עבודה מועדפת בחקלאות

עשב חיטה

בין התכניות המבוקשות לחיילים שסיימו את שירותם הצבאי ומאפשרות להם להתאקלם בקלות יחסית באזרחות, היא התכנית לעבודה מועדפת אשר נקראת גם עבודה נדרשת.

התכנית רצה כבר לא מעט שנים ומטרתה לאפשר לחיילים משוחררים ולאנשים נוספים שתרמו למדינה (שירות לאומי) להשתלב בשוק העבודה בישראל ולהעניק תמריץ כלכלי שמצד אחד יתרום לשוק הישראלי ומצד שני יעודד את אותם חיילים להיכנס למסלול מסודר תוך זמן קצר. בתום 6 חודשי עבודה, יקבלו החיילים המשוחררים שנכנסו לתכנית מענק של כמה אלפי שקלים. בין הענפים המשתתפים בתכנית עבודה מועדפת לחיילים משוחררים ולתורמי המדינה הוא ענף החקלאות.

באיזה משרות ניתן לעבוד בענף החקלאות?

ובכן, כחלק מהיותכם נכנסים לעבוד בתכנית אותה מדינת ישראל מעודדת, תוכלו לבחור בין המשרות הבאות:

  • עבודה בחממות.
  • עבודה בחוות המגדלות בעלי חיים למטרות פרנסה ו/או מסחר.
  • עבודה בחוות חקלאיות המגדלות גידולים מכל מיני סוגים.
  • עבודה במטעים, בפרדסים ובשדות.
  • עבודה במפעלים חקלאיים.

מה עושים?

ובכן, עבודה מועדפת בחקלאות נחשבת למגוונות ויש כל מיני סוגי משרות, חלקן ספיציפיות וחלק משלבות כמה מיומנויות. בין התפקידים השונים שמן הסתם מתבצעים בעיקר במושבים ובקיבוצים הפזורים ברחבי הארץ תוכלו לזרוע, לשתול, להיות חלק מקטיפי כותנה, תפוזים, תפוחים, זיתים ושאר תנובות אדמת ישראל. בנוסף, כחלק מעבודה מועדפת בחקלאות פעולות כמו הכנת זרעים, ארגון המלאי, הכנות לבדיקות מעבדה, ארגון מחסנים הם חלק מהמטלות אותן יש לבצע.

אז מהם היתרונות שבעבודה מועדפת בחקלאות?

  • כאמור, בתום התקופה תקבלו מענק מועדפת שעומד בממוצע על סכום של בין 8,000-9,000 שקלים. סכום מכובד שיאפשר לכם להתקדם צעד אחד קדימה להגשמת המטרות שלכם, זאת בכדי לסלול את דרככם באזרחות. יש כאלה שמנצלים את הכסף בכדי להתחיל ללמוד, אחרים בוחרים להגשים חלום ולטוס לטיול הגדול עליו חלמו כל השירות ויש אחרים שמעדיפים לחסוך או להשקיע בתכנית חיסכון. בכל מקרה, ברגע שסיימתם את התכנית ואת כל המחויבויות שלכם, המענק יעבור אליכם תוך זמן קצר.
  • ערך מוסף- עבודה מועדפת בחקלאות היא ללא ספק עבודה עם סיפוק ומשמעות. אתם חלק מתוצרת ישראלית עשירה ומפותחת ויכולים ללמוד הרבה על החקלאות הישראלית, על ייבוא, ייצוא ותחומים נוספים. בחקלאות אתם מרגישים בכל יום שניצלתם את היום עד תומו וכי תרמתם במשהו ולו הקטן ביותר למישהו אחר.
  • עבודת צוות – כדי שהתוצרת תניב את פירותיה החקלאיים, עבודת צוות חייבת להתבצע. בעבודה מועדפת בחקלאות אתם לומדים הרבה על עצמכם, לומדים להיות חלק מקבוצה ולומדים לקחת על עצמכם ועל המעשים שלכם אחריות.
ביטוח בריאות בעיות רפואיות בריאות הנפש דיאטה ותזונה הריון וילדים וטרינר כושר וספורט כללי לימודי רפואה מוצרי רפואה ובריאות רפואה אסתטית רפואה כירורגית ופנימית רפואה משלימה רפואת עיניים רפואת שיניים
המשך לעוד מאמרים שיוכלו לעזור...
האם באמת כלים חד פעמיים מסוכנים לנו?
עד לפני כמה שנים השימוש בכלים חד פעמיים היה נפוץ מאוד. אנשים קנו כלים חד פעמיים לא רק לאירועים מיוחדים...
קרא עוד »
ינו 18, 2022
מה גורם לנשירת שיער?
יש גורמים שונים לנשירת שיער. חלקם תלויים בנו, וחלקם לא. לדוגמה, צביעת שיער עשויה להאיץ את הופעת הנשירה....
קרא עוד »
אפר 07, 2020
טיפול בטראומה באמצעות EMDR
EMDR הינה שיטת הרפיה המתבססת על תנועות העיניים. במסגרת ההרפיה, נוצר תהליך של עיבוד מחדש והקהיה שיטתית,...
קרא עוד »
פבר 14, 2016