מהי אורטופיקה?

הסרת משקפיים בלייזר

אורטופיקה משמעותה 'ראיה ישירה' ובכל הנוגע לבריאות העניים שלנו, קיימת בדיקה בשם בדיקה אורטופית  שמטרתה לבדוק את מצב הראיה שלנו ואת הקשר בין שתי העיניים שלנו בעיקר אצל הילדים שלנו תוך שהבדיקה בודקת האם שדה הראיה שלנו תקין.

אז מהם המצבים בהם נזדקק לבדיקה מסוג זה?

ישנם מצבים אצל מבוגרים ובעיקר אצל ילדים, בהם מבחינים כי ישנו משהו שאינו תקין בעיניים ובשדה הראייה. מצבים אלה הם כאלה בהם ישנה הפרעה בעיניים, כי בעיניים חלה פזילה, ישנם תנועות לא רצוניות של העין, תנועות לא רצוניות, עין עצלה, חוסר מיקוד, הפרעות לא רצוניות, הפרעות בראיה הדו עינית, בעיות במיקוד, ראייה כפולה וכדומה. בנוסף, לעיתים רבות מי שסובל מסימפטומים מסוג זה ירגיש גם כאבי ראש, כאבי עיניים, יסבול מעיינים דומעות, יחוש קשיים בעת הקריאה, טשטשו ראייה ועוד.

מה נעשה בבדיקה אורטופית?

בבדיקה אורטופית בודק אורטפטיסט או רופא עיניים מוסמך את מיקוד הראייה אצל המבוגר או הילד. הרופא בודק האם קיימת פזילה, טשטוש ראייה, או אחד המצבים שהזכרנו מקודם. לאחר הבדיקה האדם מאובחן ונקבע הטיפול המתאים. הבדיקה תמיד תתבצע על ידי מומחה לטיפול בהעדר מיקוד ראייה, אורטפטיסט או על יעדי מומחה עיניים, ורופא עיינים מוסמך בשיתוף אופטומטריסט.הסרת משקפיים בלייזר

מדוע תופעות אלה מתרחשות?

על מנת להבין מדוע חל חוזר מיקוד בראייה חשוב לדעת כי לכל עין ישנו גלגל עיניים, שלכל גלגל ישנם שרירים האחראיים על הזזת העין לכיוונים שונים. כאשר השרירים סובלים מהעדר תיאום בין העיניים וחוסר יכולות של מערכת העצבים לשלוט על השרירים, ישנו העדר פיקוס ותיאום בין העיניים – מה שגורם תנועות לא רצוניות, פזילה, עין עצלה וכדומה.

אז כיצד מטפלים בבעיה?

לאחר הבדיקה והאבחון חשוב לטפל מיד בכל מקרה לגופו לפני שהבעיה תחמיר, ויש לטפל בדרכים שונות ביניהן: טיפול תרופתי, תרגול תזוזות העיניים, דרך התאמת משקפיים, טיפול תרופתי וישנם מקרים שמטפלים בבעיה דרך טיפול ניתוחי.

אל תזניחו בעיות של מיקוד בעיניים

חשוב לדעת ובעיקר אצל ילדים כי בעיות של מיקוד ראייה ואסור להזניח אותן, ויש לטפל בהן מוקדם ככל שניתן וזאת כדי לא לגרום להחמרה של הבעיה. אם נראה לכם שיש איזה בעיה אפילו קטנה ביותר במיקוד הראיה, יש לגשת מיד אל רופא עיניים, אורטפטיסט מומחה, ואופטומטריסט לקבלת טיפול מתאים.

ביטוח בריאות בעיות רפואיות בריאות הנפש דיאטה ותזונה הריון וילדים וטרינר כושר וספורט כללי לימודי רפואה מוצרי רפואה ובריאות רפואה אסתטית רפואה כירורגית ופנימית רפואה משלימה רפואת עיניים רפואת שיניים
המשך לעוד מאמרים שיוכלו לעזור...
הצערת הפנים
אנשים רבים סובלים ממראה פנים בוגר על אף שהם אינם כל כך מבוגרים. הדבר שגורם למראה פנים מבוגר הם למעשה...
קרא עוד »
ינו 27, 2021
אולטרסאונד בטן עליונה – לאבחון בעיות רפואיות
אולטרסאונד בטן עליונה היא בדיקת הדמיה אבחנתית המשתמשת בגלי קול כדי ליצור תמונות מפורטות של האיברים...
קרא עוד »
יול 12, 2023
טיפולי קמטים: שיקולי מפתח שכדאי לקחת בחשבון
בעודך מפליג למסע כדי לגלות איך לטפל בקמטים, אשמש לך כמדריך המנוסה, אחלוק תובנות וידע מבלי לתבוע את...
קרא עוד »
ספט 20, 2023