טיפול באגרנות כפייתית

אגרנות כפייתית

שי גולד , מבעלי חברת שי פינוי דירה העוסקת בענף הפינוי כבר למעלה מ-25 שנה, ביצע לאורך שנותיו המקצועיות מאות הליכי פינוי בשטחי דירותיהם של אגרנים כפייתיים בכל רחבי הארץ. על מנת לבחון את דרכי הטיפול האופטימאליים ביותר לתופעת אגרנות כפייתית, קיימנו עם שי ראיון טלפוני קצר במסגרתו הוא הסכים לחשוף לטובת קוראינו את הטיפים המעשיים לטיפול באגרנות כפייתית.

שלום שי, נשמח אם תספק לנו מידע כללי אודות מימדי תופעת האגרנות הכפייתית בישראל.

שי: "מימדי תופעת אגרנות הכפייתית בישראל הולכים וגדלים משנה לשנה, ובניגוד לתקופות עבר בהן עסקו במלאכת האגירה והאיסוף הכפייתי בעיקר נשים וגברים בגילאי 60 ואילך, כיום, ניתן למצוא בין האגרנים הכפייתיים החיים בישראל מספר הולך וגדל של נשים וגברים צעירים המגיעים מכל שכבות האוכלוסייה".

אגרנות כפייתית

מהן הסכנות הנלוות לתופעת האגרנות הכפייתית?

שי: "אגרן כפייתי האוגר ואוסף פריטים וחפצים לשטח הדירה בה הוא מתגורר, חשוף למגוון רחב של סכנות מוחשיות הכוללות בין היתר: ריבוי מזיקים ומכרסמים בשטח הדירה, קרדית אבק בהיקפים גדולים ומסוכנים, בעיות תשתית הנוצרות בשטח הדירה עקב ריבוי החפצים המאוחסנים בה וחוסר בפעולות תחזוקה מינימאליות. כמו כן, האגרן הכפייתי הממוצע בוחר לנתק את קשריו האישיים עם בני משפחתו ועם סביבתו הקרובה ולכן קיימת סכנה להעמקת המחלה ממנה הוא סובל".

כיצד אם כן ניתן להתמודד בתופעת האגרנות הכפייתית ?

שי: "ישנן מספר פעולות אותן יכולים בני משפחתו וחבריו הקרובים של האגרן לבצע, שהראשונה והחשובה שבהן היא גילוי אמפתיה למצבו וביטול כל ניסיון מצידו לניתוק הקשרים עימהם. בעצם פעולה זו, האנשים הקרובים לארגן יכולים לשכנע אותו לפנות לקבלת טיפול פסיכולוגי מקצועי ואף לגשת ביחד עימו לקבוצות תמיכה העוסקות בנושא. מניסיוני המקצועי אני יכול להעיד שבכל אותם מקרים בהם בני המשפחה הקרובה גילו אמפתיה מתמשכת למצבו של האגרן, הוא הסכים בסופו של דבר לשתף פעולה בהליך פינוי חלקי או מלא של תכולת האגרנות בה הוא החזיק בשטח דירתו".

מה כוללים שירותי הפינוי בתחום האגרנות המוצעים על ידך?

שי: "שירותים אלו מותאמים בראש ובראשונה למצבה התחזוקתי של הדירה ולהיקף תכולת האגרנות המצויה בשטח הדירה. במקרים בהם האגרן הכפייתי מסכים לשתף פעולה עם תהליך הפינוי, אנו מאפשרים לו להיות שותף מלא למיון התכולה ואף להיפרד מחפציו אותם הוא אגר ואסף לאורך השנים. ההליך המקצועי משלב בין טיפול מיידי בתחלואי הדירה לבין פינוי מלא או חלקי של תכולת האגרנות, ומייד לאחר מכן טיפולי יסודי של שטח הדירה באמצעות פעולות ניקיון, סיוד והדברה".

 

ביטוח בריאות בעיות רפואיות בריאות הנפש דיאטה ותזונה הריון וילדים וטרינר כושר וספורט כללי לימודי רפואה מוצרי רפואה ובריאות רפואה אסתטית רפואה כירורגית ופנימית רפואה משלימה רפואת עיניים רפואת שיניים
המשך לעוד מאמרים שיוכלו לעזור...
טיפולים נפשיים
אנשים בנויים גוף ונפש כאשר האחד מזין את השני בתוך מערכת סימביוטית  שמחייבת הבנה מלאה של שני אלה כדי...
קרא עוד »
אוק 18, 2018
תובנות מפתח לאימוץ פיכחון
הכניסה למסע לפיכחות היא רגע מרכזי שדורש אומץ, מחויבות והבנה עמוקה של מה שעומד לפנינו. המאמץ הזה, על אף...
קרא עוד »
פבר 28, 2024
הסנדלים השווים ביותר לקיץ
הקיץ כאן, שמש, חופש וים ועם כל אלה מגיעים – הסנדלים כמובן. סנדלים תמיד נחשבו לסממן ישראלי, אבל למעשה הם...
קרא עוד »
יונ 24, 2021