הפרעות שינה – מה זה וכיצד זה יכול להשפיע עלינו

הפרעות שינה

לא מעט אנשים, מתמודדים עם חוסר יכולת לישון שינה סדירה. מדובר על מצבים שגורמים להם לקום מספר פעמים במהלך הלילה, מה שכמובן גם משפיע עליהם על התפקוד במהלך היום. 

מדובר על תופעה שנקראת הפרעות שינה. מקורן של הפרעות אלו, יכול להיות בבעיות בריאותיות וכן בבעיות נפשיות. אלה לא חייבות להיות בעיות מהותיות, כלומר, ייתכן מאוד שמדובר בעצבות, דיכאון, חרדות קלות, או כאבים מסוימים בגוף שמונעים יכולת לישון בצורה סדירה. 

בכל מקרה, מצב של הפרעות שינה, יכול להוביל לבעיות תפקודיות שונות במהלך היום. למשל, בעיות ריכוז, זיכרון, עייפות מתמשכת, לחץ, עצבים, חוסר אנרגיה ועוד. כל אחד מהמצבים הנ"ל אגב, יכול להוביל בקלות לבעיות בריאותיות שונות. כך נוצר למעשה מעגל, לפניו מצב בריאות גורם לחוסר שינה, והוא מוביל להחמרה במצב הבריאותי. 

לפני שנסביר כיצד מתמודדים עם הפרעות שינה, חשוב להבין, כל אחד מאיתנו זקוק לשעות שינה סדירות. זה הכרחי לא רק מבחינה נפשית אלא גם מבחינה פיזית, הגוף שלנו זקוק לכך בשביל שיוכל לתפקד בצורה סדירה, אחת כמה וכמה, אם אנחנו מתמודדים עם פציעות או מצבים רפואיים אחרים. 

כיצד מתגברים על הפרעות שינה

ראשית, יש לאבחן את הבעיה. אפשר לעשות את זה דרך יועצת שינה, באמצעות שיטות שונות. בהתאם לתוצאות, יקבעו דרכים כיצד להתמודד עם הבעיה. 

שנית, אחת הדרכים להתמודד עם הפרעות שינה היא באמצעות אורח חיים בריא, בין אם זו תזונה נכונה, מדיטציות, ודברים אחרים שיכולים להקל עלינו, מבחינה פיזית ונפשית. 

צריך לזכור אנחנו מתמודדים עם הרבה מאוד לחצים שמשפיעים עלינו, לכן חשוב שנדע לעבוד איתם בשביל שנוכל להגיע לזמן השינה, מוכנים ורגועים. 

ביטוח בריאות בעיות רפואיות בריאות הנפש דיאטה ותזונה הריון וילדים וטרינר כושר וספורט כללי לימודי רפואה מוצרי רפואה ובריאות רפואה אסתטית רפואה כירורגית ופנימית רפואה משלימה רפואת עיניים רפואת שיניים
המשך לעוד מאמרים שיוכלו לעזור...
חשיפת ההיבטים הפחות מוכרים של טיפול בתינוקות ופעוטות
בתחום ההורות, במיוחד בתקופת התינוק והפעוט, קיים שפע של מידע ידוע. עם זאת, מתחת לפני השטח של הידע הנפוץ,...
קרא עוד »
דצמ 08, 2023
אופניים לטריאתלון – מה חשוב לבדוק לפני קניה?
השקעה באופניים איכותיות לטריאתלון תוכל לשפר משמעותית את חווית הרכיבה שלכם ובכך להגדיל משמעותית את...
קרא עוד »
נוב 19, 2020
גילוי אבני חן נסתרות: 4 יתרונות פחות ידועים של טיפול זוגי ומשפחתי
בתחום הזוגיות והטיפול, היתרונות של טיפול זוגי ומשפחתי חורגים הרבה מעבר למובן מאליו. כמומחה בתחום זה,...
קרא עוד »
דצמ 04, 2023