בדיקות הריון, מאיפה מתחילים?

בדיקות הריון

סביר להניח שהרגע המרגש ביותר של בני זוג מגיע כשהם מגלים שהם נכנסו להריון. בדיקת הריון ביתית ולאחר מכן בדיקה אצל הרופא מגלה שאכן זה קרה, וההחלטה שלהם להיכנס להריון הצליחה, כעת צפויים להם מספר חודשים עד שהעובר יצא מבטן האישה ויוולד להם תינוק או תינוקת.

בתקופה זו, כלומר בתקופה של עד הלידה, על האישה לעבור מספר נרחב של בדיקות, חלקן מיועדות לאבחן את מצבו של העובר, אחרות מיועדות לאבחן את מצבה שלה. הבדיקות צריכות להתבצע בדיוק על פי לוח הזמנים שקבע הרופא, בהתאם להתקדמות ההיריון ומצבה הבריאותי של האישה, זה חשוב ומהותי מאחר ואם בדיקות מסוימות לא מתבצעות כנדרש, בזמן או בצורה מקצועית, הרי שעלול להיווצר סכנה לבריאות התינוק וכן לבריאות האישה.

לפני שנסביר בקצרה על בדיקות הריון, חשוב לומר, ברגע שהאישה נכנסת להריון, רצוי מאוד שהיא ובן הזוג ייפגשו עם הגניקולוג שלה וכן ילמדו דרך קופת חולים וגורמים מוסמכים על סוגי הבדיקות השונות שיש לבצע, מדוע צריך לבצע אותן, כיצד והיכן. ככל שיהיה לבני הזוג יותר מידע, כך, מן הסתם, הם יבינו טוב יותר את חשיבות הבדיקות וידעו מדוע עליהם לעבור אותן ולמה לצפות. נקודה נוספת חשובה היא, לוודא אילו מן הבדיקות הקופה ממנת ואילו לא, במקרה כזה יש לבצע אותן באופן פרטי.בדיקות הריון

בדיקות הריון – אילו בדיקות יש לבצע ומתי

ניתן לחלק את בדיקות ההיריון ל-3 קבוצות עיקריות. בדיקות יש לבצע באופן שגרתי, בדיקות שיש לבצע כל מספר שבועות ובדיקות שיש לבצע במקרים מיוחדים. לפני שנתחיל רק נציין, עוד לפני שנכנסים להריון, כידוע, יש לבצע בדיקות שונות, החל מבדיקות גנטיות, בדיקות דם, בדיקות פוריות ועוד. אך מאחר ואנחנו מדברים על השלב בו בני הזוג כבר נמצאים בתוך תהליך ההיריון, לא נתעכב על בדיקות אלו.

בדיקות שגרתיות בתקופת הריון

כשאנחנו מדברים על בדיקות שגרתיות בתקופת הריון, הכוונה היא לבדיקות דם, שתן, משקל, וכן בדיקות אולטראסאונד. בדיקות אלו מיועדות לבדוק את מצבה הבריאותי של האישה, לבחון אם חסר לה מרכיבים מסוימים וכן לוודא את קצב התקדמותו של התינוק.

בדיקות אלו אמורות להתבצע על פי הפנייה של הרופא הפרטי של האישה ובהתאם לתנאי התקדמות ההיריון.

בדיקות תקופתיות במהלך ההיריון

מדובר בדיקות שנערכות בתקופה ספציפית, בדיקות ייחודיות, כגון בדיקות דיקור מי שפיר, שקיפות עורפית ובדיקת סיסי שלייה. אלו בדיקות שמיועדות לאבחן את מצבו של התינוק, לוודא שאין לו תסמונת דאון או מחלות גנטיות אחרות. יש לציין שבדיקות אלו, נעשות בשבועות מסוימים של ההיריון והם מיועדים גם לקבוע האם ניתן להמשיך בהריון או שיש צורך לבצע הפלה.

בדיקות מיוחדות בתקופת הריון

כאן מדובר בדיקות כגון סקירת מערכות מוקדמת מורחבת , מטרתה לאבחן בצורה יותר מלאה ומשלימה את קצב התקדמותו של התינוק, בדיקת GBS שנחשבת לא שגרתית בישראל ונהוג לבצע אותה בחלק האחרון של ההיריון, וכן בדיקות מעקב הריון עודף, במידה והאישה חצתה את קו תשע החודשים ועדיין לא ילדה.

ביטוח בריאות בעיות רפואיות בריאות הנפש דיאטה ותזונה הריון וילדים וטרינר כושר וספורט כללי לימודי רפואה מוצרי רפואה ובריאות רפואה אסתטית רפואה כירורגית ופנימית רפואה משלימה רפואת עיניים רפואת שיניים
המשך לעוד מאמרים שיוכלו לעזור...
מהי אוסטיאופתיה
אין זה סוד שבשלושה העשורים האחרונים, יותר ויותר אנשים פונים לכיוון של רפואה אלטרנטיבית. בגישות של...
קרא עוד »
אפר 25, 2016
אבנר הייזלר: 7 דברים שחשוב לדעת על ביטוח חיים
אבנר הייזלר הוא דמות מוערכת בענף הביטוח הישראלי, הידוע בהבנתו המקיפה בענף ובייעוץ המעשי שלו לצרכנים....
קרא עוד »
יונ 13, 2023
מה הקשר בין הפסקת עישון לתזונה?
מעשנים מתמודדים עם חששות פנימיים רבים כשהם חושבים על הפסקת עישון. רוב החששות מופרכים מהר מאוד, זמן...
קרא עוד »
ינו 28, 2016