סובל מאי ספיקת כליות? דע את זכויותיך

אי ספיקת כליות

אי ספיקת כליות הוא מצב רפואי בו ישנה פגיעה בכליה או בתפקוד שלה. הכליות הן האיבר אשר מסנן נוזלים מהדם, בעוד שמדובר בנוזלים אשר חייבים לצאת דרך מתן שתן. ללא סינון כזה, עלולים להצטבר בגוף חומרים מסוכנים, כמו פסולת המפריעה לאיזון נכון של מינרלים בגוף ומניעת ייצור ויטמינים והורמונים חשובים בגוף.

מהן הזכויות של מי שסובל מאי ספיקת כליה?

מי שסובל ממחלה כזאת, בוודאי יודע כי החמרה של המחלה אינה מאפשרת המשך תפקוד יום יומי תקין, בעוד שבמקרים של החמרה – המחלה הופכת להיות כרונית וקשה. בכך חשוב לקבל טיפול כדי לעצור את ההתקדמות של המחלה. מי שסובל מאי ספיקת כליה יסבול גם מעייפות, טשטוש וחולשה בשל מחסור חמור בדם, כמו גם מתחושת חולשה וחוסר תיאבון. בכך תתרחש גם התפתחות של בעיות רפואיות נוספות: כמו פגיעה בכלי דם ולב. לכן דרושות זכויות רפואיות כמו פנסיית נכות, קצבה פיצויים וכדומה.

במקרים בהם ישנה אי ספיקת כליות, תיתכן פגיעה משמעותית בתפקודי הגוף בעוד שבכך יכולים רבים למצוא עצמם בסכנת חיים של ממש! מלבד זאת, מי שחולה במחלה כזאת: ירגיש בפגיעה בתפקוד בחיי היום יום, בעוד שרבים זקוקים לביצוע דיאליזה או השתלת כליה בעת החמרה של המחלה. מה שבוודאי ימנע מהמטופל להמשיך לעבוד במקום עבודתו הנוכחי.

זכויות רפואית מהביטוח הלאומי

חשוב לדעת כי מי שמוגדר כחולה במחלה כזאת, עליו להגיש תביעת נכות מול המוסד לביטוח לאומי. בכך ועל ידי רופא תעסוקתי, תקבע מידת היכולת של התובע לעבוד (במידה וישנה עילה לתביעת פיצוי בשל אבדן כושר עבודה), ובזמן האבחון על ידי הרופא יקבעו אחוזי הנכות של החולה.

לאחר קביעת המצב הרפואי על ידי וועדות שונות של המוסד לביטוח לאומי, בהתאם לדוח הרופא התעסקותי –  ניתן יהיה לקבל קצבת נכות, או פנסיית נכות למי שהגיע לגיל הפרישה. כמו גם קצבת ניידות וקצבת שירותים מיוחדים. במידה וישנו קושי להתמודד מול המערכת של המוסד לביטוח לאומי – יש לפנות אל עורך דין מיומן שעוסק בדיני נזיקין ומיצוי זכויות מהביטוח הלאומי.

ביטוח בריאות בעיות רפואיות בריאות הנפש דיאטה ותזונה הריון וילדים וטרינר כושר וספורט כללי לימודי רפואה מוצרי רפואה ובריאות רפואה אסתטית רפואה כירורגית ופנימית רפואה משלימה רפואת עיניים רפואת שיניים
המשך לעוד מאמרים שיוכלו לעזור...
גם יפה וגם אקולוגי: מי צריך כלים חד פעמיים מעוצבים?
בעבר הכלים החד פעמיים היו אחד הפריטים המשעממים על שולחן האוכל ולמעט שימוש בפיקניק או בעת יום הולדת...
קרא עוד »
אוג 26, 2014
על הגדלת חזה בהזרקה, כבר שמעת?
נשים רבות מעוניינות לשפר את מראה השדיים שלהן אך מתוכן לא כולן מעוניינות בהליך הניתוחי או בהוצאה...
קרא עוד »
אפר 30, 2013
אבי העורקים – מה צריך לדעת על החלק החשוב הזה בגוף?
אבי העורקים הוא עורק ראשי וחשוב בגופינו אשר מתוכו יוצאים כלל העורקים שמזרימים בגוף שלנו דם. אבי...
קרא עוד »
אפר 12, 2021