הרטבות בלילה – דרכים להתמודד עם זה – ד"ר קובי שגיא וד"ר טל שגיא

טיפול בהרטבות בלילה

הרטבת לילה בגילאים מאוחרים כגון: בגיל 5 ו6, יכולה להוות תופעה לא נעימה בכלל. הילד אשר מוצא את עצמו בבוקר רטוב משתן מתבייש בכך והוריו אשר צריכים לעסוק בכל מה שקשור מדי יום ביומו לניקיון הילד ודאגה שיהיה לו ריח טוב כאשר הוא מתחיל את יומו, החלפת מצעים, כביסות ובעיקר תהייה: מדוע זה קורה לילד שלהם? מוצאים את עצמם מתוסכלים מאוד. אם התחלתם להאשים את עצמכם ולהיות בטוחים שאולי עשיתם משהו שגוי ובשל כך הילד שלכם מרטיב בלילה, כדאי שתירגעו. על פי ד"ר טל שגיא וד"ר קובי שגיא, מרבית הילדים מרטיבים כיום ללא סיבה רגשית או רפואית.

מהן הסיבות להרטבת לילה?

על אף שישנם הורים שבטוחים שילד בגיל 6 סובל מהרטבה בלילה בשל סיבה פסיכולוגית או רגשית כלשהי או לחילופין, בשל סיבה רפואית, חשוב מאוד לדעת שאחוז מאוד קטן מהילדים סובלים מהרטבת לילה בשל אחת מהסיבות הללו. אצל לא מעט מהילדים המרטיבים הגורם להרטבת הלילה שלהם הוא תורשתי ובמידה ואחד ההורים שלהם הרטיב עד גיל מאוחר, הגיוני מאוד שגם הם מרטיבים בשל מרכיב זה. אולם, ישנם ילדים שישנים שינה עמוקה מדי וכן, ילדים אשר מנגנון ההתאפקות שלהם בלילה איננו פועל בצורה תקינה ובמקום לכווץ את שרירי השלפוחית בעת הצורך, הם משחררים אותה ומרטיבים.

כיצד מתמודדים עם הרטבת לילה?

על פי ד"ר טל שגיא וד"ר קובי שגיא, על מנת להתמודד עם הרטבת לילה בצורה הטובה ביותר ראשית כל יש לבחון את הסיבה שבגינה הילד מרטיב. במידה ואין סיבה רפואית או רגשית, ניתן לטפל במרפאה של ד"ר טל שגיא וד"ר קובי שגיא בבעיית ההרטבה, על ידי שימוש בזמזם וכן, תהליך למידה אינטנסיבי ומשמעותי אודות שליטה על מגנון הכיווץ וההרפיה של שלפוחית השתן בזמנים המתאימים לכך.

ביטוח בריאות בעיות רפואיות בריאות הנפש דיאטה ותזונה הריון וילדים וטרינר כושר וספורט כללי לימודי רפואה מוצרי רפואה ובריאות רפואה אסתטית רפואה כירורגית ופנימית רפואה משלימה רפואת עיניים רפואת שיניים
המשך לעוד מאמרים שיוכלו לעזור...
חולי סוכרת נהנים משיפור באיכות החיים
אנשים רבים מתמודדים עם מחלת הסוכרת מדי יום ביומו. הסוכרת מקוטלגת כמחלה מטבולית המתבטאת בהופעה של...
קרא עוד »
נוב 29, 2017
לימוד שחייה – כי אפשר להתחיל בכל גיל
הגעתם לגיל מבוגר, או אפילו חציתם את גיל ה-40? ככל שחולפים השנים כך משתנה הנפש שלנו ואנו הופכים לשקולים...
קרא עוד »
ספט 05, 2017
ניהול יומן למרפאות
כל מרפאה שמעוניינת להבטיח לעצמה ניהול יעיל ומסודר יותר, חייבת לדאוג לעצמה לתוכנה ייעודית לצורך ניהול...
קרא עוד »
ינו 04, 2020