נפגעי עבירה

נפגעי עבירה הם האנשים שנפגעו מהמעשה הפלילי. הם יכולים להיות קורבן לכל סוג של פשע, כולל רצח, אונס, תקיפה, שוד ועוד. מי שמגן על נפגעי עבירה הוא עורך דין נפגעי עבירה.

קורבנות פשע נותרים לרוב במצב של הלם ובלבול – חלק זה דן באופן שבו קורבנות פשע מטופלים על ידי החברה. הוא מדבר על איך מאשימים אותם לעתים קרובות במה שקרה להם ושיש להם גישה מוגבלת לצדק או לסיוע בהתמודדות עם הטראומה שלהם.

המאמר דן בחשיבותן של קבוצות הסברה לקורבנות על מנת לספק תמיכה לקורבנות עבירה. הם עוזרים לתת קול לקורבנות כדי שיוכלו לדבר על זכויותיהם.

אז מי הוא הנפגע?

נפגע עבירה הוא מי שנפגע ממעשה פלילי של אדם אחר. זה יכול להיות אדם, רכוש או חברה. הקורבנות עלולים להיפגע פיזית או נפשית. קורבנות נקראים גם "עדים" במדינות מסוימות.

להלן שלושה סוגים של קורבנות:

1) קורבן הפשע

2) העד לפשע

3) בן משפחתו של הנפגע

קורבנות פשע נותרים לרוב עם נטל הריפוי וההחלמה מהטראומה הרגשית שחוו.

הרבה אנשים שהיו קורבנות לפשע, במיוחד תקיפה מינית, נאבקים להתמודד עם התוצאות הרגשיות ללא עזרה. הם עשויים להרגיש שהם לא רוצים לדבר על זה או שהם חוששים להתייצב כי הם חוששים שהתוקף שלהם עלול לחזור לאלימות נוספת.

קורבנות פשע הם לא רק אנשים שנפצעו פיזית או נהרגו, אלא גם אלה שנפגעו פסיכולוגית, חברתית וכלכלית מהפשע.

קורבנות פשע חווים רגשות רבים ושונים, כמו פחד וכעס. קורבנות עבירה רבים חשים חסרי אונים וחוששים שאם ידווחו על הפשע, מבצעם יתחמק מזה.

קורבנות פשע הם לא רק אנשים שנפגעו פיזית, אלא גם אלה שנפגעו רגשית. הטראומה הרגשית שהם חווים לאחר שנפלו קורבן עלולה להוביל למגוון תוצאות שליליות, כגון דיכאון והפרעת דחק פוסט טראומטית.

למדו כיצד פנייה אל עורך דין פלילי יכולה לסייע לכם

ביטוח בריאות בעיות רפואיות בריאות הנפש דיאטה ותזונה הריון וילדים וטרינר כושר וספורט כללי לימודי רפואה מוצרי רפואה ובריאות רפואה אסתטית רפואה כירורגית ופנימית רפואה משלימה רפואת עיניים רפואת שיניים
המשך לעוד מאמרים שיוכלו לעזור...
פתיחת היתרונות המפתיעים של סבונים טבעיים
סבונים טבעיים ידועים זה מכבר בזכות תכונות הניקוי העדינות והמרכיבים המזינים את העור. עם זאת, ישנם מספר...
קרא עוד »
פבר 16, 2024
מהם סגולותיו של הרטינול?
רטינול, הוא אחד ממרכיבי הטיפוח הידועים ביותר בשוק. אלה, מורכבים מרטינולים, שהם נגזרות ויטמין A המשמשות...
קרא עוד »
יול 12, 2021
האם אתה מכור לאלכוהול?
השאלה הראשונה שאדם נשאל כשקיים חשש שמא הוא אלכוהוליסט, זה האם הוא מכור לאלכוהול. השאלה נשאלת כמובן...
קרא עוד »
מאי 20, 2020