תרופות סבתא לעיניים יבשות

כמו לגבי כל בעיה רפואית או מצב פיזיולוגי שלילי, גם לעיניים יבשות יש שורה של "תרופות סבתא" המקושרות להקלה על התסמינים ואף לטיפול במהות הבעיה. עיניים יבשות נגרמות מכך שהעיניים לא מייצרות מספיק דמעות ההכרחיות לשמירה על תפקוד תקין של העיניים או שהדמעות המיוצרות אינן איכותיות מספיק מבחינת הרכב נוזל הדמעות. לפי הידע הרחב והמתקדם של הרפואה המודרנית והמערבית, אין בפועל מרפא של ממש ליובש כרוני בעיניים, אלא רק טיפולים יעילים המשפרים את המצב ומקלים את התסמינים. אמנם תמיד רצוי וחשוב להיוועץ עם רופא עיניים מומחה לגבי אפשרויות הטיפול הטובות והיעילות ביותר עבורכם, אך בהחלט יש מקום להכיר גם תרופות סבתא לעיניים יבשות – לפניכם סקירה של כמה הצעות פופולאריות.

שטיפת העיניים בזרם מים קרים

יש כאלו הממליצים על תרופת סבתא ליובש בעיניים הכוללת שטיפה של העיניים מתחת לזרם מים קרים, למשך כמה דקות. פעולה זו בהחלט עשויה לספק הקלה רגעית אך בפועל אינה מהווה כמובן טיפול של ממש בבעיה כרונית ועמוקה יותר של עיניים יבשות.

קומפרסים חמים לעיניים

עיניים כואבות?זוהי דוגמא שהיא מצד אחד אפשרות פופולארית ונפוצה מאוד מבחינת תרופות סבתא לעיניים יבשות, אך מצד שני היא בהחלט מומלצת במקרים רבים גם ע"י רופאים – בעיקר במצבים של דלקות בעיניים, למשל בלפריטיס. אחד המצבים בהם קומפרסים חמים עשוי להיות הכי מועיל הוא בעיה בשחרור השומן מבלוטות ייעודיות הנמצאות בעפעפיים וכן במערכת ייצור הדמעות. החום ממיס את השומן ולעיתים פותח סתימות, כך הרכב הדמעות יכול לחזור להיות מאוזן. בנוסף, החום מגביר את זרימת הדם לאזור העין, משפר את התחושה ויכול לתרום להקלת התסמינים.

הכוונה היא להכין חליטה מסוימת – נהוג להשתמש בתה או תה צמחים (למשל מפרחי בבונג) – לאחר שהחליטה מתקררת מעט טובלים צמר גפן ומניחים על העיניים למשך 10-15 דקות, כמה פעמים לאורך היום.

תוספת של חומצות שומן אומגה 3

גם זו דוגמא להצעה שמצד אחד יכולה בהחלט להיכלל ברשימת תרופות סבתא לעיניים יבשות, אך מצד שני מהווה מרכיב בחלק מאסטרטגיות הטיפול הקונבנציונאליות של הרפואה. שימוש בתוספי תזונה איכותיים של חומצות שומן חיוניות מסוג אומגה 3 יכולה להועיל במלחמה נגד עיניים יבשות. אומגה 3 מקושרת להפחתת מצבים דלקתיים וכמו כן לשיפור איכות הרכב נוזל הדמעות.

אפשרויות נוספות של תרופות סבתא לעיניים יבשות

לצד המלצות כלליות להקלת תסמיני היובש בעיניים, כגון הימנעות מחשיפה לאוויר יבש / לקרינת שמש חזקה, הפחתת בהייה במסכי מחשב, הימנעות מסביבה של רוחות חזקות והגברת צריכת המים, יש אפשרויות נוספות אשר יכולות להיחשב תרופות סבתא לעיניים יבשות.

אלו כוללות את הדוגמאות הבאות למשל:

  • דיקור: טיפולי דיקור נחשבים כבעלי פוטנציאל לשפר את המצב במקרים של עיניים יבשות.
  • תוספת של ויטמין A + ויטמין C – להפחתת התגובה הדלקתית.
  • הפסקת צריכה של קפה וממתיקים מלאכותיים.
  • שימוש במכשירי אדים להעשרת החלל בלחות – בזמן השינה או במהלך עבודה משרדית למשל.

מעבר לתרופות סבתא לעיניים יבשות, אשר אולי יכולות לספק הקלה מסוימת וזמנית, יש היום גם תרופות המציעות מענה קבוע ויעיל הרבה יותר, בעיקר תוך התייחסות למצב הדלקתי.

שאלו את רופא העיניים שלכם לגבי פיתרון מעמיק, יעיל וקבוע ליובש בעיניים.

 

מידע נוסף לעין יבשה – כאן

http://www.healthworld.co.il/dry-eyes/

ביטוח בריאות בעיות רפואיות בריאות הנפש דיאטה ותזונה הריון וילדים וטרינר כושר וספורט כללי לימודי רפואה מוצרי רפואה ובריאות רפואה אסתטית רפואה כירורגית ופנימית רפואה משלימה רפואת עיניים רפואת שיניים
המשך לעוד מאמרים שיוכלו לעזור...
קלינאית תקשורת
ישנם אנשים רבים אשר סובלים בשלב כזה או אחר בחייהם מקשיים. קשיים בתקשורת יכולים להיות כאלה אשר יכבידו...
קרא עוד »
ספט 20, 2016
איך כדאי לבחור רופא
אנשים רבים זקוקים לשירותיו של רופא מומחה, אך הבעיה היא לבחור את הרופא המתאים ביותר עבורכם. ניתן היום...
קרא עוד »
דצמ 18, 2019
אשפוז ביתי – מה זה, מי זכאי ומה היתרונות?
בשנים האחרונות, אשפוז ביתי התגלה כמודל בריאות חדשני המציע אלטרנטיבה נוחה לאשפוז מסורתי עבור מצבים...
קרא עוד »
יול 12, 2023