מה זה דום נשימה ואיך מטפלים בו

דום נשימה בשינה

דום נשימה הוא מצב בריאותי אשר במסגרתו האדם מפסיק לנשום לפרקי זמן קצרים בעודו ישן.

אנשים אשר סובלים מדום נשימה בשינה לא מספקים לגוף שלהם כמות מספקת של חמצן, וכתוצאה מכך הם משתנקים, מה שלעתים קרובות גורם להם להתעורר באמצע הלילה ולסבול מקשיי שינה.

במקרים רבים אנשים אינם מודעים לכך שהם למעשה הפסיקו לנשום, והם סבורים שמחזורי השינה שלהם סדירים.

איך מטפלים בדום נשימה?

  • ירידה במשקל – לאנשים הסובלים ממשקל עודף יש בירכתי הגרון כמות נוספת של רקמה, אשר יכולה לגרום לחסימה של זרימת האוויר לתוך הריאות בזמן שהם ישנים. לכן במקרים כאלה לפעמים אפילו ירידה זעומה בשמקל יכולה לעזור לכם לפתוח את הגרון ולהביא להפחתה בתסמינים של דום נשימה.
  • גמילה מעישון סיגריות – עישון, בין אם מדובר על עישון סיגריות, נרגילה או דברים אחרים מגביר את הדלקתיות ואגירת הנוזלים בגרון ובדרכי הנשימה העליונות. לכן אחד מהפתרונות הפשוטים והיעילים ביותר הוא להיפטר מההרגל המזיק הזה ולהשליך את הסיגריות לפח.
  • תרגילים לחיזוק הגרון – תרגילים שעובדים על הגרון והלשון עשויים להפחית את חומרת התסמינים של דום נשימה, באמצעות חיזוק השרירים של דרכי הנשימה, מה שמצמצם את הסיכויים שהם יקרסו. על מנת להפיק את מרב התועלת מתרגילים אלה, יש לבצע אותם במשך מספר שבועות ברציפות.
  • הקפדה על היגיינת שינה – צריכת אלכוהול, כדורי שינה או חומרי הרגעה מסוגים אחרים אינה מומלצת לפני השינה, מפני שהתוצאה של שימוש באמצעים אלה היא הרפייה של השרירים בגרון, וכתוצאה מכך עלולים להיווצר קשיים בנשימה.
  • תישנו על הצד – אם תישנו על הצד, אתם תפחיתו את הסיכויים שדרכי הנשימה שלכם ייחסמו. יש אנשים שסובלים מדום נשימה רק בזמן שהם ישנים על הגב.
    > מידע מקצועי ופרטים נוספים ניתן לקבל באתר של אורנה אדריאנסן!
ביטוח בריאות בעיות רפואיות בריאות הנפש דיאטה ותזונה הריון וילדים וטרינר כושר וספורט כללי לימודי רפואה מוצרי רפואה ובריאות רפואה אסתטית רפואה כירורגית ופנימית רפואה משלימה רפואת עיניים רפואת שיניים
המשך לעוד מאמרים שיוכלו לעזור...
באילו מקרים מבצעים השתלות שיניים?
במרפאות השיניים יש כיום מגוון פתרונות דנטליים מותאמים לכל מצב ושן. במקרים בהם יש שיניים שצברו נזקים...
קרא עוד »
דצמ 26, 2021
קוסמטיקאית עד הבית לאנשים עסוקים במיוחד
כל סקר שנערך בנושא של עבודה מראה כי הישראלים הם אחד העמים שבהם עובדים הכי הרבה שעות. אם נשווה את מספר...
קרא עוד »
ספט 13, 2018
פתרונות מתקדמים לאבטחת איכות מזון מבית כימוביל
יש דברים שאסור בשום פנים ואופן לקחת בהם סיכונים. הבעיה היא שלעתים אנחנו מגלים זאת רק באיחור והדבר...
קרא עוד »
מרץ 11, 2018