טיפול רגשי קבוצתי – איך זה עובד?

טיפול רגשי לילדים

רבים הילדים בגילאים שונים שזקוקים לטיפול בשיפור המיומנויות החברתיות שלהם. ילדים אלה הינם ילדים מדהימים שיש להם המון כישורן ומה לתרום לחברה, אך הבעיה האמתית מתחילה כאשר ההסתגרות שלהם ואי היכולת שלהם להשתלב בקבוצה ובחברה מונעת מהם להפגין את הכישורים שלהם ואת אופיים הנפלא.

אחד הפתרונות שמציעים מטפלים בטיפול רגשי לילדים הוא טיפול רגשי קבוצתי. אבל מהו טיפול רגשי קבוצתי ואיך זה עובד? מידע נוסף בהמשך.

טיפול רגשי קבוצתי מיועד לילדים במגוון גילאי שאובחנו בחייהם בעיות בכישורים החברתיים ובמיומנויות חברתיות. הטיפול נועד לעבור על הכישורים החברתיים, תוך שתפקידו לפתח מיומנויות ולתת כלים ליצירת קשרים חברתיים טובים.

איך עובד הטיפול הרגשי?

טיפול מסוג זה מתנהל על ידי מטפל רגשי והוא מדמה את המציאות. הטיפול נעשה בהתאם לגילאי הילדים בטיפול, לדוגמא – אם הטיפול מטפל בילדי בגילאי הגן הטיפול ידמה סיטואציה שקורית בגן ילדים, אם הוא טיפול לילדי בית ספר הוא יותאם לילדים בית ספר וכן הלאה. טיפול מסוג זה מטרתו לייצג סיטואציות מציאותיות ודפוסים חברתיים, תוך שהילדים שמטופלים בטיפול חשים בנוח במהלך הטיפול.

בטיפול רגשי המטפל הרגשי מעוניין לאבחן ולהביט על הילדים מקרוב. הוא רוצה להבין כל ילד ברמה האישית ובכך להתאים את שיטת הטיפול. הטיפול מטרתו לגרום לילד להתנהל בצורה טובה יותר בחברה, תוך שהוא מודע לעצמו יותר וכאשר הוא מצטייד בכלים המתאימים לקידום עצמו בתוך החברה. המטפל הרגשי מסייע לילד להשתלב חברתית תוך שהמטפל מבין מדוע הילד אינו מצליח להתמודד ולהשתלב חברתית בחיי היום יום שלו.

מתן כלים לשיפור מיומנויות חברתיות

בטיפול הרגשי מקבל הילד כלים חיוניים לשיפור המיומנויות החברתיות, הוא לומד לייצר שיחה על חברים חדשים, לומד לקבל אחרים, לקבל שינויים, הוא לומד להנהיג, להתנהל בתוך קבוצה ומחוצה לה ,ובכך רוכש עוד ועוד מיומנויות.

מדוע כדאי לטפל בקבוצה?

טיפול מסוג זה מומלץ בקבוצת ילדים משום שהוא מדמה את הסיטואציות החברתיות שישנן בחוץ. באמצעות הטיפול ניתן לדמות סיטואציות בחיי היום יום עם עוד ילדים, ובאמצעות מנחה מנוסה ניתן להתמודד עמן, לקבל ביטחון ולצלוח את החיים האמתיים.

 

ביטוח בריאות בעיות רפואיות בריאות הנפש דיאטה ותזונה הריון וילדים וטרינר כושר וספורט כללי לימודי רפואה מוצרי רפואה ובריאות רפואה אסתטית רפואה כירורגית ופנימית רפואה משלימה רפואת עיניים רפואת שיניים
המשך לעוד מאמרים שיוכלו לעזור...
חשיפת השיקולים הפחות מוכרים לבחירת מומחה אורטופדי
בעולם המבוך של בחירות שירותי בריאות, בחירת מומחה אורטופדי לרוב נמצאת בראש רשימת ההחלטות המביכות....
קרא עוד »
נוב 01, 2023
הגיע הזמן להפנים את חשיבות הבריאות בחיינו
כשאנחנו נמצאים בשלבים צעירים יותר של החיים אנחנו לא באמת חושבים על הבריאות, כי מי מאיתנו מתחבר למשפט...
קרא עוד »
ינו 25, 2015
איך מתמודדים עם נשירת שיער?
נשירת שיער היא בעיה נפוצה המשפיעה על גברים ונשים כאחד. זה יכול להיגרם ממגוון גורמים כמו גנטיקה,...
קרא עוד »
יונ 17, 2023