לימודי פסיכותרפיה גופנית

אם הבנתם שאתם רוצים להיות מטפלים אז כנראה שהבנתם שאתם סוג של שליחים. כל חייכם אמרו לכם שאתם בעלי יכולת הקשבה גבוהה ושיתאים לכם להיות מטפלים, תחום זה של טיפול נוגע בתחומים שקרובים לליבו של כל אדם, מגע, דיבור, תנועה ועוד הרבה.

אז מה זה בעצם פסיכותרפיה גופנית?

תחום הרפואה המשלימה הוא תחום שתמיד משלב את הגוף עם הנפש, האחד תלוי בשני, כך גם בפסיכותרפיה גופנית. זהו טיפול שמתחיל בהקשבה ודיבור בין מטפל ומטופל ועם הזמן ילמד המטפל את תנועות המטופל ויקביל אותם לדבריו. איבחון המטפל הפסיכותרפי מתבצע על ידי הקשבה גופנית מעבר לדיבור, הוא יתבונן בכל תנועות הגוף של המטופל, בהבעות פנים, כיווצי ידיים, משיכות כתפיים ויאבחן כך את הבעיה שנמצאת אצל המטופל, פחד, דאגה, חרדה, לחץ וכיוצא. המשך הטיפול יעשה על ידי מגע של המטפל במטופל, עיסויים, לחיצות על נקודות רגישות בגוף, תרגילי נשימה, פזיותרפיה וריפוי בעיסוק. דרך הטיפול במגע ניתן לגעת קרוב יותר באנשים המתקשים לבטא עצמם, אם זה מתוך קשיי שפה, ביטחון, חינוך מגיל צעיר או כל סיבה שהיא שמונעת מהמטופל לדבר.

תחום זה הולך ומתפתח בקצב מסחרר, יותר ויותר אנשים מבינים כי המגע ותנועות הגוף יכולים לגרום לנו לפתור בעיות ולהבין אותם גם מבלי לפתוח פה. טיפול כזה מתאים מאוד לילדים שמתקשים לדבר או פוחדים ולא רוצים.

לימודים שכאלה נמשכים שלוש או ארבע שנים תלוי במכללה אליה בחרתם ללכת, הם עוסקים במגוון רחב של נושאים הן תיאורטיים כמו פסיכולוגיה ואנטומיה והן נושאים מעשיים כמו עיסויים לכל סוגיהם, רפלקסולוגיה, ריפוי בעיסוק, תנועה או ריקוד. בתום הלימודים מקבל הסטודנט תעודה של מטפל פסיכותרפי גופני מוסמך.

ביטוח בריאות בעיות רפואיות בריאות הנפש דיאטה ותזונה הריון וילדים וטרינר כושר וספורט כללי לימודי רפואה מוצרי רפואה ובריאות רפואה אסתטית רפואה כירורגית ופנימית רפואה משלימה רפואת עיניים רפואת שיניים
המשך לעוד מאמרים שיוכלו לעזור...
קוסמטיקאית רפואית
הקוסמטיקה הרפואית, הפכה להיות אחד מהתחומים המפותחים יותר בשנים האחרונות. קוסמטיקאית רפואית, עוברת...
קרא עוד »
מרץ 02, 2017
מוקד חירום רפואי
כל קופת חולים וכל גוף רפואי ציבורי מציע גם שירות למקרים דחופים בדמות מוקד חירום רפואי. המוקדים כוללים...
קרא עוד »
אפר 18, 2021
היפרדות זגוגית
ניתוק זגוגית, הידוע גם בשם ניתוק זגוגית אחורית (PVD), הוא מצב עיניים שכיח המתרחש עם הגיל. זה מתייחס...
קרא עוד »
יונ 13, 2023