ניתוח מתיחת בטן – איך זה עובד?

רופא

השמנה לצד ירידות דרסטיות במשקל, היריונות ולידות, תהליך ההזדקנות הטבעי שהגוף עובר- אלו ועוד משנים את צורת הבטן שלנו. בטן נפולה עם שרירים רפויים, עודפי שומן, בטן המכסה במקרים קיצוניים את אזור הירכיים מה שגורם לרבים מאיתנו להתעניין בניתוח מתיחת בטן- אז איך זה עובד ומה חשוב לדעת – על כך במאמר הבא!

מטרתו של הניתוח הינה להוציא את כל עודפי העור, לתקן את שרירי הבטן ולטפל באיברים שנמצאים מסביב לבטן עצמה כמו ירכיים, עכוזים, מפשעות ועוד. על ידי תפירת השרירים בדופן הבטן נוצרת חגורה פנימית מה שמאפשר בסופו של הניתוח ליצירת בטן שטוחה ואסטטית. באמצעות ביצוע ניתוח מתיחת בטן ניתן גם לתקן בקעים בדופן הבטן כמו למשל בקע טבורי או תיקון התרחבות של השרירים הישרים בהיריון מה שנקרא בשפה הרפואית Diatesis Retci.

עבור נשים, מומלץ שלא לבצע ניתוח מתיחת בטן טרם סיום ההריונות שכן היריון מותח מחדש את השרירים ויגרום ככל הנראה לשינויים מהירים בתוצאות הניתוח.

איך זה מתבצע בפועל?

doctor-563428__3401

ניתוח מתיחת בטן מתבצע בהרדמה כללית, לרוב ביום אשפוז אחד. החתך נעשה באזור שמעל המפשעות וצלקת נשארת לאחר הניתוח, זאת בהתאם לכמות עודפי העור אותם מוציאים בזמן הניתוח עצמו.  את החתך נהוג לעשות ממש בחלק התחתון של הבטן ולכן לא רואים את הצלקת גם בלבוש בגד ים בקיץ, אך כן חשוב לבחור במנתח או מנתחת מקצועיים ומנוסים בתחום ניתוחי מתיחת בטן. במצבים בהם יש סימני מתיחה של העור בדופן הבטן, נהוג להוציאם בזמן הניתוח יחד עם העור העודף. כאשר סימני המתיחה נמצאים גם מעל הטבור, הם נשארים בעור אך המיקום שלהם משתנה כתוצאה מהתהליך הכירורגי.

נהוג לחלק את ניתוח מתיחת הבטן לשתי קטגוריות ,זאת בהתאם למצב האסטטי של הבטן…

  1. מתיחת בטן חלקית – בה מבצעים הוצאה של עודפי העור מהחלק התחתון של הבטן, מתיחת שרירים בבטן התחתונה ללא הפרדה של הטבור וללא מתיחה של הבטן העליונה. מתאים לאנשים רזים עם רפיון קל בבטן התחתונה.
  2. מתיחת בטן גדולה- מתיחה קלאסית בה מבצעים הוצאה של כל עודפי העור, הפרדת הבטן עד לאזור שמתחת לחזה ומתיחה של כל השרירים. מיקום הטבור מחדש על פי מתיחת העור.
ביטוח בריאות בעיות רפואיות בריאות הנפש דיאטה ותזונה הריון וילדים וטרינר כושר וספורט כללי לימודי רפואה מוצרי רפואה ובריאות רפואה אסתטית רפואה כירורגית ופנימית רפואה משלימה רפואת עיניים רפואת שיניים
המשך לעוד מאמרים שיוכלו לעזור...
הדרך לשמור על הבריאות שלנו: איך לבחור ביטוח בריאות?
במדינה מתוקנת כמו זו שבה אנחנו חיים זה הגיוני שנצפה שמערכת הבריאות תדאג לנו אם יהיה לנו צורך בכך. ...
קרא עוד »
פבר 05, 2015
שמן סי בי די לקנייה
בשנים האחרונות אנחנו יכולים לראות תופעה מעניינת, יותר ויותר חזרה אל שימוש במוצרים טבעיים אשר נועדו...
קרא עוד »
אוק 06, 2019
חוגים שעתידים להטיב עם בריאות ילדכם
אתם מכירים הורה שלא רוצה לתת לילדיו את החינוך הטוב ביותר ואת התנאים הטובים ביותר שיש? אנחנו בספק אם...
קרא עוד »
מאי 06, 2018