התמכרות לאוננות – למה זה קורה ומה אפשר לעשות

רופא

מאז התפתחות המדיה הטלוויזיונית ואפילו עוד לפני, כשהגירויים המיניים היו על גבי מגזינים ועד ימינו שאפשר למצוא תמונות גרפיות וסרטים פורנוגרפים באינטרנט בכול מקום, האוננות כשלעצמה היא לא דבר רע, התדירות והצפייה בסרטים פורנוגרפים היא הבעיה.

כמו כול התמכרות גם התמכרות לאוננות מתחילה מאפס ומתגברת עם השנים. התחלה היא לרוב אצל בני הנוער שמגלים את המיניות שלהם בגיל צעיר וחושב לעצור את ההתמכרות עוד בגיל הזה ולא לגרום לזה להיפתח לגיל מבוגר.

במה מתבטאת ההתמכרות?

הרגלים לא טובים : כאשר נער או נערה מחליטים לצפות בפורנו, הם עושים את זה כדבר שבשגרה כאשר הם לבד, משעמם להם, אחרי הלימודים, לפני העבודה, לפני בילוי וכו'. יש להם צורך בשחרור לחצים ועצבים והאוננות היא כבר משהו שהם כבר התרגלו אליו. חשוב לבדוק את ההרגלים הללו ואיך אפשר לשנות אותם בגיל צעיר ובמקום אוננות להחליף את ההרגל במשהו אחר.

פגיעה בחיים השוטפים: יש מכורים לאוננות שיכולים להיות כול היום בבית ולצפות בסרטים ותמונות, כי זה מה שהם כביכול אוהבים ורגילים אליו. חוסר ההתקשרות עם הסביבה יכולה להתפתח לדבר חמור יותר בגיל מבוגר, תוך הקושי למצוא עבודה, לבלות חברים, עם משפחה ועוד…בנוסף מי שמכור לאוננות רואה את המין בצורה, לא טבעית ולא נכונה והוא חושב שסקס אמיתי זה כמו בסרטים הפונוגרפים.

רגשות אשם: בני נוער שמאוננים באופן קבוע וצופים בפורנוגרפיה מרגישים לאחר המעשה, רגשות אשם כי הם יודעים שזה לא נתן להם כלום, חוץ מפורקן זמני ולא מציאותי. רבים מהם מפתחים דיכאון ופגיעה בערך העצמי שלהם ועם השנים הדיכאון הזה יכול להוביל לשימוש בסמים ובאלכוהול וכמובן להמשיך בפורנוגרפיה ולהעמיק את ההתמכרות.

דרכי טיפול

כמו בכול התמכרות הדבר הראשון זה ההכרה בהתמכרות. לא להגיד אני יכול להפסיק מתי שאני רוצה, לא להפחית מחומרת המצב, לא למצוא תירוצים ולהפיל את זה על הסביבה, לדעת שזה פוגע והרסני וחשוב להפסיק עם זה. לטפל לבד בהתמכרות זה קשה ויש צורך באיש מקצוע או קבוצת תמיכה לעזרה. אם אתם רוצים חיים מלאים יותר, שמחים יותר, יצירתיים יותר ותרו על ההתמכרות לאוננות והתחילו משהו חדש.

טיפים נוספים בתחומי הבריאות והלייף סטייל ניתן למצוא באתר חדש שהשיקה קופת חולים מאוחדת, בשם "בריא לדעת". מומלץ!

ביטוח בריאות בעיות רפואיות בריאות הנפש דיאטה ותזונה הריון וילדים וטרינר כושר וספורט כללי לימודי רפואה מוצרי רפואה ובריאות רפואה אסתטית רפואה כירורגית ופנימית רפואה משלימה רפואת עיניים רפואת שיניים
המשך לעוד מאמרים שיוכלו לעזור...
הדרך לשמור על הבריאות שלנו: איך לבחור ביטוח בריאות?
במדינה מתוקנת כמו זו שבה אנחנו חיים זה הגיוני שנצפה שמערכת הבריאות תדאג לנו אם יהיה לנו צורך בכך. ...
קרא עוד »
פבר 05, 2015
נטורופתיה ורפואה טבעית: תובנות שסקרנית לגביהן
בעידן בו תודעת הבריאות בשיאה, הנטורופתיה והרפואה הטבעית מתגלים כשחקנים משמעותיים. הגישות הללו...
קרא עוד »
דצמ 12, 2023
איך לבחור ביטוח בריאות
ביטוח בריאות כשמו כן הוא הוא, מבטח את בעל הפוליסה למקרה שבו יהיה צורך להפעיל את הביטוח עקב מחלה או...
קרא עוד »
יול 20, 2020