כיצד מתפתח סרטן הערמונית ומהם התסמינים?

סרטן הערמונית

סרטן הערמונית נחשב לסרטן נפוץ אצל גברים אך בשונה מגידולים ממאירים אחרים הוא מתפתח בצורה איטית והדרגתית, לכן לא תמיד האדם אצלו קיים הגידול מרגיש בתופעה. זו הסיבה שמעקב ובדיקת ביופסיה ערמונית הוא אחד הדברים הקריטיים להצלת חיים. גברים מעל גיל 50 וגברים עם נטייה גנטית חייבים להימצא במעקב תחת אורולוג מומחה ולבצע בדיקות שגרתיות במטרה לשלול גידול סרטני ממאיר בערמונית.

למעשה, סרטן הערמונית הינו גידול המתפתח בפרוסטטה המכונה גם בלוטת הערמונית. הבלוטה ממוקמת בבסיס שלפוחית השתן ומקיפה את צינור השופכה. תפקידו של הצינור הוא להעביר את השתן מהשלפוחית החוצה. תפקידה של הערמונית הוא לייצר רכיבים מסוימים הנמצאים בתוך נוזל הזרע ומגנים על התאים ועל תהליך ההפריה. זו הסיבה שבלוטת הערמונית חשיבות מכרעת בתהליך הפריון.

איך מתפתח סרטן בערמונית?

הערמונית מלאה בתאים. כאשר יש תא אחד ברקמות של הבלוטה שמפסיק להתרבות, התאים הסרטניים מתחילים בתהליך של חלוקה או פיצול וכך יוצרים סוג של גוש באזור אחד בעייתי. הגוש הזה עם הזמן גדל ומחסל את הרקמות הבריאות. ככל שהגידול מתפשט בצורה מהירה יותר ולאזורים אחרים, כך הוא גם מסוגל לפגוע באיברים שהם לא הבלוטה עצה.

מהם התסמינים של הגידול?

כאמור, כשמדובר בשלבים ההתחלתיים של המחלה, לא תמיד יש תסמינים שעוזרים לזהות את הבעיה, אלא הם מתחילים בשלבים מאוחרים יותר.

רוב המטופלים שהגידול קיים בגופם יחוו קושי במתן שתן, מרגישים את הצורך ליטול שתן לעתים תכופות, חשים כאבים בעת מתן שתן ונוכחות של דם בשתן.

לפני שיקבע האורולוג תכנית טיפול מתאימה בהתאם לקצב התקדמות המחלה ומצבו הפיזי של המטופל, הוא יתייחס לנתונים בסיסיים כמו ממצאי בדיקה רקטלית, רמות PSA, קצב, צפיפות, ממצאי ביופסיה, דרגות גליקסון, נפח הגידול ועוד.

ביטוח בריאות בעיות רפואיות בריאות הנפש דיאטה ותזונה הריון וילדים וטרינר כושר וספורט כללי לימודי רפואה מוצרי רפואה ובריאות רפואה אסתטית רפואה כירורגית ופנימית רפואה משלימה רפואת עיניים רפואת שיניים
המשך לעוד מאמרים שיוכלו לעזור...
קוטל יתושים
הדור החדש של קוטלי היתושים הם מכשירים מעולים שמעניקים סוף סוף שקט בבית מיתושים, זבובים ומעופפים...
קרא עוד »
יול 22, 2020
התקנה ותחזוקה של מצבה או אנדרטה  – איך זה נעשה?
התקנה ותחזוקה של מצבה הם צעדים חיוניים בכיבוד זכרו של אדם אהוב ולהבטיח שמקום מנוחתם האחרון יישאר...
קרא עוד »
פבר 28, 2024
הריון בסיכון גבוה
אין דבר יותר משמח בני זוג מאשר הידיעה שהאישה נכנסה להריון ובסופם של 9 חודשים הם יהיו הורים לילד או...
קרא עוד »
ספט 12, 2016