ד"ר קובי שגיא: 3 דברים שלא ידעתם על הרטבה בלילה

הרטבה בלילה

רוב האוכלוסייה תיגמל מהרטבה בלילה עד לגיל ארבע. בין גיל ארבע לשש היקף התופעה יורד מ-25 אחוזים ל-15 ואילו בקרב בני 12 כבר יורדת תופעת ההרטבה לפחות מחמישה אחוזים. לרוב תופעת ההרטבה תרד עם הזמן באופן הדרגתי ללא צורך בהתערבות טיפולית וחשוב לשים לכך לב. תופעת ההרטבה איננה מעיקה רק על הורי הילד שצריכים להחליף את המצעים באופן תכוף אלא גם משפיעה על רוחו של הילד והרגשה זו מתעצמת ככל שהילד גודל ואף במקרים מסוימים הופך למבוגר. לפניכם כמה עובדות שכנראה שלא ידעתם על הרטבה לילית.

לא כל התערבות חיצונית מקדמת אל עבר המטרה

הורים רבים מוצאים עצמם חסרי אונים לגבי טיפול בתופעת ההרטבה של ילדם ולכן מנסים לעצור אותה בכמה דרכים. ישנם הורים רבים שמלבישים את ילדם בחיתולים גם לאחר גיל חמש אך מדובר בטעות מפני שעל ידי פעולה זו, מקבל הילד מסר שאין מענה להרטבה הלילית ושאין צורך בהשתלטות על התופעה. כאשר משתמשים בחיתולים בגילאים מבוגרים בעצם ההורים מנציחים ומונעים תהליכי למידה בנושא. טעות נוספת של הורים הינה הענשת הילד המרטיב. על ידי הענשת או הבכת הילד ברבים אין ההורים מטפלים בבעיה ואף מלחיצים את הילד וגורמים לו סבל נוסף על הסבל שנגרם לו מתופעת ההרטבה מלכתחילה. ההתערבות החיצונית בהרטבה צריכה להתבצע בדרכים מקצועיות וידועות על מנת ללמד את הילד את מנגנוני האיפוק וההתעוררות או בטיפול בגורמים פיזיים ופסיכולוגיים הגורמים לתופעה.

הגבלת נוזלים לפני השינה לא תטפל בבעיה

על ידי ייבוש מסוים של הילד לפני השינה ייתכן ולא יצטברו נוזלים ולא תהיה הרטבה בלילה. פעולה זו למעשה מועילה רק לזמן מוגבל, הזמן בו הילד מיובש. הבעיה הינה שההרטבה לא מגיעה מפני שאין נוזלים ולא מפני שמנגנוני האיפוק נלמדו והוטמעו. במקרים כאלו, ייתכן וההורים רק גורמים להרטבה בלילה להישכח לזמן מה אך ייתכן והיא תפתיע את הילד בעת שלא יהיה מוכן לכך. שיטת ד"ר קובי שגיא עושה שימוש באמצעים תרפים וגם טכנולוגיים על מנת ללמד את הילד באופן עקבי וכזה שיחזיק לאורך שנים את השימוש הנכון במנגנוני האיפוק וההתעוררות באופן תת הכרתי.

הרטבה בלילה לרוב איננה נגרמת מגורמים חיצוניים ופיזיים

אנשים רבים סבורים שהרטבה בלילה בגילאים מאוחרים נובעת בעיקר מבעיות רפואיות או בעיות פסיכולוגיות אך למעשה, ברוב המקרים (למעלה מ-70 אחוז), תופעת ההרטבה מופיעה עקב תפקוד לקוי של מנגנוני האיפוק או במקרים בהם ההרטבה חוזרת כל לילה, חוסר תפקוד מלא של מנגנון האיפוק הטבעי והדרך לטפל ברוב מקרי ההרטבה הינה על ידי לימוד הילד להתאפק או להתעורר באופן טבעי בלילה בעת שהשלפוחית מאותת למוח על התמלאותה. בנוסף, נמצא שבמקרים רבים אחד מהורי הילד המרטיב סבלו גם הם מהרטבה בלילה עד לגילאים המאוחרים יותר מגיל 4.

ד"ר טל שגיא וד"ר קובי שגיא פיתחו את שיטת Therapee העושה שימוש בשיטות הטיפול בהרטבה של ד"ר קובי שגיא ושימוש באמצעים הטכנולוגיים המתקדמים ביותר על מנת ללמד את המטופלים (גילאי 4-30) להשתמש במנגנוני האיפוק שלהם. שיטה זו זוכה ליותר מ-90% הצלחה בתוך חודשים ספורים בלבד וזאת בזכות המכשור המתקדם המאפשר למטופלים להתמיד בטיפול לאורך כל לילה בכל ימות השבוע (המכשיר בעל מנגנון שבת). המטרה של טיפול ה- Therapee  הינו ללמד את המטופל לזהות את האיתותים של השלפוחית כאשר היא מתמלאת על מנת להפעיל את סוגר השלפוחית או להתעורר וללכת לשירותים.

ביטוח בריאות בעיות רפואיות בריאות הנפש דיאטה ותזונה הריון וילדים וטרינר כושר וספורט כללי לימודי רפואה מוצרי רפואה ובריאות רפואה אסתטית רפואה כירורגית ופנימית רפואה משלימה רפואת עיניים רפואת שיניים
המשך לעוד מאמרים שיוכלו לעזור...
גויס תרומות לנזקקים בעזרת סרטון
דיכאון קליני זו לא מילה גסה וחשוב שהסביבה תפנים כי מדובר בהפרעה נפשית שאיננה קבועה, אך האדם שלוקה...
קרא עוד »
אוג 26, 2015
איך משפיע משבר הקורונה על ילדים צעירים?
משבר הקורונה שפרץ לחיינו בסוף שנת 2019 שינה את האנושות כולה מקצה לקצה בלי צל של ספק. מעבר לכללים...
קרא עוד »
אוק 08, 2020
התאמה נומרולוגית לפי שמות
נומרולוגיה הינה שיטה לאבחון וניתוח האישיות. שיטה זו מאגדת בתוכה מספר עקרונות ברורים, באמצעותם ניתן...
קרא עוד »
ספט 15, 2015