החזר מס הכנסה לחולי סרטן

בהתאם לסעיף 9 (5) לפוקדת מס הכנסה, כל אזרח ישראלי המוגדר כנכה 100% ו/או נכה המתמודד עם מספר מחלות שדרגת הנכות לגביהן משוקללת ל-90% נכות, זכאי לפטור מלא ממס הכנסה. על פי סעיף זה, כלל החולים במחלות הסרטן השונות הנדרשים לטיפולים כימיים ו/או הקרנות ו/או ניתוחים, זכאים לקבלת פטור ממס הכנסה. עם קבלת הפטור, החולים יכולים להגיש בקשה לקבלת החזרי מס לתקופה רטרואקטיבית של עד 6 שנים אחורה. 

חשוב לדעת: שארים ו/או בני משפחה של חולה סרטן שנפטר בטרם הגשת החזרי מס לגבי תקופת מחלתו, זכאים לקבלת כספי ההחזר לאחר הגשת בקשה להחזרי מס. קבלו מידע מקצועי למי מגיע החזר מס הכנסה.

החזרי מס לחולי סרטן – מה חשוב לדעת?

הגשת בקשה לקבלת החזרי מס הכנסה לחולי סרטן יכולה להיעשות רק לאחר קבלת הפטור המלא או החלקי ממס הכנסה, כאשר הפטור ממס הכנסה לחולי סרטן יכול להגיע לסכום הכנסה שנתי של כ- 550 אלף שקלים מהכנסות יגיעה אישית (שכר עבודה/עסק) ועד כ- 65,000 ₪ בגין הכנסה הונית. קבלת הפטור מתאפשרת לאחר הגשת בקשה לוועדה בביטוח לאומי, וזאת מבלי להידרש להגעה פיזית לוועדה בביטוח הלאומי. עם קבלת הפטור, ניתן להגיש בקשה לקבלת החזרי מס באופן עצמאי ו/או באמצעות גופים מקצועיים העוסקים ומתמחים בנושא, כאשר בדיקת הזכאות להחזרי מס נעשית ברוב המקרים ללא דרישת תשלום מצד הגוף המקצועי המטפל בנושא. ברוב המקרים, הבקשות מטופלות באופן מהיר ויעיל ותוך פרק זמן של עד 60 יום מרגע הגשת הבקשה, חשבון הבנק של מגיש הבקשה מזוכה בסכום דמי ההחזר. 

בדיקת זכאות מקדימה – מדוע היא חשובה ונחוצה לכם? 

תחום החזרי המס הוא אחד מתחומי המיסוי הרלוונטיים לכל אחד ואחת מאיתנו, בין אם מדובר בשכירים במשק הישראלי ובין אם מדובר בעצמאיים. בשני המקרים, החזרי המס מתייחסים לתקופה רטרואקטיבית של עד 6 שנים אחורה, כאשר בדיקת זכאות מקדימה ומדוקדקת הנערכת על ידי אנשי מקצוע בתחום זה כמו באתר החזרי מס טקסרף, יכולה לסייע לכם להגן על מלוא הזכויות שלכם אל מול רשויות המס ולאפשר לכם לקבל את המגיע לכם עד השקל האחרון. עבור אנשים המתמודדים עם מחלת הסרטן, הליך הגשת הבקשה מומלץ שייעשה באמצעות גופים מקצועיים העוסקים ומתמחים בנושא, וזאת על מנת לבחון את מלוא הזכויות בנוגע לקבלת החזרי מס לאורך כל תקופת המחלה.

במקרים בהם החולה נפטר בטרם מימוש זכאותו לקבלת החזרי מס לחולי סרטן, שאריו ובני משפחתו ראשים להגיש את הבקשה לקבלת החזרי מס, וגם במקרים אלו מומלץ שהם יסתייעו בשירותיהם של גופים מקצועיים בנושא לצורך בדיקת זכאות מקדימה וליווי תהליך הגשת הבקשה.

ביטוח בריאות בעיות רפואיות בריאות הנפש דיאטה ותזונה הריון וילדים וטרינר כושר וספורט כללי לימודי רפואה מוצרי רפואה ובריאות רפואה אסתטית רפואה כירורגית ופנימית רפואה משלימה רפואת עיניים רפואת שיניים
המשך לעוד מאמרים שיוכלו לעזור...
שירותים ציבוריים – ככה תשמרו על ההיגיינה
כל מי שמפעיל שירותים ציבוריים ניצב מול אתגר שקשור בשמירת ההיגיינה במקום. כי שירותים ציבוריים פעיל...
קרא עוד »
ינו 26, 2019
מה זה רדיו כירורגיה?
רדיו כירורגיה, היא הליך המשתמש בקרינה ממוקדת מדויקת מאוד במינונים גדולים, זאת בכדי להרוג גידול...
קרא עוד »
ינו 29, 2021
האם מתכונים טבעוניים הם גם מתכונים דיאטטיים?
מסתובבת לה שמועה בעיר שמעבר לאורח חיים טבעוני מבטיח ירידה במשקל. הנה, לפני 7 שנים חבר של אבא שלי לקה...
קרא עוד »
פבר 25, 2016