הריון בסיכון גבוה

אין דבר יותר משמח בני זוג מאשר הידיעה שהאישה נכנסה להריון ובסופם של 9 חודשים הם יהיו הורים לילד או ילדה. אך לא פעם הידיעה המשמחת הזאת יכולה להכיל גם בשורה מדאיגה אשר יכולה להתקבל כבר בתחילת התהליך ויכולה, במקרים רבים, להגיע במהלך התהליך וזו הבשורה שמדובר בהריון בסיכון גבוה.

אומנם מרבית ההריונות כיום עוברים באופן תקין וללא סיבוכים, כמות הנשים שנאלצות להפיל את העובר נמוכה לאין שיעור לעומת כמות הנשים שנאלצו לעשות זאת רק לפני מספר עשורים ובכל זאת יש נשים לא מעטות שנאלצות להתמודד עם חשש שההיריון יסכן אותן, את העובר או את שניהם.

הריון מוכרז כהריון בסיכון גבוה כאמור, כאשר יש חשש שכתוצאה מההיריון האישה עלולה להיפגע, העובר עלול להיפגע או שעלול להיגרם נזק לשניהם ביחד. הסיבות למצב זה עלולות להיות, מצבה הרפואי של האישה (במקרה כזה, מרבית הסיכויים שעוד בטרם האישה תיכנס להריון, יהיה ברור שהיא תהיה בסכנה), גורמי סיכון משפחתיים (אם גורם מקרבה משפחתית נושא מחלה מסוימת), גורמי סיכון סביבתיים, מצב בו ההיריון הוא בין קרובי משפחה. מצב אחר שנחשב שכיח בסיטואציה זו הוא שעם התפתחות ההיריון מתגלים גורמי סיכון מסוימים. במצב כזה, ייתכן שהאישה תמצא את עצמה בסיטואציה לפיה, היא לא יכולה להפיל אך מצד שני המשך ההיריון עלול לסכן אותה או את העובר. אז ינקטו הרופאים בכל הכלים על מנת להמשיך את ההיריון בצורה בטוחה.

באילו מצבים אישה תעמוד תחת חשש להריון בסיכון גבוה

כפי שציינו, ישנם מצבים בהם ברור, עוד לפני שהאישה נכנסת להריון שיש חשש שאם היא תיכנס הרי שהיא תעבור הריון בסיכון גבוה ולעומת זאת יש מצבים בהם תוך כדי ההיריון לומדים שהאישה נמצאת במצב של הריון בסיכון גבוה.

הסיטואציה הראשונה עלולה להיווצר כתוצאה ממחלות כמו סוכרת, מחלת הנפילה, מחלות לב, אי ספיקה כלייתית, יתר לחץ דם וכן אם מדובר באישה שעברה מספר הפלות בעבר, במקרים של שתייה ועישון בכמויות גדולות, אישה מעל גיל 35 או מתחת לגיל 18. הסיטואציה השנייה לעומת זאת נגרמת אם האישה מתמודדת עם זיהום מסוים בזמן ההיריון או במצבים כמו רעלת הריון או סוכרת הריונית.

מה עושים במקרה של הריון בסיכון גבוה

ראשית, הרופאים דורשים לבצע בדיקות מקיפות באופן תדיר יותר מאשר אישה בהריון רגיל, כך ניתן לבצע מעקב מתמיד אחר מדדים שונים. במקרים מסוימים יהיה צורך להשתמש גם בתרופות שונות שמטרתן להוריד את המדדים ולהגן על האישה.

שנית, על האישה להקפיד לשים לב לכל שינוי במצבה, דימומים, הפרשות, כאבי ראש, הקאות, בחילות ועוד.

שלוש, תשומת לב גדולה יותר תינתן למצבו של העובר, החל מהתפתחותו ועד שינויים בתנועות שלו.

ארבע, יש לשמור על קשר קרוב עם הרופא המטפל, במידת הצורך הוא יחליט האם להמשיך בהריון או לא והאם על האישה להיות בשמירת הריון בשלב מוקדם מהרגיל.

לחצי כאן לכל השירותים והבדיקות לנשים במור לאישה.

ביטוח בריאות בעיות רפואיות בריאות הנפש דיאטה ותזונה הריון וילדים וטרינר כושר וספורט כללי לימודי רפואה מוצרי רפואה ובריאות רפואה אסתטית רפואה כירורגית ופנימית רפואה משלימה רפואת עיניים רפואת שיניים
המשך לעוד מאמרים שיוכלו לעזור...
מכשיר להסרת שיער לצמיתות
אם עד היום חלמתם על הסרת שיער לצמיתות, בוודאי תשמחו לשמוע שיש מכשיר חדשני שמציע לכם הסרת שיער לצמיתות....
קרא עוד »
אוג 28, 2014
כיצד קנאביס מקל על כאבים?
אין אחד שלא שמע על כך שקאנביס יכול להקל על הכאב של חולים, כיצד זה קורה? במאמר זה נלמד איך זה...
קרא עוד »
אוק 07, 2019
וופורייזר מכשיר אידוי לקנאביס רפואי
אלו מכם שמחזיקים בקנאביס רפואי לצרכים רפואיים בוודאי רואים בעצמם עד כמה התועלת של הצמח היא רבה. ברחבי...
קרא עוד »
דצמ 19, 2017