איך לבחור צעצועים לתינוקות בהתאם לשלב ההתפתחותי?

צעצוע הוא כלי למלא את הזמן, הוא נועד להעסיק את הפעוט ולמלא לו את הזמן בעשייה. אבל למען האמת זה הרבה מעבר לכך – צעצוע טוב לתינוק הוא כלי נהדר להתפתחות, ללמידה ולהתקדמות. כמובן שכדי להשיג את המטרות הללו צריך לבחור בשימת לב מרובה את הצעצועים לתינוקות.

כך תבחרו צעצועים לתינוקות

  • השלב הראשון הוא שלב של ידע והבנה בתהליכי התפתחות של תינוקות. ניתן לומר שבשנת החיים הראשונה הפעוט עובר תהליכי התפתחות מואצים מאוד. מה שהתאים לגיל שלושה חודשים ואתגר בגיל ארבעה חודשים, כבר לא רלוונטי כמעט בגיל חצי שנה… כדאי ללמוד ולדעת על ההתפתחות של הפעוטות כדי להתאים צעצועים לפי הרמה הנוכחית של הפעוט.
  • אמנם יש כללים וצעצועים מומלצים לכל גיל. אך אי אפשר להתעלם מכך שכל תינוק הוא אינדיבידואל. כלומר, לכל תינוק יש את הקצב האישי שלו. יש תינוקות זריזים שעובדים ממש לפי הספר. לעומתם יש פעוטות שהקצב שלהם איטי יותר. לוקח להם יותר זמן להתעניין בצעצועים ולהתנסות בהם. 

קראו על משחקים בגישה מונטסורית >>>

  • הצעצוע אמור לגרות את הפעוט ולעורר עניין. הוא אמור לגרום לו להתאמץ, אך לא באופן מוגזם. כי אם האתגר יהיה קשה מידי הוא פשוט יתייאש מראש ולא יצליח לבצע את הפעולות המתאימות לצעצוע. כלומר, חשוב להתאים צעצוע לפי היכולת של הפעוט במטרה להציב ואתו מול אתגר והתנסות.
  • לכל פעוט ותינוק יש גם העדפות. לא כל תינוק מתעניין בדיוק באותם צעצועים. יש תינוקות שנמשכים לצעצועים שכוללים חלקים רבים. אחרים אוהבים להכניס פריטים האחד לתוך השני. זכרו להתחשב בכך. כי בפועל תינוק יתעסק זמן ארוך יחסית בצעצוע שהוא אוהב. 
  • גוונו לפעוט את הצעצועים שאתם מציעים לו כדי שהוא יתנסה ויכיר עוד ועוד צעצועים.
ביטוח בריאות בעיות רפואיות בריאות הנפש דיאטה ותזונה הריון וילדים וטרינר כושר וספורט כללי לימודי רפואה מוצרי רפואה ובריאות רפואה אסתטית רפואה כירורגית ופנימית רפואה משלימה רפואת עיניים רפואת שיניים
המשך לעוד מאמרים שיוכלו לעזור...
איך שיטת מיינדפולנס יכולה לשנות את חייכם
מודעות, זו מילה די פשוטה. היא מצביעה על כך שהמוח שלכם מטפל במלואו במה שקורה בהווה, ובמה שאתם עושים...
קרא עוד »
מרץ 12, 2021
מיינדפולנס למתחילים
מיינדפולנס קיים כבר אלפי שנים, אבל הוא מתגלה יותר בשנים האחרונות. מיינדפולנס, פועל כדי לחדד את הריכוז,...
קרא עוד »
ינו 13, 2022
חיסון משושה – יתרונות וסכנות
אין משהו משמח יותר מאשר להחליט שמאמצים כלב, כי כלבים מביאים איתם שמחה רבה. עם זאת, חשוב להבין שאנחנו,...
קרא עוד »
נוב 11, 2020