מה זה עדשות פריזמה?

לכל סוג של לקות ראייה יש להתאים את הפתרון המתאים שיוכל להציע ראייה איכותית תוך התגברות על הלקות. אחד הפתרונות הקיימים נקרא בשם עדשות פריזמה. עדשות אלו מאפשרות שבירה של האור בכיוון הרצוי, וזאת בשונה מכל עדשה רגילה שהאור חודר דרכה ועובר באופן ישיר. 

לאילו מטרות משתמשים בעדות פריזמה?

קיים מצב בו השרירים של העיניים לא מתואמים. לשרירי העיניים שלנו יש תפקיד חשוב מאוד, הם צריכים להתכנס בעת מיקוד מבט לקרוב, ואילו לשם הבטה למרחק יש לבצע התבדרות. במידה ויש חולשה באחד משרירי העיניים או במידה שהשרירים של שני העיניים לא פועלים באופן מאוזן, הדבר יגרום לבעיות בתפקוד הראייה. הדבר יתבטא בקריאה מאומצת, עייפות במהלך הקריאה, איבוד השורה בה אחזנו ועוד.

טיפול באמצעות תרפיה ויזואלית

במקרים רבים ניתן לטפל בתופעה באמצעות תרפיה ויזואלית. כלומר, פיזיותרפיה של שרירי העין. אך במידה ומדובר על סטייה רבה, או שקיימת פזילה או קושי לתרגל מכל סיבה שהיא, אפשר יהיה להיעזר בעדשות פריזמטיות. אלו ממלאות תפקיד חשוב בעזרה לחוש הראייה. ממש כמו זוג קביים למי שלא מסוגל להישען על זוג הרגליים שלו וללכת ביציבות.

תנו לעדשות לעשות את העבודה

כאמור הבעיה של העין המדוברת במאמר זה היא תפקוד לקוי של השרירים. עדשות פריזמה מבצעות את העבודה וממלאות את התפקיד הנדרש במקום השרירים. הפריזמה מאפשרת לעין לראות את התמונה בצורה נכונה חרף חוסר הסימטריה של השרירים. כך שאמנם העדשות אינן מציעות טיפול בתופעה, אלא מאפשרות לאדם להתגבר ולראות טוב למרות היותה. במקרים בהם אנשים מתמודדים עם עייפות במהלך הקריאה, ראייה כפולה וכן חוסר נוחות בעת הקריאה, אפשר להיעזר בעדשות פריזמה. בעזרתן יוכל הקורא לראות היטב למרות הלקות.

התאמה מדויקת ומקצועית

היות ועדשות פריזמה ממלאות תפקיד חשוב מאוד, ההתאמה חייבת להתבצע בצורה מקצועית ומתאימה ביותר. פעולה זו תתבצע על ידי אורטופיסט או אצל אופטומטריסט מומחה. תחילה יאובחנו העיניים ואיכות הראייה של הנבדק. לאחר הגדרת הבעיה ולקות הראיה אפשר יהיה לדייק את העדשות הנדרשות על מנת לגשר על הלקות ולאפשר ראייה טובה.

ביטוח בריאות בעיות רפואיות בריאות הנפש דיאטה ותזונה הריון וילדים וטרינר כושר וספורט כללי לימודי רפואה מוצרי רפואה ובריאות רפואה אסתטית רפואה כירורגית ופנימית רפואה משלימה רפואת עיניים רפואת שיניים
המשך לעוד מאמרים שיוכלו לעזור...
שבועות הריון
הריון הוא תקופה יפה בחייה של אישה, אבל זה גם יכול להיות תקופה מאתגרת. חשוב למצוא את הדרכים הטובות...
קרא עוד »
ינו 13, 2023
סוגי קוד משרד הבריאות בכניסה לבית אבות
לפעמים מגיע הרגע לשלוח את בן המשפחה לבית האבות. מדובר בהחלטה לא קלה הדורשת מאמצים נפשיים גדולים. אבל...
קרא עוד »
אפר 17, 2019
כדורי ספירולינה – פשוט מצוינים
כדורי ספירולינה הם תוסף תזונה עשיר בחלבון ובחומצות שומן חיוניות. הם זמינים בצורות ובגדלים שונים,...
קרא עוד »
דצמ 15, 2022