מיטות סיעודיות

מיטות סיעודיות

מיטות סיעודיות נמצאות לא רק בבתי חולים ובמוסדות גריאטריים או לשיקום אנשים שזקוקים לכך. אפשר להכניס הביתה מיטה סיעודית להשכרה או למכירה, תלוי בתקופה שבה זקוקים לה. מיטה כזאת להשכרה מיועדת לתקופות קצרות למי שנזקק לה בגלל מחלה או תאונה, ויחזור לאיתנו. מיטה למכירה מיועדת למי שמצבו כרוני ולא עתיד להשתנות אלא להפך – להחמיר כך שיזדקק לעוד ועוד שיפורים שיקלו עליו את החיים.

למה זקוקים למיטה סיעודית?

מיטה רגילה נראית כמובן מאליו למי שיכול להתיישב עליה בקלות ולקום ממנה בכל רגע מבלי להתקשות בפעולה. מיטה סיעודית של טבע החיים מיועדת לכל מי שמתקשה לעשות פעולות אלה וקשה לו לישון על מיטה רגילה. בביטוח הלאומי מונים זאת כחלק מהפעולות היומיות שלפיהן נקבעת מידת הסיעודיות של אדם, בהן לבצע פעולות קימה וישיבה לבד ולדאוג לעצמו. כשמתקשים בכך זאת בעיה ולכן מיטה סיעודית מסייעת לאנשים כאלה לתפקד טוב יותר.

מה חשוב שיהיה במיטה סיעודית?

  • מנגנון הרמה חשמלי שמותאם לכוונון המיטה לפי הצורך, מידות המשתמש בה ואופי הבעיה. בדרך כלל זה אמור לאפשר גם הגבהה והנמכה של המיטה לגובה שיהיה לו נוח לקום ולהתיישב בה ולשכב בה מבלי שיתקשה להרים רגליים או להקל על המטפל הסיעודי שלו להשכיב אותו במיטה.
  • מזרן מתאים שמונע פצעי לחץ – המזרן המתאים חייב להיות מחומר שיתמוך בגב במיוחד כאשר יש פציעה או בעיה קשה שבגללה זקוקים למיטה והמשתמש בה מוגבל בתנועה. עם זאת, החומר עצמו לא יכול ללחוץ על השוכב בה ימים שלמים כך שיגרום לפצעי לחץ. החומרים חייבים להיות גם נושמים וקלים לתחזוקה וניקוי כדי לשמור על היגיינה.
  • מעקה ומשענת לקימה ומניעת נפילה. חולים סיעודיים רבים מנסים לקום לבד או שקורה שהם נעים מתוך שינה והמעקה מונע את הנפילה שלהם ופציעה קשה. לאלה שיכולים לקום המעקה משמש משענת.
ביטוח בריאות בעיות רפואיות בריאות הנפש דיאטה ותזונה הריון וילדים וטרינר כושר וספורט כללי לימודי רפואה מוצרי רפואה ובריאות רפואה אסתטית רפואה כירורגית ופנימית רפואה משלימה רפואת עיניים רפואת שיניים
המשך לעוד מאמרים שיוכלו לעזור...
הסרת קעקועים – הדרך הבטוחה שלכם להסיר את הקעקוע שלכם
האם אפשר להסיר קעקועים? לא תמיד אנחנו מרוצים מהקעקועים שמקועקעים על גופנו. למה? אולי כי גדלנו,...
קרא עוד »
אוג 31, 2020
לימודי פסיכותרפיה גופנית
אם הבנתם שאתם רוצים להיות מטפלים אז כנראה שהבנתם שאתם סוג של שליחים. כל חייכם אמרו לכם שאתם בעלי יכולת...
קרא עוד »
פבר 17, 2013
מוקדי רפואה דחופה – איך נדע מה הם יכולים לספק לנו?
כשאנחנו לא מרגישים טוב, אז ברור לנו שאם אין לנו אפשרות לטפל במצב בעצמנו אזי שאנחנו צריכים לפנות אל...
קרא עוד »
אוג 28, 2021