לא חייב. האישור אמור לציין כי העובד כשיר לעבוד והוא יכול לחזור לעבוד באותה העבודה בהיקף משרה דומה ובתנאי עבודה זהים. אך במידה והעובד עדיין סובל ממגבלה כלשהי בעקבות התאונה, הוא יכול לחזור לעבוד בהיקף משרה נמוך יותר או בתנאי עבודה שונים. במידה ומדובר על מגבלה זמנית, העובד יחזור להיקף ולסוג העבודה הישן שלו בסיום תהליך השיקום שלו. אך במידה ומדובר על ליקוי קבוע, שיגביל את העובד לצמיתות, עליו לפנות לרופא התעסוקתי, על מנת להבין אילו אופציות עומדות לפניו. חשוב לציין כי במידה והמעסיק אינו מסכים לשנות את אופי או את היקף המשרה של העובד, הוא יכול להתפטר ולקבל את הפיצויים המגיעים לו. אך במידה והוא חוזר לעבודה בהיקף משרה נמוך יותר, הוא עלול לאבד מהזכויות הסוציאליות שלו וכמובן להסתפק בשכר נמוך יותר.

חזרה לעבודה אחרי תאונת עבודה – מהן ההשלכות ומה ניתן לעשות?

עובד שחוזר לעבודה אחרי תאונת עבודה ונאלץ להסתפק בהיקף משרה נמוך, עלול לאבד מזכויות העובד שלו, מאחר והפנסיה שלו תהיה נמוכה יותר וכמות ימי המחלה וימי החופש תרד בהתאם להיקף המשרה. לכן חשוב לדעת כי במידה והעובד עדיין סובל מלקות הפוגעת ביכולת ההשתכרות שלו, הוא זכאי להגיש תביעה לקבלת קצבה זמנית או קבוע מהמוסד לביטוח לאומי. העובד עשוי לקבל את הקצבה במקביל לעבודה החלקית שלו, גם אם הוא לא פספס אפילו יום עבודה אחד. אך חשוב לפנות לביטוח הלאומי בהקדם, על מנת לשמור על זכויות העובד. 

ביטוח בריאות בעיות רפואיות בריאות הנפש דיאטה ותזונה הריון וילדים וטרינר כושר וספורט כללי לימודי רפואה מוצרי רפואה ובריאות רפואה אסתטית רפואה כירורגית ופנימית רפואה משלימה רפואת עיניים רפואת שיניים
המשך לעוד מאמרים שיוכלו לעזור...
משקל גשר – מאזני גשר למשאית
משקל גשר הוא משקל אשר משמש משאיות וכלי רכב מסחריים נוספים שמסת המשקל שלהם גדולה מאוד. מאמר זה יגולל...
קרא עוד »
אוג 29, 2013
כירופרקטיקה – מה זה ולמה משתלם לפנות לכירופרקט?
במהלך היום, אנחנו מתמודדים עם לא מעט מתחים ולחצים אשר יכולים להשפיע עלינו, לא רק בהיבט הנפשי אלא גם...
קרא עוד »
מרץ 03, 2021
הפסקת הריון פרטית
ברוב המקרים הריון הוא אירוע משמח ומרגש שמצפים לו, אבל יש מצבים שבהם האישה נאלצת או בוחרת להפסיק את...
קרא עוד »
מרץ 08, 2021