אבקת קריאטין – תופעות לוואי אשר יש לתת להם תשומת לב

המאמר נכתב באדיבות Allinpro

קריאטין הינו תוסף טבעי ופופולרי ביותר בקרב ספורטאים ומתעמלים רבים בכל רחבי העולם. הוא נועד להגברת הביצועים הספורטיביים ושיפור כישורים אתלטיים בשעת מאמץ. בדרך כלל הוא נחשב לבטוח ויעיל במיוחד לצורך בניית שרירים וכוח. 

היתרונות הגדולים של אבטן קריאטין

אבקת קריאטין עוזרת לתאי השריר לייצר יותר אנרגיה בשעת פעילות גופנית.  תוסף קריאטין מגדיל את מאגרי הפוספוקריאטין של השרירים ובכך מאפשר יצירת עוד כוח. זה קורה בשל ליצירת אדנוזין טריפוספט (ATP), מולקולת המפתח האחראית על יצירה ועיבוד נכון של אנרגיה בכל פעולה מוטורית שאנו עושים.

תוספי קריאטין באבקה יכולים להגדיל את מאגרי הפוספו-קריאטין ובכך לאפשר יותר ייצור אנרגיית ATP לצורך תדלוק השרירים במהלך פעילות גופנית בעצימות גבוהה. 

יתרה מכך, אבקת קריאטין יכולה להגדיל את תכולת המים של השרירים. זה ידוע יותר בשם נפח תאים, ויכול בהחלט להגדיל את גודל השריר לפרק זמן מסוים ובכך להביא לתועלת בזמן פעילות גופנית וספורטיבית.

תופעות הלוואי של השימוש באבקת קריאטין

קריאטין אמנם נחשב לתוסף הנצרך בקרב ספורטאים ומתעמלים רבים, אך יחד עם זאת, לצד היתרונות הרבים שלו, יש לקחת בחשבון קיומן של תופעות לוואי שיש לתת עליהן את הדעת. 

יש הטוענים שהשימוש הקבוע באבקת קריאטין יכול לגרום עם הזמן לעלייה במשקל, התכווצויות ובעיות בעיכול, בתפקוד הכבד או בכליות. מבין התופעות השונות אפשר למנות נזק ואבנים בכליות, פגיעה בפעילות כבד, עלייה במשקל, נפיחות בבטן, התייבשות, התכווצויות שרירים ועוד. אם אתם חווים אחד או יותר מהתסמינים שנמנו לעיל לאחר שצרכם אבקת קריאטין, חשוב מאוד ליידע את הרופא האישי שלכם ולהתייעץ איתו בנוגע להמשך הצריכה וקביעת המינון המתאים עבורכם.

ביטוח בריאות בעיות רפואיות בריאות הנפש דיאטה ותזונה הריון וילדים וטרינר כושר וספורט כללי לימודי רפואה מוצרי רפואה ובריאות רפואה אסתטית רפואה כירורגית ופנימית רפואה משלימה רפואת עיניים רפואת שיניים
המשך לעוד מאמרים שיוכלו לעזור...
איזון חיידקים על העור כטיפול באטופיק דרמטיטיס
בשנים האחרונות נעשו לא מעט מחקרים, לבחון את השפעת הטיפול באיזון המיקרוביום העורי על תופעות המצויות...
קרא עוד »
מאי 16, 2019
חשיבות איכות השינה שלנו לחיינו
הבריאות שלנו היא הדבר החשוב ביותר לנו, ככל שנהיה יותר בריאים כך נהיה יותר מרוצים ושמחים ואיכות החיים...
קרא עוד »
פבר 15, 2017
יוסי שדה – כך הוא מסייע לבני הנוער
יש היום לא מעט בני נוער שנמצאים במצבי מצוקה קשים והם זקוקים לסיוע וזאת כדי שהם יוכלו לחזור לחיים...
קרא עוד »
ינו 07, 2021