מזה גנגליון ואיך מתמודדים עם זה

אלופציה אראטה

מתוך כל התופעות הפיזיות שאדם עלול לסבול מהן במהלך החיים, כדאי לדעת שיש גם תופעות של גושים שונים שיכולים להיות מלאים בנוזלים.

אחת מהתופעות האלה נקראת גנגליון, ובהחלט כדאי לאבחן את המצב הזה אם גם לכם יש גוש שכזה. גנגליונים הם למעשה סוגים של גושים שונים שיכולים להתפתח לרוב סביב גידים, בין אם זה בידיים ובין אם זה בכל מקום אחר, וברוב הגדול של המקרים הם בכלל לא גורמים לכאב. אין ספק שכאשר לא חשים כאב לא צריך לעשות שום דבר בנידון, אך יש מקרים שבהם הגנגליון עלול לגרום גם לכאב ואז עדיף יהיה לבדוק את העניין יותר לעומק.

האבחון המקצועי

אם יש לכם דבר שנחשד כגנגליון, אז הדבר הראשון שאתם צריכים לעשות הוא לפנות לא רופא מקצועי שעוסק בתחום הזה. הרופא המקצועי יוכל לעשות לכם אבחון, בין אם על ידי מישוש ובין אם על ידי טכנולוגיה משוכללת יותר, וכך הוא יוכל לומר לכם האם מדובר על משהו בעייתי או לא. ברוב המקרים שבהם לא חשים כאב אין סיבה להסיר את הגנגליון, אך יש גם מקרים שבהם מחליט הרופא על הסרה בעזרת ניתוח קטן.

שאיבה

כפי שהוזכר, גנגליון זה גוש שיש בתוכו נוזלים שונים, ואחת מהדרכים להסיר אותו היא על ידי כך ששואבים את התוכן שלו. בהרבה מהמקרים זה אכן עוזר והגנגליון לא חוזר להתפתח, אך צריך לבדוק כל מקרה לגופו. כמו בכל תחומי הרפואה האחרים גם במקרה הזה כדאי מאוד לפנות אל רופא מומחה שיוכל לעזור לכם ולתת לכם את השירות הטוב ביותר, ואין ספק שלניסיונו של הרופא יש משקל חשוב בטיפול ובהצלחה שלו.

 

 

ביטוח בריאות בעיות רפואיות בריאות הנפש דיאטה ותזונה הריון וילדים וטרינר כושר וספורט כללי לימודי רפואה מוצרי רפואה ובריאות רפואה אסתטית רפואה כירורגית ופנימית רפואה משלימה רפואת עיניים רפואת שיניים
המשך לעוד מאמרים שיוכלו לעזור...
למה להזמין עדשות מולטיפוקל מחנות אופטיקה מוסמכת
לא מעט אנשים חשים במהלך חייהם כי הם אינם רואים היטב. אנשים מעין אלו, חייבים לבדוק לבדיקת ראייה באופן...
קרא עוד »
אפר 12, 2018
מה עושים שטיפול שיניים מסתבך
טיפולי שיניים הם מהטיפולים הנפוצים ביותר, וכמעט לא קיים אדם שלא עבר טיפול שיניים במהלך חייו. אך מה...
קרא עוד »
ספט 10, 2019
סוד הקסם של הפילאטיס
תחום הפילאטיס הוא תחום מרתק. הוא מחבר בין גוף ונפש ומאפשר להעמיק בנשימות, ולהרפות את השרירים ומשום כך...
קרא עוד »
מאי 25, 2016