מהו עיסוי פירינאום

בזמן הלידה נשים רבות עלולות לסבול מקרעים וחתך באזור הנרתיק, לכן ניתנת להן המלצה לערוך מה שנקרא "עיסוי פירנאום", עיסוי שמטרתו להפחית את הסיכוי להרגיש באותם קרעים וחתכים באזור זה.

עיסוי פירינאום מתבצע החל מהשבוע ה-36, פעם או פעמיים ביום למשך מספר דקות, באזור שבין הנרתיק לפי הטבעת. העיסוי אמור להתבצע באופן איטי ועדין במטרה ליצור עור גמיש באזור ובכך להפחית את הסיכון שבעת הלידה הרקמות באזור ייקרעו. מעבר לכך העיסוי גם מאפשר להכין את האישה למצב של תחושת לחץ ומתיחה של האזור, מה שיכול להקל עליה ברמה ניכרת בזמן הלידה עצמה. בעזרת העיסוי תוכל האישה גם ללמוד כיצד יש להפרות את שרירי האזור ולאפשר לידה הרבה יותר פשוטה.

כיצד מתבצע עיסוי פירינאום

לפני שמתחילים בעיסוי, יש לרחוץ את הידיים היטב עם סבון, זאת על מנת לשמור על היגיינה מוחלטת באזור זה. לאחר מכן יש לשבת בצורה נוחה או להישען אחורנית כך שהגוף ירגיש בנוח ורגוע. חשוב שתרגישי בזמן העיסוי בטוחה, מוגנת, ומשוחררת.

לאחר מכן יש למרוח שמן על האגודל. השמן בו אמורים להשתמש צריך להיות שמן אשר הוכן בכבישה קרה. לשם בחירת השמן מומלץ להתייעץ עם רופא או גורם מקצועי אחר שמבין בכך.

בשלב הבא יד להחדיר את האגודל אל תוך הנרתיק בעובי של 3 סנטימטר לכיוון מטה אל עבר אזור פי הטבעת, ובמקביל יש למתוח לצדדים את העור עד שמרגישים צריבה. בשביל שהיא תעבור, יש ללחוץ בעוצמה עם האגודלים במשך מספר דקות. אחרי שהצריבה עוברת יש לעסות את האזור עם האגודלים בצורה איטית ועדינה, העיסוי צריך להיות בחלק התחתון של הנרתיק ובצדדים. כל זה צריך להתבצע במשך דקות ספורות.

המלצות וטיפים לעיסוי בריא ונכון

ראשית, במידה ואינך מצליחה להגיע אל הנקודה מיד, מומלץ לעשות זאת מול מראה על מנת לראות היכן בדיוק את נוגעת וכמה קרובה או רחוקה את מהמקום אותו את אמורה לעסות.

שנית, מומלץ לעשות אמבטיה או להשתמש בקומפרסים באזור בשביל להרגיע ולשחרר אותו. רצוי לעשות את זה במשך מספר דקות לפני העיסוי.

שלוש, בכל מקרה של מחלה או דלקת (הרפס, פטריות), יש להימנע מהעיסוי. במקרה כזה יש לבדוק אופציות אחרות.

ארבע, אם את נמצאת בשמירת הריון או צירים מוקדמים, יש להתייעץ עם הרופא לפני שמחליטים אם לבצע את העיסוי.

חמש,את העיסוי ניתן לבצע לבד מן הסתם, אך אם בן הזוג מסכים ואת מוכנה, אז אין שום מניעה שהוא יעזור לך ויבצע את העיסוי במקומך. כמובן שעליו לשמור שהידיים שלו נקיות, הוא משתמש בשמנים הנכונים, וכן עלייך להנחות אותו כיצד ואיפה בדיוק עליו לבצע את העיסוי. אין ספק שעבודה משותפת שלכם יכולה לקרב אתכם וגם לעשות לך טוב לגוף.

 

לפרטים נוספים על שמן לעיסוי פירינאום לחצי כאן.

ביטוח בריאות בעיות רפואיות בריאות הנפש דיאטה ותזונה הריון וילדים וטרינר כושר וספורט כללי לימודי רפואה מוצרי רפואה ובריאות רפואה אסתטית רפואה כירורגית ופנימית רפואה משלימה רפואת עיניים רפואת שיניים
המשך לעוד מאמרים שיוכלו לעזור...
ct  ריאות
בדיקת CT ריאות, היא אחת הבדיקות הנפוצות והחשובות ביותר שיש. בדיקה זו מאפשרת לאבחן את מצבם של האיברים...
קרא עוד »
יול 19, 2017
איך מטפלים בפצעים בישבן
אחת התופעות העוריות המטרידות ביותר בגיל ההתבגרות אך לא רק קרויה: אקנה. האקנה היא פצעים שומניים...
קרא עוד »
אוק 10, 2018
הדרך הנכונה להשתחרר ממשקפי הראייה שלך
אנשים שלא מרכיבים משקפיים ולא סובלים מבעיות ראייה כאלה ואחרות לא באמת יכולים להבין עד כמה לא קל...
קרא עוד »
יונ 19, 2016