גיינר כהשלמת תזונה לאנשים עם בעיות תת משקל

גיינר כהשלמת תזונה לאנשים עם בעיות תת משקל

לפעמים נדמה כאילו המלחמה היחידה איתה אנו מתמודדים היא המלחמה במשקל גופנו. רבים מאיתנו מנסים להפחית את כמות הקלוריות אותן אנו צורכים ביום, במטרה לרדת במשקל, לצמצם היקפים, להתחטב ולהוריד באחוזי השומן. מסתבר שיש לא מעט אנשים – בני נוער ומבוגרים כאחד שנמצאים במלחמה לגמרי אחרגיינרת – המלחמה לעלות את משקל גופם. אותם אנשים מתמודדים עם משקל גוף נמוך, אחוזי שומן נמוכים, מתקשים לבנות מסת שריר וסובלים מחילוף חומרים גבוה במיוחד.

אז איך עולים במשקל, כיצד מעלים את מסת השריר ואיך גיינר כהשלמת תזונה לאנשים עם בעיות משקל יכול לעזור?

  • אין לדלג על ארוחות – מכיוןמאמנת כושר אישית שלרוב אנשים הסובלים מתת משקל מרגישים שבעים לאורך שעות רבים ומרגישים שאין הם זקוקים למזון, יש להקפיד על צריכה של 3 ארוחות, 2 ארוחות ביניים ולא לדלג על אף ארוחה. כדאי ללכת על ארוחות קטנות עשירות בפחמימות, שומנים וחלבונים כאשר ארוחות הביניים מורכבות מחטיפי אנרגיה, כמות כפולה של פרי בשילוב יוגורט וגרנולה למשל.
  • בנו מסת שריר – ההקפדה על תפריט תזונתי נכון אמנם חשובה לתהליך העלייה במשקל אך יחד איתו, בכדי למנוע מצב שהצריכה הקלורית נאגרת לשומנים, יש להקפיד על אימוני כוח ולנסות להימנע (לפחות בשלב זה) מאימונים אירוביים ששורפים אנרגיה. את תכנית האימונים יש לבנות עם מאמן כושר מוסמך ולהקפיד לעלות את המשקלים בהדרגה, בהתאם לעלייה במשקל גופכם.
  • איך נגדיל את כמות הקלוריות שאנו צורכים – בנוסף לארוחות הקבועות, מומלץ לשלב שייק המורכב מאבקת גיינר המבוסס על חלב או מיץ תפוזים. אבקת הגיינר (בשונה מאבקת חלבון) מכילה כמות גבוהה של פחמימות ומשלבת גם חלבונים, שומנים בריאים, מינרלים וויטמינים. אם לאנשים שמנסים לרדת במשקל גופם, אבקת הגיינר מהווה תחליף לארוחה, לרוב אחרי האימון עבור אנשים הנמצאים בתת משקל – הגיינר חייב להתווסף לארוחה ולעולם לא לבוא במקומה. ניתן לחלק את המנה או להכפילה, תלוי כמה קילוגרמים אתם רוצים לעלות ואף לשלב את אבקת הגיינר כשעה לפני האימון ומיד אחריו. כך מצד אחד אתם נהנים מרמות אנרגיה גבוהות בזמן האימון ותורמים למאזן קלורי חיובי אחרי האימון.

כמה טיפים בנוגע לבחירת אבקת הגיינר

  1. בחרו באבקת גיינר בטעם האהוב עליכם – אתם צריכים להנות לשתות את השייק, כדי שתוכלו להתמיד.
  2. שלבו את צריכת הפחמימות והחלבונים ביחס של 1 גרם חלבון ל-7-10 גרם של פחמימות.
  3. נסו להימנע מצריכה של שומני טראנס ומזון מטוגן.
  4. בחרו באבקת גיינר שמכילה כמות גבוהה של קלוריות למנת הגשה.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט