כיצד רפואה סינית יכולה לעזור לנו בחיים

רפואה סינית

אחרי שנים רבות בהם הרפואה המערבית, הקונבנציונאלית שלטה בכיפה ללא עוררין, בעשורים האחרונים יותר ויותר אנשים חוזרים אל המקורות, חוזרים אל הרפואה הטבעית, רפואה סינית. אנשים רבים, גברים ונשים מתקשים לקבל את הנחות היסוד של הרפואה המערבית אשר קובעות שבכל דבר ניתן לטפל אך ורק באמצעות תרופות אשר אולי פותרות את הבעיה אך יוצרות בעיות אחרות. זו הסיבה שהם בוחרים לפנות לטיפולים מסוג אחר, כמו שהרפואה הסינית מציעה.

רפואה סינית יכולה לעזור לנו בחיים במספר צורות, אך בשביל להבין באילו חשוב לדעת מה זאת אומרת רפואה סינית ומה עומד במרכזה. רפואה סינית מאמינה שכל דבר שאנחנו חווים זה שילוב של הגוף והנפש ועל כן עלינו לשמור על איזון. אם אנחנו מפרים את האיזון הזה אנחנו גורמים לעצמנו נזק. רפואה סינית מאמינה שיש קשר בין חלקים שונים בגוף וכן תחושות, היא מאמינה שבסופו של דבר הכל נמצא באנרגיה שהגוף משדר ואם אנחנו חולים או יש לנו משהו אחר, כנראה שיש בעיה במעבר בין האנרגיות.

זו הסיבה שרופאים ברפואה סינית לא ישאלו רק מה יש לנו, מבחינה פיזית, אלא יתעניינו בנו גם מבחינות אחרות, מתוך הבנה שייתכן ודברים שאנחנו חווים בנפש פנימה משפיעים על הגוף שלנו.

רפואה סינית יכולה לעזור לחיינו בשורה רבה של מקרים וסיטואציות, זה נכון למקרים בהם אנחנו מתמודדים עם כאבים חיצונים, כמו כאבי רגליים, ידיים, גב, ועוד. וכן במקרים שאנחנו מתמודדים עם מצבים פנימיים שונים, החל מכאבי ראש ועד סרטן או מחלות אחרות.

הטיפול הסיני נעשה על ידי מטפלים שלומדים את התחום, יש לציין שכיום לא מעט רופאים שלמדו רפואה מערבית, עברו גם התמחויות ברפואה סינית, מאחר והם מבינים שקהל רב מעוניין בכך והם עצמם מאמינים בנושא.  הטיפול הסיני כולל טיפול פיזיולוגי (שיאצו, עיסוי), טיפול באמצעים שונים למשל דיקור וכן טיפול באמצעות משחות שונות, טבעיות כמובן, אשר אמורות למנוע כאבים ולרפא את הגוף.

כאמור, כיום רפואה סינית היא תחום מקיף מאוד אשר מתבצע באופן ייחודי אך גם באופן משולב עם רפואה מערבית. הערכה היא שלמעלה מ-5 אחוז ממבוטחי קופת חולים פונים אל טיפולים במסגרת רפואה סינית. לעיתים קרובות הם עושים את זה גם על חשבון טיפולים מערביים קלאסיים, זאת למרות שרפואה מערבית מקודמת יותר וכמובן עשירה יותר במשאבים כספיים מרפואה סינית.

ביטוח בריאות בעיות רפואיות בריאות הנפש דיאטה ותזונה הריון וילדים וטרינר כושר וספורט כללי לימודי רפואה מוצרי רפואה ובריאות רפואה אסתטית רפואה כירורגית ופנימית רפואה משלימה רפואת עיניים רפואת שיניים
המשך לעוד מאמרים שיוכלו לעזור...
הילדים משחקים בחול בגן – על המזיקים שמשחקים שם גם
חוששים שמא הילדים שלכם יאלצו להתמודד עם מזיקים שמגיחים להם לפתע בחול שבגן שבו הם נמצאים? למה שלא...
קרא עוד »
נוב 30, 2018
זה הסיבה למה חשוב לנגב ידיים אחרי שטיפה
ניגוב ידיים לאחר שטיפתם הינה פעולה קריטית אשר משפיעה באופן ישיר על יעילות השטיפה כולה. כלומר, במידה...
קרא עוד »
ינו 24, 2020
איך לטפל בגור חתולים כדי שיגדל אצלכם בבית
טיפול בחתלתול כרוך במתן תזונה נכונה, הבטחת סביבה בטוחה ומגרה, טיפול וטרינרי קבוע, סוציאליזציה והרבה...
קרא עוד »
יול 08, 2023