בוטוקס מפי ד"ר קליין

טיפול בבעיות עור

ד"ר דב קליין אמנם מזוהה יותר מכל עם הגדלות חזה, אותו ניתוח פלסטי שאותו הוא מיטיב לבצע ושהוביל אליו כמה וכמה נשים מפורסמות, אולם המיומנויות הרפואיות שלו משתרעות על-פני מנעד רחב מאוד, ובמיוחד בכל הקשור לטיפולים שמטרתם אסתטית, כך שגם בכל הקשור לחומר רב העוצמה טוקסין הבוטולינום, הלא הוא הבוטוקס, בהחלט יש לו ידע נרחב.

באילו איזורים ניתן להשתמש בבוטוקס?

ד"ר קליין, כמו גם כמובן אנשי מקצוע אחרים, מזריק בוטוקס ל-3 איזורים בפנים: בין שתי הגבות, בצידי שתי העיניים ובאזור המצח.

באזורים אלה הקמטים הינם תוצר של פעילות שרירית, ועל כן הבוטוקס – שאגב, בודד כבר בסוף המאה ה-19 אולם רק בעשורים האחרונים החל השימוש הרווח בו – אפקטיבי לגביהם.

עוד חשוב לציין כי הבוטוקס, אשר מהווה את החומר הרעיל ביותר הקיים בטבע מבחינתנו, חוסם למעשה שחרור של מוליך עצבי בשם אצטילכולין ובכך מחליש את פעולת השריר הרלוונטי, וזוהי בעצם הדרך שבה הוא מקנה לפנים שלנו מראה צעיר יותר וקורן יותר. זוהי גם הסיבה שבגללה בוטוקס אינו אפקטיבי עבור קמטים סטטיים אלא רק עבור קמטים שהם תוצר של פעילות שרירית.

חשיבות המראה הטבעי

לצד הדגש הרב המושם על בטיחות הטיפול (שכן כאמור מדובר בחומר רעיל ומינון לא נכון עלול לגרום לנזק של ממש לפנים), מקפיד ד"ר קליין גם על הבטחת מראה טבעי ככל האפשר.

אם בעבר הזרקות בוטוקס היו מקור ללא מעט בדיחות אודות המראה המאולץ של המטופלים והמטופלות, שבנוסף גם נאלצו לוותר על חלק ניכר מהבעות הפנים שלהם, הרי שכיום עם הצטברות הידע הרב בתחום ניתן לדייק מאוד את ההזרקות – הן מבחינת המיקום והן מבחינת המינון, וכך להעניק מראה חיוני יותר אך בה בעת כזה שלא מתרחק יתר על המידה מהמראה הטבעי.

תדירות הטיפולים הרצויה

תוצאות טיפול הזרקת בוטוקס, כשהוא מבוצע ע"י איש מקצוע מיומן ומנוסה, עשויות להחזיק מעמד גם עד חצי שנה, וברוב המקרים לפחות 3-4 חודשים. פרק הזמן המדויק שבו הקמטים מתחילים לצוץ מחדש תלוי בגורמים רבים – גילם של המטופלים, התזונה שלהם, הרגלים שונים (למשל עישון וחשיפה לשמש), מידת הפעילות הגופנית שאותה הם מבצעים, רמת המתח בחיים ועוד ועוד – אולם ככלל חזרה על הזרקות בוטוקס בתדירות של אחת למספר חודשים מאפשרת, ברוב המקרים, את הגדלת המרווחים בין הזרקה אחת לשנייה עם הזמן.

ביטוח בריאות בעיות רפואיות בריאות הנפש דיאטה ותזונה הריון וילדים וטרינר כושר וספורט כללי לימודי רפואה מוצרי רפואה ובריאות רפואה אסתטית רפואה כירורגית ופנימית רפואה משלימה רפואת עיניים רפואת שיניים
המשך לעוד מאמרים שיוכלו לעזור...
עיסוי עד הבית בראשון לציון והסביבה
גרים בראשון לציון? זקוקים לרעיון טבעי שיקל על המתח של חיי היום יום? שיעזור לשכוח את הלחץ בעבודה, את...
קרא עוד »
אוג 18, 2015
טיפים כיצד לעבור את ההיריון במשקל תקין ונכון מאת המומחים של הרבלייף
בהריון את לא אוכלת בשביל שניים עם ובלי קשר לסוג המזון שתאהבי במהלך ההריון, חשוב להבין כי...
קרא עוד »
מאי 23, 2019
חזרה לעבודה לאחר תאונת עבודה – כל מה שצריך לדעת
אם עברתם תאונת עבודה ואתם תוהים מה צריך לדעת אודות חזרה לעבודה לאחר תאונת עבודה, במאמר הבא תקבלו את כל...
קרא עוד »
אוג 01, 2021