בדיקת רגישות למזון

בדיקת רגישות למזון

כמה פעמים יצא, שהלכתם אוכל מסוים וגיליתם אחרי זה שאתם מרגישים רע מאוד? כמה פעמים הרגשתם שהבטן שלכם נפוחה ואתם לא יכולים לנוע בצורה רגילה, מין תחושת כבדות כללית שמשפיעה עליכם.

לפעמים, יש מקרים בהם מדובר על מצב טבעי, רגיל, בו אכלתם יותר מדי ולכן אתם מרגישים את זה, לפעמים זה גם קשור לסוג האוכל. ישנם מאכלים שהם כבדים מטבעם, כמו למשל בשר או פסטות מלאות ועוד, אך יש מצבים שמדובר בעניין הרבה יותר עמוק מזה, רגישות למזון.

לא מעט אנשים מתמודדים עם רגישויות שונות למזון, למען האמת אחד מכל שלושה אנשים מתמודדים עם מצב זה. בסיטואציה כזו, הם עלולים לחוות תחושות מאוד לא נעימות בגוף כמו בטן נפוחה ועוד, זה יכול גם להגיע לכדי מצב בו הם אפילו מעלים את משקל הגוף שלהם, למרות שלכאורה מדובר על מצב הפוך שלא אמור להוביל למצב שכזה. הסיבות לכך יכולות להיות שהם אינם מודעים לרגישות וזה מוביל למצב של עלייה במשקל או להיפך, הם מודעים והתחליפים שהם בוחרים לא מספיק טובים.

לכן חשוב שהם יבצעו בדיקה לרגישויות למזון, למשל, רגישות לחלב, רגישות לגלוטן, רגישות למאכלים אחרים, ובמידה והתגלה שהם אכן מתמודדים עם רגישות שכזו, אז עליהם לנהוג באופן הבא, לפנות לגורם מקצועי שיעזור להם לבנות תפריט מתאים. התפריט יכול להיות מבוסס על תזונה מאוזנת שכוללת את מרכיבי המזון שקיימים באותו מזון שהם לא יכולים לצרוך, אך במזונות אחרים. כך הם לא יפסידו את מה שהם צריכים.

דוגמאות קלאסיות לכך אפשר למצוא אצל אנשים שרגישים לחלב וצריכים סידן או אצל אנשים שרגישים לביצים וזקוקים לחלבונים. בכל אחד מהמקרים, הרי שיש להם צורך בתחליפים מתאימים.

לפני סיום חשוב להדגיש, אפשר למצוא מגוון רחב של תחליפים, כלומר אין מה לחשוש שמוצר אחד או יותר שחסר לנו בתפריט, אנחנו לא נמצא לו תחליף הולם. הדוגמא הקלאסית היא גלוטן. אנשים שרגישים למוצר זה, יכולים בקלות תחליפים מתאימים, לחמים ומאפים ללא אותו דגן שאסור להם לצרוך ובכך הם משלימים את מה שחסר להם.

ביטוח בריאות בעיות רפואיות בריאות הנפש דיאטה ותזונה הריון וילדים וטרינר כושר וספורט כללי לימודי רפואה מוצרי רפואה ובריאות רפואה אסתטית רפואה כירורגית ופנימית רפואה משלימה רפואת עיניים רפואת שיניים
המשך לעוד מאמרים שיוכלו לעזור...
הדרכת הורים בגישת אדלר
הורים הם מקור המידע העיקרי לילדים. הם צריכים להיות מודעים לכך שהם צריכים להיות יותר סבלניים ומבינים...
קרא עוד »
דצמ 28, 2022
השפעת בחיינו והיכולת להימנע ממנה
שפעת היא לכאורה מחלה שלא קשה להתמודד איתה והיא לא יותר מידי מורכבת, כי בסך הכול תוך שבוע מקסימום היא...
קרא עוד »
יול 13, 2015
מרק עגבניות ו-6 עובדות אדומות
היא עגלגלה, אדומה, בוהקת, מתוקה ויש מדינות שבהן היא נחשבת לקינוח המושלם. קשה לנו לדמיין את החיים שלנו...
קרא עוד »
פבר 25, 2016