אודות אורח חיים בריא גם בחורף

אורח חיים בריא

זה לא משנה אם מדובר בחורף או קיץ, הם כמו מקום עבודה, כמו מחויבות כזו או אחרת, מקדישים לגופם ולעצמם את החצי שעה המינימלית ביום. למה זה כל כך חשוב? האם חייבים להתאמן בהגזמה או להקדיש יותר משעה ביום? הנה כמה עובדות שיעשו לכם טוב אם תתחילו להבין את משמעות האימון בכל עונה בשנה.

אז כפי שהבנתם, יש לו לחורף לא מעט קשיים בהם אתם אולי מעדיפים לשבת מול הטלוויזיה עם המשקה החם ולוותר לעצמכם ומאידך, אולי כדאי לשנות כיוון ולצאת להתאמן בפרט בחורף. למה זה כל כך חשוב? איך זה יכול לתרום לגופכם ולצור לכם אורח חיים בריא וקל? להלן כמה המלצות כיצד להתמודד ולסייע לכם להתמיד באימון גם בחורף.

אז למה כל כך קשה להתאמן בחורף?

קר, חד משמעית קר, יש תגובות פיזיולוגיות של הגוף כאשר קר בחוץ. הידעתם? זה שונה ביחס לאימון במזג אוויר נעים יותר. עכשיו בואו ונדבר על סוכרים בגוף, הגוף צריך גליקוגן, הוא מן דלק מטאבולי של הגוף. כמו שרכב נע עם דלק, כך גם הגוף, חייב סוכרים בכדי שיוכל לתפקד כראוי. בימים הקרים, מעידים המחקרים כי הגוף צורך יותר מהר את הסוכרים, הורמון האדרנלין מגביר פירוק סוכר כדי לייצר חום ואז, מגיעה גם תחושת הרעב המוכרת ללא מעט אנשים.

הקשר בין קור מערכת חיסון ואימון מרפא

כאשר אתם חשופים לקור, אתם למעשה גורמים לדיכוי המערכת החיסונית בגוף. הפרשה גדולה של הורמון קורטיזול גורמת לכך בפועל. עלייה בריכוז של קורטיזול למעשה מעודדת דיכוי של מערכת חיסון והגדלת הסיכוי לחלות במחלות לרבות מערכות נשימה. אז מה הקשר בין אימון לבין ריפוי? כאשר מתאמנים בחורף, מקטינים את הדיכוי הזה ומסייעים לגוף להימנע ממחלות חורפיות כמו צינון, שפעת, שיעול וכל השאר.

מה כדאי לאכול אחרי או לפני?

  • דיברנו על ניצול מוגבר של סוכרים בתנאי קור, מכאן שחשוב לאכול לפני ואחרי אימון סוכרים ומאידך, חשוב מאוד לאכול פחמימות ממשפחת הדו סוכריים. מה זה אומר? להרבות באכילת קמח מלא, לחם מלא, קווקאר וכד'.
  • חשוב גם לאכול סמוך לאימון פירות יבשים או חטיף גרנולה כדי שתחושת הרעב לא תגבר בפתאומיות. כזכור, תחושת הרעב לא מגיעה ישר ומזה צריך להיזהר בפרט. לאכול בסמיכות לאימון כדי לחדש כמה שיותר מהר סוכרים בגוף ולא להגיע למצב של רעב.
ביטוח בריאות בעיות רפואיות בריאות הנפש דיאטה ותזונה הריון וילדים וטרינר כושר וספורט כללי לימודי רפואה מוצרי רפואה ובריאות רפואה אסתטית רפואה כירורגית ופנימית רפואה משלימה רפואת עיניים רפואת שיניים
המשך לעוד מאמרים שיוכלו לעזור...
מרפאה אורולוגית
אורולוגים הם רופאים המתמחים בדרכי המין - הכליות, שלפוחית ​​השתן, בלוטות יותרת הכליה, השופכה ואברי...
קרא עוד »
אוק 22, 2020
שירותי סיעוד
לראות ולהבין שההורים הולכים ומתבגרים זה לא פשוט. הם זקוקים לעזרה בכל יום יותר ויותר, ונשאלת השאלה מה...
קרא עוד »
ינו 05, 2022
היתרונות של צריכת אומגה 3 אצל ילדים
אומגה 3 היא חומצת שומן לה מיוחסות השפעות בריאותיות חיוביות על גופנו ולכן נהוג להשתמש בה בתור תוסף...
קרא עוד »
יול 17, 2016