היתרונות של צריכת אומגה 3 אצל ילדים

שיבוש היגוי

אומגה 3 היא חומצת שומן לה מיוחסות השפעות בריאותיות חיוביות על גופנו ולכן נהוג להשתמש בה בתור תוסף תזונה. האומגה 3 נמצאת באופן טבעי במינים שונים של דגי מים קרים, אצות וגם ממקורות צמחיים. אך באופן טבעי רוב האנשים צורכים כמויות מאוד קטנות של אומגה 3 באופן טבעי ואינם נהנים ממלוא הפוטנציאל של חומצת שומן זו. לאומגה שלוש ישנן השפעות בריאותיות חשובות מאוד, אך מעניין מאוד לדון בנושא מנקודת המבט של תזונת ילדים.  מחקרים רבים בכל רחבי העולם התמקדו בנושא צריכת האומגה 3 בקרב ילדים וגילו ממצאים מעניינים מאוד. חשוב מאוד להבין שישנו הבדל מהותי בין ילדים לבין מבוגרים; הילדים נמצאים בשלבים קריטיים של התפתחותם, הגופנית והנפשית. ישנם אין ספור גורמים תזונתיים היכולים להשפיע באופן חיובי או שלילי על התפתחות הילדים ומסיבה זו נערכו מחקרים רבים בנושא.

השפעת אומגה 3 על יכולת ריכוז ולמידההתפתחות ילדים

על פי מחקר שנערך באוניברסיטת אוקספורד ישנו קשר בין הנוכחות של אומגה 3 בדם לבין היכולת של הילדים ללמוד ולהתרכז. המחקר בדק את ההישגים של הילדים בלימודים וחיפש קשר בין הצלחה בלימודים לבין אומגה 3. המחקר נערך בקרב כ- 500 תלמידים והראה שישנו קשר סיבתי בין רמה גבוהה של אומגה 3 בדם לבין ילדים בעלי פחות בעיות התנהגות ויותר יכולת להתרכז ולזכור את חומר הלימודים.  ככל הנראה האומגה 3 משפיע באופן חיובי על הנירוטראנסמיטרים אשר במוח ולכן אנו נתקלים בהשפעות אלו. מחקר זה מאיר את צריכת האומגה 3 בקרב ילדים באור חיובי ויש לו משמעות רבה בעולם שבו אנו ממהרים לתת לילדים תרופות להפרעות קשב וריכוז אשר מלאות בתופעות לוואי.

המחקר אשר נערך באוניברסיטת אוקספורד הוא אינו המחקר היחידי אשר בדק את השפעות האומגה 3 על ילדים והצביע על קשר דומה. גם ביפן נערך מחקר מעניין אשר בדק את הקשר בין דיכאון לבין תזונה של דגים; על פי המחקר אשר נערך ביפן נראו יותר בעיות של דיכאון בקרב ילדים ונוער אשר תזונתם כללה מעט מאוד דגים אם בכלל. מכיוון שהדגים הם מקור חשוב של אומגה 3, גם כאן ההשערה היא שהאומגה 3 משחק תפקיד חשוב.

אומגה 3 נחשבת לתוסף תזונה מקובל מאוד אצל ילדים וגם אצל מבוגרים. מלבד המחקרים שהוזכרו, האומגה 3 נחשבת גם לנוגדת דלקות ולמסייעת בבעיות של משקל יתר, אסתמה ובעיות נשימה אחרות.

ביטוח בריאות בעיות רפואיות בריאות הנפש דיאטה ותזונה הריון וילדים וטרינר כושר וספורט כללי לימודי רפואה מוצרי רפואה ובריאות רפואה אסתטית רפואה כירורגית ופנימית רפואה משלימה רפואת עיניים רפואת שיניים
המשך לעוד מאמרים שיוכלו לעזור...
שמן סי בי די לקנייה
בשנים האחרונות אנחנו יכולים לראות תופעה מעניינת, יותר ויותר חזרה אל שימוש במוצרים טבעיים אשר נועדו...
קרא עוד »
אוק 06, 2019
מה עושים שטיפול שיניים מסתבך
טיפולי שיניים הם מהטיפולים הנפוצים ביותר, וכמעט לא קיים אדם שלא עבר טיפול שיניים במהלך חייו. אך מה...
קרא עוד »
ספט 10, 2019
על הסרת משקפיים בלייזר כבר חשבתם?
אנשים שאין להם בעיות ראיה ושאינם מרכיבים משקפיים בחיי היום יום לא תמיד מבינים זאת, אך התלות במשקפי...
קרא עוד »
נוב 16, 2016