שיבוש היגוי

שיבוש היגוי

שיבוש היגוי היא הנה בעיה הנמצאת בתוך התפחות השפה של כל ילד. שיבוש היגוי כמו שמו, הוא הקושי של אנשים לבטא מילים באופן נכון ותקין, הקושי בדיבור נכון ולחקות את הלמידה שנעשתה על ידי ההורים או שמיעת הדיבור וההיגוי של האנשים בסביבה. בעיה זו יכולה לגרום לתסכול רב, ייאוש, בעיות חברתיות ונפשיות, מהלך סדר היום באופן סדיר ונוח ועצבנות. גורמים אלו יכולים להוות מצבים של אלימות, כעס רב, התנהגות שונה וכישלון בהצלחת ההגהה של מילים.

מהו שיבוש היגוי

בטווח הגילאים בין שנה וחצי לשלוש, התינוק מפתח את מערכת השפה. בדרך כלל תינוק מתחיל לדבר בגיל שנה וחצי ובעזרת שמיעה של דיבור ההורים או בסביבה, כך הוא לומד את השפה ומפתח אותה באמצעות חיקוי. גם במצבים בהם ילדים נמצאים בסביבה תומכת, עוזרת ומלמדת, יכולה להתקיים בעיית שיבוש היגוי וליצור כעסים, תסכול, ייאוש ועצבנות רבה אצל הילדים. המילים אינן מתחברות כמו שצריך, הדיבור אינו תקין והחברה לא מבינה את דבריו. לכל שפה יש צלילי דיבור שונים אשר מסודרים לפי סדר היררכי ועיקרי. אפילו לילדים המשתדלים ללמוד ולבצע פעולת דיבור פשוטה, יש את הקושי בשיבוש צלילי הדיבור בעת דיבורם.

לפי פונים ואיך מטפלים

בבעיית שיבוש ההיגוי יש לפנות לאנשי המקצוע בתחום קלינאי תקשורת. אנשי מקצוע אלו הנם מוסמכים ומתמחים באבחון ופתרונות באמצעות שיטות שונות בנושאי בעיות ולקויות של דיבור שגוי, שפה לא תקינה, צורה לא נכונה של הפה, גמגום, דחיקת לשון, שימוש רב בקול, הפרעות שפה ועוד. מקרים רבים אלו הנמצאים אצל אנשים נובעים בדרך כלל מבעיות פסיכולוגיות, למידה לא נכונה של שפה, התפתחות איטית של מערכת השפה בתקופת הגיל הרך, אנשים עם בעיות מיוחדות, ארגון וסידור נכון של משפטים, רצונות רבים ומחשבות איך להסביר את רצונם של האנשים ובהוצאה לא נכונה ומבולגנת של המשפטים ועוד.

בתוך האבחון של קלינאי תקשורת, הוא בודק את הצלילים המשובשים, האם הבעיה מותאמת לילד או מגיעה באופן חיצוני והאם הבעיה קבועה או קרתה בתקופה האחרונה. בשל הניסיון והמקצועיות של קלינאי תקשורת, הם מזהים בעזרת ידע רב את הצלילים הלא נכונים המתקיימים בעת דיבורו של הילד, מתי הם קופצים, ברמת התדירות שהם מופיעים ורמת ההבנה של הילד בגיל המסוים בין אם היא מתקדמת או איטית. הם נותנים לילד את המודעות על הצלילים, מסבירים לו באופן קל ומאתגרים אותו בסגנון דיבור אשר יהיה פשוט ובכך לכסות את שיבוש ההיגוי

ביטוח בריאות בעיות רפואיות בריאות הנפש דיאטה ותזונה הריון וילדים וטרינר כושר וספורט כללי לימודי רפואה מוצרי רפואה ובריאות רפואה אסתטית רפואה כירורגית ופנימית רפואה משלימה רפואת עיניים רפואת שיניים
המשך לעוד מאמרים שיוכלו לעזור...
מהי מורינגה?
המורינגה היא "מזון על", סופר פוד שהלך ותופס תאוצה בארץ בשנים האחרונות....
קרא עוד »
אפר 02, 2015
יוגה בבית מה צריך לדעת
היוגה היום נחשבת שלאחת הפעילויות הגופניות הפופולריות ביותר והפכה נגישה עבור לא מעט שכבות באוכלוסייה...
קרא עוד »
דצמ 28, 2021
יוסי שדה – כך הוא מסייע לבני הנוער
יש היום לא מעט בני נוער שנמצאים במצבי מצוקה קשים והם זקוקים לסיוע וזאת כדי שהם יוכלו לחזור לחיים...
קרא עוד »
ינו 07, 2021