הליקובקטר פילורי: מה חשוב לדעת?

לפני מספר שנים לא רב, שני חוקרים גילו חיידק חדש באזור הקיבה. לא מעט חוקרים בתחום, מומחים, סברו שהם טועים שכן חיידקים לא יכולים לשרוד בסביבה כזו, שכן הקיבה מייצרת חומציות שמסוגלת לפגוע בחיידקים ולמנוע את קיומם.

עם הזמן התברר, שחיידק זה דווקא כן יכול לשרוד בקיבה, למרות המיצים והחומציות שהקיבה מייצרת, זאת בזכות היכולת של החיידק לייצר חומרים שסותרים את החומציות. החיידק יודע להידבק על תאי האפיתל וכך הוא יוצר תגובה דלקתית ומחליש את המערכת החיסון. לחיידק קוראים הליקובקטר פילורי ולתהליך שהוא יוצר, קוראים אולקוס או כיב, כפי שהוא מוכר בעגה המקצועית.

חיידק זה נפוץ בעיקר בקרב בני שישים וחמש ומעלה, כאשר השכיחות להופעתו במדינות מתפתחות גבוהה יותר מאשר בקרב מדינות מפותחות, מדינות מערביות. אחד ההסברים לכך הוא, שהחיידק נוצר, בין היתר, בגלל תנאים סניטריים לא טובים, דבר שהוא יותר נפוץ במדינות לא מערביות.

מה החיידק יוצר ומה ההשפעה שלו?

בגדול, החיידק יכול לייצר כיבים בקיבה ובמעי, אחת הערכות היא שהוא גם עלול ליצור סרטן בקיבה. מכאן השפעתו הרבה על מי שחולה בו, ייתכן מאוד שהוא יגרום לצרבת, אך מנגד המחקרים מלמדים שהוא מקטין את הסיכוי לשלשולים, ויש הסבורים שאף על פי שהוא חיידק לא נעים, הרי שהוא מגן על הגוף מפני מחלות זיהומיות שונות, כגון אלו שיוצרים שלשול.

הטיפול בחיידק זה הוא מאוד פשוט ובסיסי. הוא כולל תוכנית שימוש בתרופות אנטיביוטיות ותרופות נוגדי חומצה. חשוב להבהיר, כל מי שנדבק בסרטן קיבה יצטרך לעבור בדיקה לוודא שאין לו את החיידק וכן, רצוי שבני משפחה של נדבקים, יבצעו גם הם בדיקה לוודא שלא נדבקו בעצמם.

זה הזמן לפנות אלינו לקבלת ייעוץ ומידע נוסף – מדברים מהבטן.

ביטוח בריאות בעיות רפואיות בריאות הנפש דיאטה ותזונה הריון וילדים וטרינר כושר וספורט כללי לימודי רפואה מוצרי רפואה ובריאות רפואה אסתטית רפואה כירורגית ופנימית רפואה משלימה רפואת עיניים רפואת שיניים
המשך לעוד מאמרים שיוכלו לעזור...
גרביים להמרצת מחזור הדם – מה זה אומר ואיך בוחרים?
אחד מפריטי הלבוש שאנו פחות שמים אליהם לב כאשר אנו רוכשים אותם - הן גרביים. כן אותן כפפות בד שאמורות...
קרא עוד »
דצמ 15, 2019
מזרן למיטת ילדים – איזה סוגים כדאי שנכיר לפני ביצוע רכישה?
אם אתם רוצים שינה טובה לילדים שלכם, חשוב להשיג את המזרון הטוב ביותר עבור ילדכם. מזרון ומיטה טובה יספקו...
קרא עוד »
יונ 13, 2022
החשיבות של בדיקת אקו לב תקופתית
ביצוע של בדיקת אקו לב תקופתית יכול להיות קריטי להצלת חיים. בדיקה כזו מסוגלת לאפשר לדעת אם ישנה הפרעה...
קרא עוד »
יונ 02, 2021