איך אפשר לדעת שיש לך אטופיק דרמטיטיס?

אטופיק דרמטיטיס

כאשר מדברים על אטופיק דרמטיטיס, מדברים למעשה על אסטמה של העור, כן שמעתם נכון, מדברים כאן על תופעה אשר תוקפת את כל הגילאים. אי אפשר לשים אצבע על הגורמים המדויקים ומאידך, מודבר בגורמים סביבתיים, עונות השנה, אבק, בשמים ועוד כמה וכמה מרכיבים. רוצים לדעת איך לזהות ואיך לטפל בבעיה? המשיכו לקרוא ….

הבנתם נכון, למעשה, אטופיק דרמטיטיס הינה בעיה של העור הנגרמת מגורמים סביבתיים אך לא רק. כאמור, זה יכול לקרות גם מגורמים תורשתיים, למה הכוונה? מיד נסביר הכול במאמר הבא.

הקשר בין גורמים סביבתיים תורשה לאסטמה של העור

אז מה באמת הקשר? גורמים סביבתיים מתכוונים למעשה לאבק, כן, בטח שמעתם על קרדית האבק והגורמים שלה. האבק נתפס בכל מקום ולמעשה גורם ללא מעט תחלואות, ביניהן, גם אטופיק דרמטיטיס – אסטמה של העור. הגורמים הסביבתיים קשורים גם בהנחת בושם לא מתאים ומאידך, הבעיה הכי גדולה קשורה בעיקר בגורם תורשתי. למה הכוונה? בעיקר לאנשים במשפחה שלכם שכבר סבלו או סובלים מהבעיה. הם למעשה סובלים בבעיות בדרכי הנשימה ועליכם זה משליך על העור עצמו. כמובן שדרגות המחלה משתנות מאחד לשני. דבר נוסף הינו אורח חיים לא בריא, שזה? בעיקר לאכול דברים פחות טובים, דברים המשפיעים על התפרצויות המחלה. מה לעשות? קודם כל להפסיק לצרוך אלכוהול בכמויות גדולות מדי, כך גם קפאין ורצוי גם להפסיק עם המתוק.

איפה זה מופיע בגוף?

לרוב, מאופיינת ההתפרצות בפריחה שמלווה בגרד. הפריחה מופיעה בקפלי העור לרבות קפלי הברכיים או המרפקים. אצל תינוקות לצורך העניין זה יופיע בקרקפת או בחזה לרבות העכוז. חשוב מאוד שלא לגרד מכיוון שזה עלול לגרום לריבוי חיידקים השוכנים באופן קבוע מתחת לעור. רצוי להישמע להוראות הללו מכיוון שעור פצוע יכול לזמן דלקות עור וחיידקים ברמה גדולה יותר.

ומה עוד כדי לעשות?

קודם כל חשוב לפנות לרופאה עם הצעה טבעית לטיפול. זה קריטי כי יש לא מעט משחות שאנשים לוקחים והן מלאות בסטרואידים. כמה שפחות לא טבעי כך יותר טוב. דרכי טיפול טבעיות כדי שיהיה ניתן להשתמש בטיפול לאורך זמן ואף לתת את זה לתינוקות הרגישים והעדינים.

בסיכום דבר, רצוי מאוד להימנע ממאכלות מתוקים, שתייה מרובה של אלכוהול וכמובן לדאוג לתנאים סביבתיים נכונים. שיהיה בהצלחה ובעיקר הרבה בריאות.

ביטוח בריאות בעיות רפואיות בריאות הנפש דיאטה ותזונה הריון וילדים וטרינר כושר וספורט כללי לימודי רפואה מוצרי רפואה ובריאות רפואה אסתטית רפואה כירורגית ופנימית רפואה משלימה רפואת עיניים רפואת שיניים
המשך לעוד מאמרים שיוכלו לעזור...
בדיקת QEEG – מה ניתן לגלות באמצעותה?
בעזרת בדיקת QEEG אפשר לערוך אבחון מדויק של הפרעות קשב וריכוז, חרדות ובעיות נוירולוגיות אחרות. ברחבי בתי...
קרא עוד »
נוב 14, 2021
איך יוגה יכולה לסייע ללידה קלה יותר
היריון הוא אחד מהתהליכים הגופניים המדהימים ביותר שכל אישה זוכה לחוות בשלב כזה או אחר במהלך החיים....
קרא עוד »
אוג 18, 2019
כל אביזרי הספורט שצריך במקום אחד
מי לא היה רוצה להיכנס לכושר? להוריד את הצמיגים שצמחו בחורף, ולחזור לג'ינס הישן מהשנה שעברה? כולם רוצים...
קרא עוד »
אוג 22, 2017