סירוס כלבים – למה עושים את זה?

סירוס כלבים - למה עושים את זה?

אחד הטיפולים המומלצים לכל כלב הוא סירוס. מדובר על טיפול כירורגי בו מביאים את הכלב אל וטרינר 24 שעות בתל אביב. מרדימים את הכלב ומבצעים את הטיפול במהלך הטיפול מוציאים את האשכים של הכלב ולאחר מכן קושרים את כלי הדם כדי למנוע מצבים של דימום. תופרים את האזור ומשחררים לאחר התאוששות קלה את הכלב.

מהי הסיבה של הסירוס?

לסירוס הכלב יש מספר סיבות. הסיבה הראשונה היא התנהגותית. כלבים מסורסים יהיו כלבים רגועים יותר ופחות אלימים. את התועלת הזו משיגים רק אם מבצעים את הסירוס במועד. כלומר אם מאחרים את הטיפול הכלב עלול לרכוש הרגלי התנהגות לקויים שהוא לא תמיד ייגמל מהם לאחר הניתוח. הסירוס יביא במרבית המקרים להתנהגות נינוחה יותר כך שיהיה קל יותר לגדל אותו בסביבה הביתית.

מטרות בריאותיות

הבריאות של הכלב עומדת לנגד עיננו. ולכן חשוב לבצע סירוס כלבים. כיוון שהפעולה הבריאותית הזו עתידה למנוע התפתחות של מחלות שונות כמו סרטן במהלך שנות החיים של הכלב. במידה ובוצע הניתוח מפחיתים את הסיכון למחלות או ומונעים מקרים של כאבים ואף סכנת חיים כתוצאה ממחלות אלו.

לפי ההמלצות וההנחיות

חשוב מאוד לבצע את הטיפול לפי המלצות וטרינריות. לרוב בעלי הכלבים יש מרפאה וטרינרית קבועה אליה הם פונים באופן שגרתי עבור מתן חיסונים ולכל מטרה שהיא. בין היתר יבצעו במרפאה הוטרינרית את הסירוס הנדרש. לקראת הטיפול ינחו את בעלי הכלב באשר להכנה נכונה לקראת הניתוח. כמו כן יתנו הנחיות באשר לימי ההתאוששות שלאחר הטיפול. במרבית המקרים הכלב עתיד להתאושש מהטיפול לאחר זמן קצר ולחזור לשגרת החיים שלו ללא כל תופעות לוואי. אך במידה והכלב לא חוזר לעצמו גם אם חלפו עשרים וארבע שעות יש לפנות אל המרפאה הווטרינרית כדי להתייעץ ולבדוק מה מצבו של הכלב.

תפרים לאחר הסירוס

חשוב לעקוב אחר הכלב ולזהות מקרים בהם הכלב מוריד את התפרים. במידה והמקום אינו מאוחה יהיה צורך לחזור למרפאה כדי  לחזור על התפרים ולוודא כי האזור סגור היטב ואין סיכונים או בעיות בריאות.

ביטוח בריאות בעיות רפואיות בריאות הנפש דיאטה ותזונה הריון וילדים וטרינר כושר וספורט כללי לימודי רפואה מוצרי רפואה ובריאות רפואה אסתטית רפואה כירורגית ופנימית רפואה משלימה רפואת עיניים רפואת שיניים
המשך לעוד מאמרים שיוכלו לעזור...
מה אפשר לעשות נגד אלרגיה לאבק?
יש מצבים רפואיים מסוימים המעוררים אמפתיה וזוכים להכרה חברתית משמעותית, בעוד יש לא מעט אחרים הנחשבים...
קרא עוד »
נוב 04, 2020
הדברה במרכז – תטפלו במזיקים בסביבת הבית
חוששים להסתובב בבית בגלל ג׳וק גדול שנתקלתם בו? אתם לא צריכים לתת למצב להמשיך להיות כך. אם רק תחליטו...
קרא עוד »
ספט 01, 2021
מילוי שפתיים
את מסתכלת במראה מזה שנים ומה שתמיד מפריע לך זה בדיוק אותו דבר: שהשפתיים שלך לא מספיק מלאות ומושכות? אם...
קרא עוד »
נוב 21, 2017