ייפוי כוח מתמשך

הרבה מאוד אנשים משתמשים במונח "ייפוי כוח מתמשך" כשהם מתארים הסכמים בין אדם לבן משפחה או לחברו, במסגרתם צד אחד מעניק לצד השני ייפוי כוח לקבל החלטות אודות עניינו במקרים מסוימים, במידה והוא מאבד את היכולת שלו לקבל החלטות באופן עצמאי. זה מוכר בעיקר בקרב אנשים שהופכים חולים במחלות נטולות מרפא, אשר גורמות לדעיכה איטית של התפקוד המנטאלי או של הגוף.

אך ייפוי כוח מתמשך הוא מונח משפטי מוכר, לא רק בסוג כזה של הסכמים אלא גם בסוגים אחרים של הסכמים, בין אם מדובר בהסכמים בין אדם לחבר או בין אדם לבן משפחה. כך למשל אנחנו מכירים את המונח בהסכמים שקשורים לנכסים וכן לרכוש, בין אם מדובר ברכוש פיזי, פיננסי או אחר.

ייפויי כח מתמשך

הרעיון של ייפוי כוח מתמשך הוא, שאדם אחד מעניק לאדם אחר זכויות מלאות על תהליך קבלת החלטות שקשורות לנכסיו, רכושו וכן כל החלה שקשורה למצבו הרפואי. על פי ההגדרה של מונח זה, הרי כל אדם שעלול להימצא במצב שהוא לא יהיה כשיר לקבל החלטות או כל מי שחושש להגיע למצב כזה, יכול להעניק הסכמה שאדם אחר יקבל החלטות בעניינו בהקשרים אלו.

המונח ייפוי כוח מתמשך נכנס לתוקפו בסרת תיקון מקיף שנערך לחוק הכשרות המשפטית והאפוטרופסות בשנת 2016. התיקון נכנס גם מאחר ועד אז הגדרות של ייפוי כוח מתמשך חלו רק על עניינים בריאותיים ולא אחרים, וכמו כן כל הנושא לא היה מוגדר בצורה מסודרת. חשוב לומר, שגם היום, ייפוי כוח מתמשך, דורש חתימה בפני עורך דין, וכן נימוק והסבר של הגורם אשר מספק את האישור לכך.

חשוב לומר, לא כל עורך דין יכול לחתום על מסמך שכזה, אלא רק מי שעברה הכשרה מיוחדת לשם. אותו עורך דין צריך לוודא שאכן המסמך נחתם בהסכמה מלאה ולא מתוך תחושת לחץ או מכל סיבה אחרת, שאיננה על פי חוק.

ייפוי כוח מתמשך מתי הוא יכול לעזור ?

כמו שציינו, ייפוי כוח מתמשך הוא כלי משפטי שמסדיר את האפשרות לטפל בעניינם של גורמים אשר אין להם יכולת קבלת החלטות עצמאית. באופן טבעי אדם שאין לו יכולת כזו מסיבות מולדות או מסיבות אחרות, הרי שהמדינה או המשפחה שלו מחליטים להסדיר זאת, אך יש מקרים בהם אותו גורם מחליט לעשות זאת, לפני שהוא מגיע למצב שכזה.

מאחר וישנם מקרים, כידוע לנו, בהם אנחנו עלולים למצוא את עצמנו מתמודדים עם מחלות קשות או מצבים שונים שיקשו עלינו לתפקד ולקבל החלטות באופן עצמאי, הרי שייפוי כוח מתמשך זו הדרך הטובה ביותר עבורנו להסדיר את עניינו בהמשך.

לרוב אנחנו נבחר בבני משפחה שיקבלו על עצמם את ייפוי הכוח, ובמקרים אחרים נוכל לבקש מחברים או מאנשי מקצוע שאנחנו סומכים עליהם שייקחו את זה על עצמם.

ייפוי כוח מתמשך – למידע נוסף

ייפוי כוח מתמשך – משרד המשפטים

ביטוח בריאות בעיות רפואיות בריאות הנפש דיאטה ותזונה הריון וילדים וטרינר כושר וספורט כללי לימודי רפואה מוצרי רפואה ובריאות רפואה אסתטית רפואה כירורגית ופנימית רפואה משלימה רפואת עיניים רפואת שיניים
המשך לעוד מאמרים שיוכלו לעזור...
דיקור סיני למחלות אנדוקריניות
דיקור סיני היא רפואה סינית מסורתית המשמשת כבר אלפי שנים לטיפול בסוגים שונים של מחלות. הטיפול כולל...
קרא עוד »
אוק 18, 2022
פרמקוויג'ילנס – התחום שלא ידעתם שקיים
פרמקולוגיה הוא תחום העוסק בתרופות. בתוך הפרמקולוגיה ישנו תחום בעל שם מעט שובר שיניים, אך חשוב מאוד...
קרא עוד »
אוג 10, 2021
לבריאות העובדים – פירות וירקות למשרד
שעות העבודה במשרד הינם מתישים מאוד גם כאשר מדובר 'רק' על ישיבה על כיסא מרווח ועבודה מול מחשב. על כן,...
קרא עוד »
ינו 03, 2022