חמישה איברים שחשוב לשמור על ניקיונם

טיפול בבעיות עור

אימוץ סגנון חיים בריא ושמירה על הרגלי היגיינה נכונים יכולים להפחית או למנוע סכנות לבריאות. החל מהציפורניים, דרך הידיים ועד הפנים – קבלו כמה טיפים שיכולים לעזור

השמירה על היגיינה חשובה בכל הגילאים, אך היא מחייבת התייחסות גם לקצב ההתפתחות האישי. כמו כן, יש לפחות 5 איברים בגוף שאת ההיגיינה שלהם רצוי להציב בראש סדר העדיפויות. הנה כל ההמלצות החשובות:

  1. ציפורניים

מתחת לציפורניים מצטברים הרבה מאוד חיידקים שלא מקבלים מאתנו את תשומת הלב הראויה. עיצוב ציפורניים אחת למספר שבועות לא תמיד מספיק לצורך שמירה על היגיינה, כי הרבה תלוי בהרגלים שאותם נאמץ על בסיס יום יומי.

היגיינה בציפורניים מונעת פטרת והיא מחייבת רחצה לעיתים קרובות, ייבוש מוחלט, גזירה עקבית כך שהציפורן לא תעבור את קו העור וכמובן מניקור.

  1. שיניים

כולנו יודעים עד כמה חשוב לשמור על בריאות והיגיינת השיניים, אבל רק מעטים עושים זאת בצורה נכונה. מומלץ לצחצח שיניים פעמיים ביום לפחות ולהשתמש בחוט דנטאלי כדי לנקות בין החניכיים.

בניגוד למה שנהוג לחשוב, צחצוח שיניים אגרסיבי הוא לא הטוב ביותר, אלא להיפך. יש לבחור את המברשת בהתאם להמלצות של שיננית ולבקר אצל רופא שיניים אחת לחצי שנה לצרכי מעקב.

  1. ידיים

שמירה על היגיינת הידיים מבוססת על שטיפתם במים וסבון. הורים לילדים צריכים להראות דוגמא אישית ולהקנות להם את ההרגל הזה כבר מגיל צעיר, בעיקר אחרי בילוי בשירותים או לפני ארוחות. שטיפת ידיים חיונית למניעת העברת חיידקים מהם לחלל הפה והיא מונעת גם קמטים וזיהומים.

את הידיים שוטפים עם סבון מתאים, אך בלי לשפשף יותר מדי את העור. שטיפת הידיים צריכה להיות חלק בלתי נפרד מהשגרה והיא מומלצת בעיקר לאחר פעילות מחוץ לבית.guy-549173_640

  1. עור

שמירה על היגיינת העור מונעת הופעת פצעים, פריחה, ריח לא נעים ועור שומני. על היגיינת העור אפשר לשמור באמצעות שטיפת הפנים בבוקר ובערב ובעזרת תכשירי קוסמטיקה מיוחדים.

גם במקרה הזה חשוב להתאים את סוג התכשירים לסוג העור, ולוודא שהם מתאימים לאקלים הים תיכוני בארץ. חלק מהתכשירים כוללים מקדמי הגנה בפני השמש ומסוגלים להגן על העור מפני קרינת UV.

  1. פנים

טיפול שגרתי בהיגיינה של עור הפנים כולל ניקוי יום יומי בתרחיץ או ג'ל עדין. תכשירי קוסמטיקה שמתאימים לעור הפנים מונעים פצעי אקנה. בגיל צעיר אפשר להשתמש בתכשיר על בסיס לא שומני ולהשלים את הטיפול ההיגייני עם קרם לחות נטול שומן, אך בגילאים מבוגרים יותר ניתן גם לשלב תכשירי פילינג להסרת תאים מתים.

לבסוף, כדי לנקות את עור הפנים ולשמור על ההיגיינה שלו חשוב לנקז את הרעלים בעזרת מוס. המוס משמש כסבון ניקוי שמגן מפני אדמומיות וייבוש יתר.

ביטוח בריאות בעיות רפואיות בריאות הנפש דיאטה ותזונה הריון וילדים וטרינר כושר וספורט כללי לימודי רפואה מוצרי רפואה ובריאות רפואה אסתטית רפואה כירורגית ופנימית רפואה משלימה רפואת עיניים רפואת שיניים
המשך לעוד מאמרים שיוכלו לעזור...
בדיקת זרע
בדיקה וניתוח זרע, הידוע גם כבדיקת ספירת זרע, מנתח את בריאותם וכדאיותו של זרע הגבר. זרע הוא הנוזל המכיל...
קרא עוד »
יול 05, 2020
מה עושים במקרה של תאונת דרכים קורקינט?
קורקינטים הם אמצעי תחבורה פופולרי במקומות רבים בעולם.הם שימושיים מאוד במקומות מסוימים שבהם כבישים...
קרא עוד »
דצמ 21, 2022
סירוס כלבים – למה עושים את זה?
אחד הטיפולים המומלצים לכל כלב הוא סירוס. מדובר על טיפול כירורגי בו מביאים את הכלב אל וטרינר 24 שעות בתל...
קרא עוד »
דצמ 02, 2019