תסמונת המעי הרגיז בעידן המודרני

אחת מהתופעות הפחות נעימות שאנשים עלולים לסבול מהן מבחינה רפואית זוהי תופעה שעונה לשם תסמונת המעי הרגיז. תסמונת זו היא למעשה הפרעה של המעי והיא יכולה להיות מלווה בכל מיני תסמינים שונים. יש אנשים שמדווחים על שלשול, ואילו אנשים אחרים אשר סובלים מתסמונת המעי הרגיז מדווחים על תופעות שונות של עצירות. המשותף לכל התלונות כולן הוא שהן קשורות לבעיות והפרעות שונות במערכת העיכול, ולא תמיד קל להבין שאכן מדובר על מעי רגיז או על הפרעה הקשורה בכך.

התסמינים והסיבות

מבחינת הסיבות לצערנו הרב עדיין אין הגדרה ברורה לגורמים שעלולים להוביל לתופעה זו. מצד אחד ישנם מומחים שמדברים על רגישויות למזונות שונים ומצד שני יש מומחים אשר טוענים שיש קשר למצבים נפשיים ולחצים רגשיים אשר עלולים להשפיע על רמת הסבל של התופעות השונות. מבחינת התסמינים של המעי הרגיז, ניתן לראות שכמו שצוין ישנם אנשים שסובלים משלשול, אחרים מעצירות, עודף גזים, התכווצויות שונות וכאבי בטן. כל אדם שסובל מהתסמונת הזו עלול להרגיש תופעות אחרות, ומעבר לכך, התופעות והתסמינים אצל אותו אדם יכולים להשתנות במהלך החיים.

התמודדות עם המצב

להתמודד עם תסמונת המעי הרגיז זה לא דבר פשוט, כיוון שלרוב לא מדובר על תרופה אחת שאפשר לקחת ובעזרתה לשפר את המצב. בדרך כלל מדובר על שינויים בהרגלי התזונה אשר אליהם אפשר להוסיף גם טיפול תרופתי כלשהו. בנוסף, רצוי מאוד כן להתייחס גם למצב הנפשי של המטופל כיוון שאצל אנשים רבים זה בהחלט יכול להיות גורם שישפיע על ההתמודדות עם תסמונת זו. חשוב ביותר להיבדק ולאבחן את התסמונת, וכמו כן, כדאי להתייעץ אם צוות רפואי מקצועי אשר יוכל להעניק את הטיפול ואת התמיכה הדרושים.

ביטוח בריאות בעיות רפואיות בריאות הנפש דיאטה ותזונה הריון וילדים וטרינר כושר וספורט כללי לימודי רפואה מוצרי רפואה ובריאות רפואה אסתטית רפואה כירורגית ופנימית רפואה משלימה רפואת עיניים רפואת שיניים
המשך לעוד מאמרים שיוכלו לעזור...
איזה ציוד ספורט יאפשר לכם לשמור על כושר גם בבית?
כולנו מכירים את המשפט נפש בריאה בגוף בריא, וגם את המשוואה אימוני כושר = גוף חטוב. דרך אחת לייצר גם מראה...
קרא עוד »
פבר 01, 2022
רענון עזרה ראשונה – חשוב לדעת מה לעשות במקרי חירום
באמצעות קורס קצר של רענון עזרה ראשונה ניתן ללמוד בחזרה כל מה שצריך על הגשת עזרה ראשונה במקרי חירום....
קרא עוד »
אפר 27, 2021
רשלנות רפואית בטיפולי אסתטיקה
מטרתם של כל הטיפולים האסתטיים הם לשפר את המראה שלנו לטובה. הרפואה היום מאפשרת מגוון של טיפולי אסתטיקה...
קרא עוד »
דצמ 21, 2017