פגיעות ופציעות ספורט

תוספי תזונה לספורטאים

אנשים אשר נוהגים לקיים פעילות ספורטיבית באופן קבוע ואינטנסיבי עלולים להיפצע במהלך פעילות ספורטיבית כזו או אחרת. על מנת לצמצם את הסיכוי להיפצע במהלך פעילויות ספורטיביות מסוגים שונים חשוב מאד לשמור על פעילות תקינה ולעשות חימום טרם הפעילות אך במקרה ובמהלך פעילות גופנית נפצעתם בצורה מורכבת וחמורה חשוב לפנות בהקדם לרופא אורתופד המתמחה בפגיעות ספורט.

אבחון וייעוץ מקדים

כאשר מדובר על פציעת ספורט חשוב מאד לפנות לרופא אורתופד מומחה על מנת שיאבחן את הפציעה ובכך יספק טיפול רפואי מתאים. ישנן מגוון רחב של פציעות ספורט ועל המטפל ובמקרה הזה אורתופד חשוב שיהיה בקיא ומקצועי בכל תחומי פציעות ופגיעות הספורט למיניהן החל מבעיות כתף שונות (שחיקת מפרק, כתף קפואה, פריקת כתף, שברים בעצם הבריח ו/או עצם הזרוע, תסמונת צביטה וקרע גידי השרוול המסובב וכו') ועד בעיות ברכיים שכיחות (כאבים בקדמת הברך, קרעי מניסקוס או רצועות צולבות, שחיקת סחוסים ועוד).

הפנייה אל אורתופד מומחה לפציעות ספורט אינה מסתכמת רק במתן ייעוץ ראשוני אלא אותו מומחה מאבחן את מקור הבעיה והכאב ובמקרים כמו פעילות של ספורטאים או פעילות אינטנסיבית של ספורט אותו אורתופד מומחה יכול להביא חלופה לפעילות גופנית שכן אותו ספורטאי יכול להתאמן במינון אחר ובצורה מבוקרת יותר.מאמן כושר אישי לירידה במשקל

פיזיותרפיה ושיקום מתאים

קיים הבדל מהותי ועיקרי בין רופא לבין אורתופד בתחום פציעות ספורט – מומחה לפציעות ספורט הינו לרוב בעל ידע נרחב ובקיאות גדולה יותר בתחום טכניקות אימונים ובכך אותו מומחה יוכל להמליץ על אלטרנטיבות אחרות לאותו ספורטאי בין אם להתאמן פחות או פשוט לבנות לו מערך אימון נכון ומותאם אישית לפי רמת פציעתו.

היום אנו עדים ליותר ויותר מקרים הנגרמים כתוצאה מפעילות ספורטיבית מאומצת ולכן כאשר מצב כזה מתרחש חשוב מאד לפנות למומחה בתחום על מנת לשפר ולרפא את הפציעה ברמה מקצועית ולאפשר לגוף לחזור לאיתנו בצורה ובאופן ראוי ומבוקר ע"י פיקוחו של רופא מומחה לפציעות ספורט. רופא מומחה לאחר שביצע בדיקה ראשונית ואבחון יכול להפנות אתכם לפיזיותרפיה, וטיפולים שונים לפי הבחנתו המקצועית.

ישנה משמעות רבה להחלטתו של רופא מומחה לפציעות ספורט ולכן חשוב מאד במקרים בהם הפעילות הגופנית היא חלק בלתי נפרד מחייכם לפנות לרופא מומחה. ברוב המקרים הכשרתו של רופא מומחה היא ספורטאי מאמן ורופא כך הבנתו הרבה יותר עמוקה והיכולת לספק מענה עבור הפציעה היא הרבה יותר מקצועית וחשובה.

ביטוח בריאות בעיות רפואיות בריאות הנפש דיאטה ותזונה הריון וילדים וטרינר כושר וספורט כללי לימודי רפואה מוצרי רפואה ובריאות רפואה אסתטית רפואה כירורגית ופנימית רפואה משלימה רפואת עיניים רפואת שיניים
המשך לעוד מאמרים שיוכלו לעזור...
שיקום הפה
שיקום הפה נוגע לשיקום ושמירה על תפקוד הפה, נוחותו, מראהו ובריאותו של המטופל על ידי שיקום השיניים...
קרא עוד »
יול 27, 2020
שחייה בגיל צעיר- יתרונות וחסרונות
לא מעט הורים לילדים קטנים, ממהרים לשלוח אותם אל חוגי שחייה. בדרך כלל, מדובר כבר על ילדים בגילאים 4-5...
קרא עוד »
אוק 24, 2018
מהי דחיינות ומדוע מומלץ לטפל בזה
שלושה "סטלנים" יושבים בבית הכלא ומתכננים בריחה, אשר תצא אל הפועל עוד כשעה. זה שיושב על צריכת אסיד, מספר...
קרא עוד »
נוב 21, 2019