5 טיפים להימנע מהרטבת לילה מאת ד"ר קובי שגיא

להימנע מהרטבת לילה

הרטבת לילה נחשבת לאחת התופעות המוכרות, הנפוצות והשכיחות ביותר בקרב ילדים. מדובר על אותם ילדים שכבר נגמלו מהרטבות במשך היום, אך הם עדיין "מפספסים" מדי פעם בשעות הלילה משתף אותנו ד"ר קובי שגיא. ברוב הפעמים התופעה תעבור מעצמה, כאשר הילד ילמד לקשר בין הגירוי שמגיע מהשלפוחית המלאה לבין הצורך להתעורר וללכת לשירותים. אך ישנם מקרים בהם הילדים כבר מגיעים לגילאי 4 -5 והדבר מתחיל להפריע להם מבחינה חברתית. הם לא יכולים ללכת לישון אצל חברים או לא מרגישים בנוח עם עצמם, כאשר הם מגלים ששאר החברים שלהם כבר מזמן נשארים יבשים כל לילה. במקרים כאלו בהם הילד מביע רצון ומוכן לשתף פעולה, מומלץ לפנות לטיפול התנהגותי של ד"ר קובי שגיא על מנת לטפל בבעיה. חשוב כמובן שגם ההורים יביעו שיתוף פעולה מלא עם התהליך, אחרת לא יהיו לכך שום תוצאות.

ד"ר קובי שגיא וד"ר טל שגיא- טיפים למניעת הרטבת לילה

כאמור, כיום ניתן לקחת לטיפול התנהגותי כל ילד שסובל מהרטבות לילה, החל מגיל 4 – 5. הטיפול נחשב ליעיל במיוחד ולכן מומלץ לעבור אותו כדי לטפל בבעיה מהשורש. עם זאת, ניתן למצוא לא מעט טיפים שונים שיכולים לספק פתרון מידי לתופעה, אך לטווח הרחוק הם לא יחזיקו מעמד. למשל, אחד הטיפים המוכרים ביותר הוא לצמצם את כמות השתיה של הילד בשעות הערב, על מנת שהשלפוחית שלו לא תצטרך להגיע למקסימום שלה. כמו כן, ניתן להעיר את הילד בצורה יזומה באמצע הלילה, כדי שילך לשירותים וירוקן את השלפוחית שלו. טיפ מאוד חשוב הוא לפנות זמן כדי לנהל שיחת לב אל לב עם הילד. חשוב לדבר על המצב הרגשי והמצב הנפשי שלו, להבין מה עובר עליו ולאפשר לו לבטא את עצמו ואת הקשיים שלו. ילדים רבים מרטיבים בלילה בגלל בעיות חברתיות, פחד, סטרס וכדומה, לכן תקשורת פתוחה על הנושא יכולה לסייע מוסיף ד"ר קובי שגיא. מעבר לכך, חשוב לשבח את הילד על הלילות היבשים שלו, כדי לעודד אותו ולהעלות את רמת המוטיבציה שלו.

לסיכום, ניתן למצוא לא מעט טיפים שונים כדי להימנע מהרטבת לילה, אך החוכמה היא ללכת לטיפול התנהגותי מקצועי כדי למגר את התופעה מהשורש.

ביטוח בריאות בעיות רפואיות בריאות הנפש דיאטה ותזונה הריון וילדים וטרינר כושר וספורט כללי לימודי רפואה מוצרי רפואה ובריאות רפואה אסתטית רפואה כירורגית ופנימית רפואה משלימה רפואת עיניים רפואת שיניים
המשך לעוד מאמרים שיוכלו לעזור...
תובנות מפתח לאימוץ פיכחון
הכניסה למסע לפיכחות היא רגע מרכזי שדורש אומץ, מחויבות והבנה עמוקה של מה שעומד לפנינו. המאמץ הזה, על אף...
קרא עוד »
פבר 28, 2024
בחירת מרפאה פרטית להשכרה: שיקולים מרכזיים
מציאת המרפאה הפרטית המתאימה להשכרה היא צעד מכריע עבור אנשי מקצוע בתחום הבריאות המעוניינים להתחיל או...
קרא עוד »
יול 21, 2023
כל היתרונות בבית מרקחת אונליין
בית מרקחת באונליין, הוא אחד הדברים החשובים ביותר שקיימים בשנים האחרונות וזאת מכמה סיבות. לחנות...
קרא עוד »
דצמ 24, 2019