איך לטפל באינפקציה בחורים באוזניים

אינפקציה בחורים באוזניים

בעת שמנקבים חורי עגילים באוזניים, עלולה להיווצר אינפקציה בחלק מהפעמים. הפירוש של המילה אינפקציה הינו זיהום. האינפקציה נגרמת עקב גורם זר אשר התמקם על האוזן על מנת להתרבות שם והוא פוגע בתפקוד הרגיל של האוזן. כאשר מדובר בחורים באוזניים כמו כאן, הביטוי לרוב יתבטא באמצעות מוגלה מכיוון שהגוף מגיב לקיום הזיהום באמצעות דלקת.

מפחיתים את הסיכוי לאינפקציה

על מנת להפחית את הסיכון לאינפקציה לאחר ניקוב חורים באוזניים, חשוב לטפל באזור המנוקב למשך תקופה בעזרת טיפול מונע המחטא ושומר על החור כמה שיותר נקי והיגייני. מעבר לחיטוי החור במשך כמה שבועות (לרוב ממליצים על שלושה), אחת הפעולות שעשויות למנוע את האינפקציה הינה על ידי בחירת מקום מקצועי והיגייני אשר מנוסה בניקוב אוזניים. בעיקר בעת התקופה הראשונה שלאחר ניקוב האוזניים, מומלץ לבחור בעגילים איכותיים. ישנם עגילים רבים בשוק אך חלקם עשויים מחומרים אלרגניים שיכולים להזיק. עגילי זהב אמיתי, עגילים היפו אלרגניים הינם האופציה המועדפת מכיוון שזו מתכת שלא גורמת לגירויים או לאלרגיות בעור.

מטפלים באינפקציה שכבר התפתחה

אם כבר התפתחה אינפקציה בחור הטרי, חשוב להוציא את העגילים מהאוזניים ולהשרות אותם במים חמים. בעת זו ההמלצה היא להשאיר את האוזן בלי עגילים למשך מספר ימים כאשר יש צורך בחיטוי האזור המזוהם עם צמר גפן ספוג באלכוהול. לאחר שאזור החורים מתחיל להתאושש, אפשר להחזיר את העגילים למקומם אך לפני כן יש לחטא את העגילים וגם את אזור החור. לאחר מכן ניתן להחזיר את העגילים לאוזניים. במידה והתפתחה אינפקציה, ההמלצה היא שבמידה והעגילים אינם עגילי זהב טהור, להחליף את העגילים לעגילי זהב טהור עד לריפוי מלא של האינפקציה מכיוון שמדובר בחומר הגלם שמזיק הכי פחות לאוזניים.

ממשיכים עם טיפול מונע

לאחר שטיפלנו באינפקציה, יש להמשיך בטיפולים המונעים ואף להקפיד עליהם מעט יותר על מנת למנוע את חזרתה של האינפקציה. יש לחטא את העגילים אחת לכמה זמן עם אלכוהול תוך כדי הקפדה על ידיים נקיות. בעת שמסירים את העגילים על מנת לחטא אותם, יש לחטא גם את אזור החור.

ביטוח בריאות בעיות רפואיות בריאות הנפש דיאטה ותזונה הריון וילדים וטרינר כושר וספורט כללי לימודי רפואה מוצרי רפואה ובריאות רפואה אסתטית רפואה כירורגית ופנימית רפואה משלימה רפואת עיניים רפואת שיניים
המשך לעוד מאמרים שיוכלו לעזור...
משקפי ראיה
משקפי ראיה הם דבר נחוץ מאוד עבור כל אדם אשר לא רואה בצורה מספיק ברורה למרחק. אנשים רבים נאלצים בשלב...
קרא עוד »
פבר 17, 2018
איך בוחרים אביזרי כושר לאימוני כוח?
שמירה על כושר גופני היא דבר חשוב מאוד בכל גיל. בין אם אנחנו בני עשרים או בני חמישים חשוב שנהיה בכושר...
קרא עוד »
ספט 08, 2015
הקטנת חזה ללא ניתוח
הקטנת חזה ללא ניתוח היא פרוצדורה רפואית שבה מוקטנים שדיו של אדם באמצעות הסרת רקמה. ניתן לעשות זאת על...
קרא עוד »
יול 10, 2022