מהם כאבים בעצם הזנב?

כאבים בעצם הזנב

ישנם לא מעט אנשים שסובלים מכאבים באזורים שונים בגוף וחיים איתם יום יום מבלי לדעת שניתן לטפל בהם ובכך למנוע את הסבל. כאבים בעצם הזנב יכולים להיות מתסכלים ומציקים מאוד והם פוגעים באופן משמעותי על איכות החיים. עצם הזנב הינה נקודת החיבור בין עמוד השדרה לבין כמה שרירים, גידים ורצועות אחרות באזור, התפקיד שלה הוא לאפשר את תנועת הגוף בישיבה ולספק טווח תנועה רחב, כמו כן היא מאפשרת לנו לקמר את הגב ואת עמוד השדרה. ישנם כמה גורמים לכאבים בעצם הזנב, לעיתים הבעיה יכולה לחלוף מעצמה, אך כשהכאב הולך ומתגבר אין להזניח את הבעיה מהסיבה הפשוטה שהיא יכולה להחמיר ולהפוך מורכבת יותר לטיפול.

כאבים בעצם הזנב – מהם הגורמים לכך?

הבעיה של כאבים בעצם הזנב נפוצה בעיקר בקרב נשים והיא הופכת להיות שכיחה יותר החל מגיל 40. הסיבה העיקרית לכאבים אלו אצל נשים הינה הריון ולידה. אך זוהי תופעה שקיימת גם אצל גברים בלא מעט מקרים. נציג את הגורמים שעלולים להוביל לכאבים בעצם הזנב:

  • ישיבה ממושכת – לא מעט אנשים מעבירים את יומם בישיבה מרובה בעבודה, וזהו אכן אחד מהגורמים הנפוצים  לכך. כמו כן פעיליות כמו רכיבה על סוסים או אופני לזמן ממושך עלולים להפעיל לחץ על עצם הזנס ולגרום לכאבים עזים.
  • חבלה – נפילה, תאונה או מאמץ יתר של פעילות גופנית עלולים לגרום להופעה פתאומית של כאבים בעצם הזנב.
  • מחלה או זיהום – דלקות באזור עצם הזנב וגידולים ממאירים או שפירים עלולים לגרום לכאבים חזקים בעצם הזנב. במקרים כאלה חשוב לבצע בירור מעמיק מבחינה רפואית ולטפל בהתאם.

איך ניתן להתגבר על כאבים בעצם הזנב?

ראשית, יש לבצע בדיקות וצילומים בהמלצתו של אורתופד על מנת לשלול גידולים, שברים או סדקים באזור עצם הזנב. כל מסמך רפואי, צילום או חוות דעת יכולים להיות לעזר ובכך לסייע לכירופרקט בהתאמת הטיפול המדויק למטופל. כדי שהטיפול יהיה יעיל, חשוב לבחור בכירופרקט אמין ומנוסה שמחזיק בידע ובכלים המתאימים לטיפול בבעיות מהסוג הזה. חשוב להבין כי טיפול שאינו מקצועי יכול שלא להועיל ובמקרים מסוימים אף לגרום יותר נזק מתועלת.

ביטוח בריאות בעיות רפואיות בריאות הנפש דיאטה ותזונה הריון וילדים וטרינר כושר וספורט כללי לימודי רפואה מוצרי רפואה ובריאות רפואה אסתטית רפואה כירורגית ופנימית רפואה משלימה רפואת עיניים רפואת שיניים
המשך לעוד מאמרים שיוכלו לעזור...
חרדה חברתית אצל ילדים
לצד הילדים שנהנים לשחק יחדיו בגינה, בחוגים, בבית, הולכים אל בית הספר וחוזרים עם חיוך או יוצאים לטיולים...
קרא עוד »
נוב 05, 2020
מה זה בדיוק בוסטר לעור הפנים?
כבר מזה שנים שברור לנו כי קיימות דרכים טבעיות להזין את עור הפנים, זאת גם מבחוץ וגם מבפנים. מתיחה של...
קרא עוד »
יול 27, 2020
כריות לתמיכה בראש ובצוואר
בני האדם לא נועדו לשבת על כיסא שמונה, תשע ועשר שעות ביום ולהסתכל במחשב לאורך כל הזמן הזה. העובדה כי רוב...
קרא עוד »
אפר 15, 2018